Πριν το τέλος του 2024 αναμένεται να υπογραφεί η οριστική σύμβαση επέκτασης της Ιόνιας Οδού με το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά, όπου προσωρινός ανάδοχος είναι ο όμιλος Άβαξ. Το έργο ως δημόσιο έχει λάβει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και μετά την απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα περί δέσμευσης των σχετικών πόρων ο διαγωνισμός οδεύει προς ολοκλήρωση.
Το έργο «Επέκταση Ιόνιας Οδού, Τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά», εντάσσεται στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Μεταφορές 2021-2027» το οποίο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Είναι συνολικού προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ (μαζί με δύο προαιρέσεις).
Η επέκταση μήκους 70 χλμ. αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα και συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.
Το έργο περιλαμβάνει επίσης δύο υποτμήματα:
Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (και συνολικό μήκος 46,4 χλμ. νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47χλμ.
Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.