Τον κυκεώνα των έργων ΣΔΙΤ επικαλέστηκε η προσωρινή ανάδοχος κοινοπραξία Aktor (πρώην Ιντρακάτ)- Redex και αιτήθηκε την επέκταση της περιόδου για την οριστικοποίηση της σύμβασης που αφορά στην κατασκευή του κτιρίου της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
Πρόκειται για έργο για το οποίο η κοινοπραξία ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος ήδη από το 2023, χωρίς ανταγωνισμό, καθώς οι υπόλοιποι συμμετέχοντες στη Β1 φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου για τον ακριβή καθορισμό του αντικειμένου του έργου δεν είχαν καταθέσει δεσμευτική οικονομική προσφορά.
Ο προσωρινός ανάδοχος είχε ζητήσει και προηγουμένως παράταση υπογραφής της τελικής σύμβασης για το έργο ΣΔΙΤ έως τις 19 Δεκεμβρίου 2024. Επίσης τόσο ο υφυπουργός Υποδομών κ. Ν. Ταχιάος, όσο και ο επικεφαλής του ομίλου Aktor, κ. Α. Εξάρχου είχαν αναφερθεί στην πρόθεση αποχώρησης της Redex (θυγατρική του ομίλου Κοπελούζου) από την κοινοπραξία. Ο όμιλος Aktor και συγκεκριμένα ο κ. Εξάρχου είχε δημόσια ωστόσο δηλώσει πως αν υπάρξει αποχώρηση το «κενό» θα καλύψει η Aktor (εν προκειμένω Παραχωρήσεις με βάση το νέο σχεδιασμό του ομίλου).
Πάντως ακόμη και σήμερα δεν έχει υπάρξει επίσημη επιβεβαίωση για «σπάσιμο» της κοινοπραξίας, εξ ού και το ΥΠΟΜΕ στις 17 Δεκεμβρίου 2024 έλαβε το αίτημα της προσωρινής αναδόχου (Intrakat-Redex) για τη χορήγηση νέας παράτασης της προθεσμίας.
Η κοινοπραξία επικαλέστηκε ότι η διαδικασία οριστικοποίησης της Σύμβασης Σύμπραξης και των λοιπών συμβατικών εγγράφων, απαιτεί επίπονες και χρονοβόρες ενέργειες αφενός λόγω της εμπλοκής πολυάριθμων μερών κατά τη διεξαγωγή των σχετικών συζητήσεων (Σύμβουλοι, Βασικοί Υπεργολάβοι, Μελετητές, κ.α.) και αφετέρου λόγω των εκτεταμένων διαδικασιών που απαιτούνται για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Το κτιριακό έργο
Το νέο κτίριο θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, στο πλαίσιο της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών της στο κτίριο της Οδού Πειραιώς 166, όταν σήμερα στεγάζονται σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτίρια, συμβάλλοντας σημαντικά και στη μείωση των λειτουργικών εξόδων και στην απαλλαγή εξόδων για μισθώσεις κτιρίων, εξασφαλίζοντας οικονομικό όφελος για το Δημόσιο από τα μισθώματα της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ ετησίως, ή αλλιώς των 90 εκατ. ευρώ στα 30 έτη.
Το έργο έχει εκτιμώμενο κόστος 140 εκατ. ευρώ, διάρκεια 30 ετών και αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτιριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών και το οποίο είναι «πράσινο» με πιστοποίηση LEED.
Θα περιλαμβάνει τη δημιουργία πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτίριο. Επιπλέον, περιλαμβάνει την ανάπλαση τού περιβάλλοντος χώρου, τμήμα του οποίου βρίσκεται σε όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας της Ο.Σ.Ε. Α.Ε., που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ, το οποίο θα αποτελεί ουσιαστικά την πρόσβαση μεταξύ του υπό ανέγερση κτιριακού συγκροτήματος και του σταθμού «Ρουφ» του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.