Τρία χρόνια αφότου η Mondelez εξαγόρασε έναντι 2 δισ. δολ. την Chipita, ο διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας, Dirk Van de Put, παραδέχθηκε πρόσφατα ότι η αρχή με την Chipita ήταν λίγο δύσκολη.
Όπως εξήγησε, «αγοράσαμε την Chipita πριν από την περίοδο του πληθωρισμού και δεν είχαμε προετοιμαστεί για τις αναγκαίες προσαρμογές στις τιμές». Η Mondelez, προχωρώντας σε αυξήσεις της τάξεως του 30%, είδε τον όγκο πωλήσεων να επηρεάζεται αρνητικά.
«Τώρα οι όγκοι αυξάνονται ξανά, βρίσκουμε τον ρυθμό μας και βρισκόμαστε στη μέση του σχεδιασμού της παγκόσμιας επέκτασής μας. Η ουσία είναι ότι είναι κοντά στο σημείο που θέλουμε να είναι», είπε σε δηλώσεις του στο Food Business News πριν από την παρουσίαση της εταιρείας στο Consumer Analyst Group of New York (CAGNY) Conference.
Οι πωλήσεις των κρουασάν της Chipita ανήλθαν πέρυσι στα 490 εκατ. δολάρια, ο στόχος είναι να διπλασιαστούν έως το 2030, ενώ τη φετινή χρονιά θα δοθεί έμφαση στην επέκταση σε ΗΠΑ και αναδυόμενες αγορές.
Σήμερα τα κρουασάν της Chipita αντιπροσωπεύουν 1 στα 4 δολάρια του κλάδου κέικ - αρτοσκευάσματων της Mondelez -ο πολυεθνικός όμιλος είναι Νο3 στην κατηγορία παγκοσμίως- και η Ελλάδα μία από τις πέντε βασικές αγορές της πολυεθνικής.
Εκτός από την Chipita -η εξαγορά της οποίας σύμφωνα με τη Mondelez προσφέρει ένα στρατηγικό συμπλήρωμα στο υπάρχον χαρτοφυλάκιο της και προωθεί τη στρατηγική της να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στα ευρύτερα σνακ-, ο πολυεθνικός όμιλος έχει εξαγοράσει την Give and Go στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Evirth στην Κίνα.
Οι εξαγορασθείσες επιχειρήσεις αποτελούν περίπου τα δύο τρίτα των πωλήσεων κέικ και αρτοσκευασμάτων της. Οι βασικές ανεπτυγμένες αγορές μας, που περιλαμβάνουν τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία και η Ελλάδα αντιπροσωπεύουν περίπου το 55% της επιχείρησης, και οι βασικές αναδυόμενες αγορές, όπως η Κίνα, το Βιετνάμ, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Βραζιλία αντιπροσωπεύουν περίπου το 45%.
Από τις τρεις εξαγορασθείσες επιχειρήσεις, ο Van de Put προέβλεψε ότι η Chipita θα έχει τον μεγαλύτερο βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο ενώ το Give and Go θα έχει τον μεγαλύτερο μακροπρόθεσμο αντίκτυπο. Σχολιάζοντας τα προϊόντα της Chipita, ο CEO τα παρομοίασε με την πίτσα, λέγοντας ότι «τα κρουασάν είναι σαν την πίτσα», υπογραμμίζοντας την παγκόσμια απήχηση και ζήτηση για τέτοιου είδους προϊόντα.
Το έντονο ενδιαφέρον του πολυεθνικού κολοσσού για τα αρτοσκευάσματα και γλυκά σνακ εδράζεται από το γεγονός ότι η παγκόσμια αγορά για κέικ και αρτοσκευάσματα απέφερε περίπου 97 δισ. δολ. σε πωλήσεις το 2024 και προβλέπεται να έχει σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 4,4% για να φτάσει τις εκτιμώμενες πωλήσεις των 125 δισ. δολ. έως το 2030, σύμφωνα με τη Mondelez.
Η Mondelez, εξαγόρασε την Chipita έναντι 2 δισ. δολαρίων, τον Ιανουάριο του 2022 -σ.σ. το deal είχε γνωστοποιηθεί τον Μάιο του 2021- και μέχρι τον Φεβρουάριο του 2023 (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία) είχε εισπράξει 273 εκατ. ευρώ σε μερίσματα.
Στη χρήση του 2023, οι πωλήσεις της εταιρείας στην Ελλάδα είχαν υποχωρήσει στα 91,351 εκατ. ευρώ από 106,2 εκατ. ευρώ το 2021 (114%), ενώ το μικτό αποτέλεσμα περιορίσθηκε στα 19,227 εκατ. ευρώ από 35,535 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΤην ίδια περίοδο, τα κέρδη προ φόρων ξεπέρασαν τα 195,227 εκατ. ευρώ (το 2021 ήταν 4,933 εκατ. ευρώ) και τα καθαρά κέρδη στα 195,07 εκατ. ευρώ (4,335 εκατ. ευρώ το 2021), λόγω είσπραξης των μερισμάτων από την εκκαθάριση της μητρικής Chipita Cyprus Participation LTD.