Γιατί η Αφοί Χαΐτογλου αποφάσισε να... «κόψει» το 12% του τζίρου της

Τι δείχνει το κοντέρ των εξαγωγών και ποια είναι η πιο δυνατή αγορά. Ο κίνδυνος Τραμπ και γιατί αποφάσισε να επικεντρωθεί στο core business.

Γιατί η Αφοί Χαΐτογλου αποφάσισε να... «κόψει» το 12% του τζίρου της

Για την οικογενειακή βιομηχανία Αφοί Χαΐτογλου, η στροφή των καταναλωτών σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και σε μια διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά αποτελεί… «ταχίνι» στο ψωμί της. Άλλωστε το ταχίνι είναι το νούμερο ένα προϊόν με το οποίο έχει γίνει γνωστή στο εξωτερικό -το 52% των πωλήσεών της προέρχεται από τις εξαγωγές που πραγματοποιεί σε 52 χώρες- αλλά και στην Ελλάδα.

Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο η βορειοελλαδίτικη υπεραιωνόβια βιομηχανία αποφάσισε να επικεντρωθεί αποκλειστικά και μόνο στο βασικό της αντικείμενο, δηλαδή στο ταχίνι και στον χαλβά, και να αποεπενδύσει από δραστηριότητες που δεν βρίσκονται στο core business της, όπως είναι η ζάχαρη.

Αυτές οι εκτός βασικού αντικειμένου δραστηριότητες αντιπροσωπεύουν σήμερα το 12% του τζίρου της και η πλήρης αποδέσμευση από αυτές θα ολοκληρωθεί σε βάθος διετίας, αναφέρουν στο Euro2day.gr πηγές της εταιρείας.

Η σταδιακή αποεπένδυση από τις μη βασικές δραστηριότητες είχε ως συνέπεια πέρυσι οι πωλήσεις να κινηθούν στα επίπεδα του 2023, δηλαδή στα 100 εκατ. ευρώ και τα EBITDA γύρω στα 10 εκατ. ευρώ.

Για την τρέχουσα χρήση, σύμφωνα με τον marketing director της Ελευθέριο Χαΐτογλου, οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν 5-6%, φτάνοντας στα 106 εκατ. ευρώ, κυρίως από τις εξαγωγές, οι οποίες θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξή της.

Σύμφωνα με αναλύσεις του κλάδου, η παγκόσμια αγορά ταχινιού, η οποία υπολογίζεται στα 2,15 δισ. δολάρια, προβλέπεται να φτάσει τα 3,89 δισ. δολάρια έως το 2034, καταγράφοντας ετήσιο ρυθμό αύξησης 6,1%. Στη Βόρεια Αμερική, η αγορά του ταχινιού εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 997,9 εκατ. δολάρια έως το 2034.

Για την Αφοί Χαΐτογλου στην αγορά των ΗΠΑ κατευθύνεται το 45% των συνολικών εξαγωγών της. Πρόκειται δηλαδή για μια αγορά με ιδιαίτερη βαρύτητα, η οποία θα επηρεαστεί αν επιβληθούν δασμοί στο προϊόν από τον Τραμπ, αλλά πόσο; «Αν επιβληθούν δασμοί, εκτιμώ ότι δεν θα μας επηρεάσει, καθώς οι ΗΠΑ έχουν πάρα πολλά προϊόντα τροφίμων από την Ευρώπη και δεν μπορούν να αντικατασταθούν με αντίστοιχα αμερικανικά προϊόντα. Άρα θα καταλήξει πιο πολύ σε αύξηση των τιμών στο ράφι και λιγότερο σε μία πίεση προς εμάς», είπε ο κ. Χαΐτογλου.

Σχολιάζοντας τα επίπεδα των τιμών στο ράφι αλλά και στις πρώτες ύλες, ο κ. Χαΐτογλου σημείωσε: «Προσπαθούμε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί και οι ανατιμήσεις που κάναμε είναι πολύ μικρές και στοχευμένες, κυρίως σε ορισμένα είδη στα οποία είτε επηρεάζονται πάρα πολύ από τη σοκολάτα είτε από κάποιο ξηρό καρπό».

Ο ίδιος πάντως δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι την περσινή χρονιά σημειώθηκε υψηλό κόστος στις πρώτες ύλες στη συσκευασία και υπήρξε και συγκυριακή αύξηση στο ενεργειακό κόστος, ενώ εφέτος η αγορά αντιμετωπίζει ισχυρές πιέσεις από την άνοδο των τιμών σε κακάο και ξηρούς καρπούς.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v