Η H&M φέρνει την αλυσίδα Arket στην Ελλάδα

Μένει να εξειδικευτεί το πλάνο ανάπτυξης του σουηδικού κολοσσού που διαθέτει παρουσία μόλις με 35 φυσικά καταστήματα και δύο σήματα στη χώρα μας, αλλά πλήρη online παρουσία. Ποιo είναι το νέο brand.

Η H&M φέρνει την αλυσίδα Arket στην Ελλάδα

Είδηση που αφορά και την ελληνική αγορά περιελάμβανε η χθεσινή ενημέρωση για τα αποτελέσματα χρήσης 2024 από τον σουηδικό κολοσσό λιανικής ένδυσης H&M, ο οποίος βρίσκεται σε τροχιά ανάταξης.

Στο πλαίσιο των επεκτάσεων αλλά και των αναδιαρθρώσεων της λιανικής του παρουσίας παγκοσμίως, ο όμιλος ανακοίνωσε χθες πως επεκτείνεται με το σήμα Arket το 2025 σε Νορβηγία, Αυστρία, Ιρλανδία και Ελλάδα μέσα στο 2025.

Πρόκειται για το τρίτο σήμα ένδυσης που θα εισαγάγει στην ελληνική αγορά μετά το ομώνυμο της H&M και το σήμα Cos που διατηρεί φυσικό κατάστημα στο Golden Hall. Σημειώνεται πως το brand Arket κινείται τιμολογιακά σε ακριβότερο επίπεδο από τη βασική γραμμή της H&M - που αποτελεί τη ναυαρχίδα του σουηδικού ομίλου- το οποίο είχε online παρουσία στην Ελλάδα, αλλά μικρή ανταπόκριση, καθώς δεν υποστηριζόταν από μια omnichannel εμπορική ανάπτυξη. Πάντως η φίρμα έχει υψηλό σκορ στην Ευρώπη, ως ποιοτική πρόταση ένδυσης.

Πέρα από το παραπάνω γεγονός, ο όμιλος διεθνώς συνεχίζει την ενεργή διαχείριση του δικτύου του, κλείνοντας σημεία πώλησης που δεν έχουν την απαιτούμενη κοστολογική βάση και την αντίστοιχη αποτελεσματικότητα, αλλά ενισχύοντας παράλληλα σήματα του χαρτοφυλακίου του με νέα καταστήματα.

Στο πλαίσιο αυτό έγινε γνωστό πως η αλυσίδα Monki (νεανική ένδυση value for money), σταδιακά θα «απορροφηθεί» από την σχεδόν ομοειδή αλυσίδα Weekday, καθώς όσα σημεία δεν κλείσουν, θα αποκτήσουν την «ταμπέλα» της τελευταίας.

Οι δύο προαναφερόμενες αλυσίδες δεν έχουν εκτεταμένη παρουσία, ενώ για την Ελλάδα είναι δυνατές οι online αγορές. Σημειώνεται πως το «σύμπαν» του σουηδικού ομίλου συμπληρώνει η αλυσίδα ένδυσης &otherstories, που επίσης έχει υπηρεσία αποστολών στην Ελλάδα, ωστόσο η ανάπτυξη της με φυσικό δίκτυο είναι εξαιρετικά περιορισμένη (70 καταστήματα στην Ευρώπη μόνο, όταν η ομώνυμη H&M ελέγχει στο τέλος του 2024 παγκοσμίως 3.777 καταστήματα).

Η ελληνική θυγατρική

Παρά την ισχυρή οικονομική της θέση σε επίπεδο ενεργητικού, διαθεσίμων αλλά και δημοφιλίας, η ελληνική θυγατρική του ομίλου το 2023 εμφάνισε σημαντική κάμψη κερδών ενώ μέσα στο 2024 πέρασε και την φορολογική περιπέτεια μη διαβίβασης αποδείξεων από σημαντικό αριθμό καταστημάτων της  

Η ελληνική θυγατρική κατά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της προηγούμενης χρήσης στα τέλη Αυγούστου 2024 ανάφερε ως «μεταγενέστερο γεγονός» το απότοκο των παραπάνω ελέγχων, επιβεβαιώνοντας το προσωρινό πρόστιμο ύψους 361.433,45 ευρώ, διευκρινίζοντας ωστόσο πως «όλες οι αποδείξεις είχαν εκδοθεί και τα έσοδα εγγράφηκαν κανονικά στα λογιστικά βιβλία της εταιρείας και αποδόθηκε και ο σχετικός ΦΠΑ».

Ως εκ τούτου αντιμετωπίζει το γεγονός ως τυπική φορολογική παράβαση και εργάζεται για την τεχνική επίλυση του ζητήματος μη διαβίβασης αποδείξεων

Τα ετήσια ενοποιημένα μεγέθη

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

Κατά τη χθεσινή ανακοίνωση αποτελεσμάτων του διεθνούς ομίλου προς την επενδυτική κοινότητα αλλά και τους δημοσιογράφους – με συμμετοχή και του Euro2day.gr- ανακοινώθηκε ισχνή αύξηση πωλήσεων σε ετήσια βάση (+1%) εξαιτίας της επίδρασης από την Black Friday στο δ’ τρίμηνο του 2024 αλλά και της επίδρασης της αναδιάρθρωσης δικτύων. Σημειώνεται ωστόσο ότι ο όμιλος υφίσταται σημαντική επίδραση από τις νομισματικές διαφορές, καθώς όλα μεταφράζονται σε σουηδικές κορώνες, παρά το γεγονός του ότι πουλά σε ευρώ, δολάρια, γουάν κ.λπ.

Ο όμιλος ωστόσο πέτυχε στο τέλος της χρήσης σημαντική αύξηση των μικτών κερδών κατά 4%, καθώς το μικτό περιθώριο κέρδους του ομίλου αυξήθηκε σε 53,4% από 51,2% στην προηγούμενη χρήση. Σημειώνεται πως σε ενοποιημένη βάση ο σουηδικός εισηγμένος όμιλος έχει θέσει τον πολύ φιλόδοξο στόχο να αυξήσει το καθαρό περιθώριο κέρδους του από 5,9% το 2023 σε 10% μεσοπρόθεσμα υπό τη νέα διοίκηση του Daniel Erver, ο οποίος ήταν και ο οικοδεσπότης του χθεσινού conference call.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v