Αεροδρόμια: Η απογείωση του «ΔΑΑ» και η... 161% έκπληξη της Κάσου

Πρωτιά του «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην κατηγορία του, σημαντική άνοδος και για το αεροδρόμιο Ηρακλείου. Η εικόνα στην Ευρώπη σύμφωνα με τα στοιχεία του ACI Europe.

Αεροδρόμια: Η απογείωση του «ΔΑΑ» και η... 161% έκπληξη της Κάσου

Τις καλύτερες επιδόσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο κατέγραψε το 2024 το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, σημειώνοντας διψήφιο ποσοστό αύξησης τόσο σε σχέση με το 2023 όσο και σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα.

Συγκεκριμένα, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατέγραψε άνοδο  24,5% σε σχέση με το 2019 σε όρους αριθμού επιβατών που διακινήθηκαν σε αυτό, σημειώνοντας παράλληλα διψήφιο ποσοστό αύξησης 13,1% σε σύγκριση το 2023. Ως εκ τούτου, το μεγαλύτερο ελληνικό αεροδρόμιο τερμάτισε πρώτο στην κατηγορία του, δηλαδή μεταξύ των ευρωπαϊκών αεροδρομίων στα οποία διακινούνται σε ετήσια βάση από 25 εκατ. έως 40 εκατ. επιβάτες, αφήνοντας πίσω το αεροδρόμιο του Μονάχου, της Κωνσταντινούπολης (SAW), της Κοπεγχάγης και του Μιλάνου (MXP) σε ό,τι αφορά τη σύγκριση με το 2023.

Εκτός, πάντως, από το «Ελευθέριος Βενιζέλος», δύο ακόμη ελληνικά αεροδρόμια ξεχώρισαν πανευρωπαϊκά. Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, το οποίο υποδέχεται έως 25 εκατ. επιβάτες ετησίως, βρέθηκε στο συν 18% σε σχέση με το 2023 και στο συν 18,2% σε σχέση με τα προ πανδημικά επίπεδα.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του 2024, το αεροδρόμιο της Κάσου με άνοδο 161,1% σε σχέση με το 2023 κατάφερε να συμπεριληφθεί στα 5 κορυφαία της προηγούμενης χρονιάς, σύμφωνα με τα στοιχεία του ACI Europe, του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων Ευρώπης.

Η εικόνα πανευρωπαϊκά

Σε γενικές γραμμές, τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια κατάφεραν να ξεπεράσουν τους προ πανδημίας αριθμούς, καταγράφοντας άνοδο 1,8% σε σχέση με το 2019 και 7,4% σε σχέση με το 2023, με τη συνολική επιβατική κίνηση να διαμορφώνεται σε 5 δισ. ταξιδιώτες.

Η επαναφορά αυτή οφείλεται κατά βάση στη διεθνή επιβατική κίνηση, που σημείωσε άνοδο 8,8% έναντι του 2023, και όχι στην επιβατική κίνηση εσωτερικού, η οποία παρά την αύξηση 2,5% έναντι του 2023, παρέμεινε σε ποσοστό 6,3% κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα.

Καλύτερο ήταν το α’ εξάμηνο του έτους, που βρέθηκε στο συν 8,9% έναντι του β’ εξαμήνου στο συν 6%, ενώ δυναμική απέκτησαν και οι μήνες εκτός αιχμής που παραδοσιακά συνδέονται με χαμηλότερη κίνηση.

Πιο αναλυτικά, τα αεροδρόμια της ΕΕ+ (σ.σ.: εκείνα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης συν τα αεροδρόμια χωρών εκτός ΕΕ, όπως του Ηνωμένου Βασιλείου, της Νορβηγίας, της Ελβετίας και βαλκανικών κρατών) σημείωσαν αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 7,8% το 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ξεπερνώντας τις επιδόσεις στην υπόλοιπη Ευρώπη (+5,2%), όπου ο αντίκτυπος της γεωπολιτικής αστάθειας ήταν πιο έντονος και συμπαρέσυρε τα αεροδρόμια στο Ισραήλ (-33,3%), στη Ρωσία (-13,5%) και στην Ουκρανία.

Τις καλύτερες επιδόσεις κατέγραψαν οι «ώριμες» αγορές στην ανατολική Ευρώπη, Ουγγαρία και Τσεχία (+18,9%), Εσθονία (+18%) και Πολωνία (+15,6%), καθώς και εκείνες του Νότου που βασίζονται στον εισερχόμενο τουρισμό: Μάλτα (+14.8%), Ιταλία (+14.8%) (+11,0%) και Ελλάδα (+10,1%).

Στην υπόλοιπη Ευρώπη, τα αεροδρόμια της Αλβανίας (+47,5%), της Μολδαβίας (+46,0%), του Ουζμπεκιστάν (+36,6%), της Βοσνίας και Ερζεγοβίνης (+33,8%) και της Γεωργίας (+23,9%) σημείωσαν εντυπωσιακή ανάπτυξη.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v