Μάλλον ήταν να μην γίνει η αρχή. Μετά την εξαγορά της Twenty4Shoppen, αλυσίδας που δραστηριοποιείται στη μικρή λιανική και της Cipharma one IKE (φαρμακεία, παραφαρμακευτικά προϊόντα), χθες η Core Innovation, θυγατρική του ομίλου Motor Oil, προχώρησε σε μια ακόμη εξαγορά.
Απέκτησε την Taresso, εταιρεία specialty καφέ (η συμφωνία υλοποιήθηκε τέλη του 2024 με την απόκτηση από την Core του 60% της Taresso ΙΚΕ), στο πλαίσιο του «οράματός της να κατακτήσει την κορυφαία θέση στο λιανικό εμπόριο», αναφέρει στην επίσημη ανακοίνωση. Και όπως σημειώνει: «στόχος της είναι να επαναπροσδιορίσει την ευκολία συνδέοντας απρόσκοπτα φυσικά και ψηφιακά κανάλια, στο πλαίσιο του νέου οικοσυστήματος Convenience Stores (καταστήματα «ευκολίας»)».
Το ερώτημα είναι αν ο όμιλος σκοπεύει να συνεχίσει αυτή την επέκταση μέσω και νέων εξαγορών, αν σκοπεύει να διευρύνει την γκάμα των προϊόντων, όπως με την προσθήκη υπηρεσιών εστίασης (fast food) και τι θα γίνει με τη συνεργασία της Avin με τα Costa Coffee; Πηγές του ομίλου που μίλησαν στο Euro2day.gr ανέφεραν: «Κοιτάμε να δυναμώσει το κομμάτι της μικρής λιανικής στα πρατήρια της Shell και της Avin. Και γι’ αυτό είναι και ο καφές και το Twenty4Shoppen, με αυτό το σκεπτικό είναι. Είναι στη λογική των smart shop».
Η ίδια πηγή απέκλεισε το ενδεχόμενο, σε αυτό το νέο μοντέλο λιανικής που «κτίζει» ο όμιλος, να εντάξει κάποια αλυσίδα fast food. Για τη συνεργασία της Avin με τα Costa Coffee, πηγές από την Coca Cola ανέφεραν ότι συνεχίζεται κανονικά.
Όμως οι τελευταίες κινήσεις του ομίλου Motor Οil, αποτυπώνουν μια ευρύτερη στρατηγική διαφοροποίησης. Κάτι που υιοθετούν ολοένα και περισσότεροι ενεργειακοί όμιλοι παγκοσμίως λόγω της μετακίνησης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όπως η Shell, που έχει δημιουργήσει δίκτυα καταστημάτων που προσφέρουν καύσιμα, προϊόντα αυτοκινήτου και υπηρεσίες εστίασης. Στα τέλη του 2023, η Shell λειτουργούσε 13.000 καταστήματα ευκολίας σε όλο τον κόσμο ενώ σε 2.000 καταστήματα είχε Shell Café.
Ακόμη πιο αναπτυγμένο είναι το μοντέλο της μικρής λιανικής στα πρατήρια υγρών καυσίμων στις ΗΠΑ, όπου η «βιομηχανία» των c-stores (εκτός από προϊόντα παντοπωλείου, σημαντικό μέρος των εσόδων τους προέρχεται από τις πωλήσεις καυσίμων) αύξησαν μέσα σε μια δεκαετία κατά 150% τις πωλήσεις τους.
Επί της ουσίας, αυτό που επιδιώκουν οι πετρελαϊκοί όμιλοι είναι να μετατρέψουν τα πρατήρια υγρών καυσίμων του σε ένα one stop shop, εκμεταλλευόμενοι τον χρόνο παραμονής στο βενζινάδικο των πελατών του στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Από λίγα λεπτά που είναι σήμερα ο χρόνος που απαιτείται για να γεμίσει κάποιος το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του ακόμη και με τους ταχύτερους φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων (EV), ο χρόνος για να φορτίσει ένα αυτοκίνητο είναι τουλάχιστον 20 λεπτά. Χρόνος ικανός για τους πελάτες του βενζινάδικου να κάνουν τις αγορές τους ή να πιούν τον καφέ τους.
«Αυτή η στρατηγική θα επιτρέψει στον όμιλο να αποκτήσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και να αυξήσει την εξάρτηση των καταναλωτών από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του, καθώς θα τους προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις, συνδυάζοντας καύσιμα, τρόφιμα, καφέ και άλλα προϊόντα», επισημαίνουν στελέχη της αγοράς στο Euro2day.gr.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin