Πριν το τέλος του 2024 αναμένεται να υπογραφεί η οριστική σύμβαση επέκτασης της Ιόνιας Οδού με το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά, όπου προσωρινός ανάδοχος είναι ο όμιλος Άβαξ. Το έργο ως δημόσιο έχει λάβει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και μετά την απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα περί δέσμευσης των σχετικών πόρων ο διαγωνισμός οδεύει προς ολοκλήρωση.
Το έργο «Επέκταση Ιόνιας Οδού, Τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά», εντάσσεται στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Μεταφορές 2021-2027» το οποίο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Είναι συνολικού προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ (μαζί με δύο προαιρέσεις).
Η επέκταση μήκους 70 χλμ. αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα και συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.
Το έργο περιλαμβάνει επίσης δύο υποτμήματα:
Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (και συνολικό μήκος 46,4 χλμ. νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47χλμ.
Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin