Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελληνικό ποτό πουλά 8 εκατομμύρια φιάλες τον χρόνο σε 60 χώρες!

Τι δείχνει ο λογαριασμός για την απελθούσα χρήση και ποια η στόχευση για τη φετινή. Πιέσεις για το Metaxa, λόγω της παγκόσμιας αβεβαιότητας και της αλλαγής στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Ελληνικό ποτό πουλά 8 εκατομμύρια φιάλες τον χρόνο σε 60 χώρες!

Ήταν το 1885, όταν ο Σπύρος Μεταξάς, με κεφάλαιο 100.000 δραχμές, ξεκίνησε σε ένα παλιό αποστακτήριο στον Πειραιά την παραγωγή του δικού του ποτού, που έμελλε όχι μόνο να αντέξει στον χρόνο αλλά να καταστεί ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα, με ελληνικές ρίζες, ποτά παγκοσμίως.

Κοντά 140 χρόνια από τις πρώτες εκείνες προσπάθειες στο παλιό αποστακτήριο στον Πειραιά και ακριβώς 136 χρόνια από τη στιγμή που το πρώτο μπουκάλι βγήκε από την παραγωγή, το Metaxa μπορεί σήμερα να το βρει κανείς από το σούπερ μάρκετ στο κέντρο της Αθήνας μέχρι τα πολυτελή μπαρ των μεγαλουπόλεων παγκοσμίως. Και αυτό επιβεβαιώνεται από τα νούμερα. Από τα 10 και πλέον εκατομμύρια φιάλες που παράγονται ετησίως, το 80% εξάγεται σε 60 χώρες.

Παρά τη διαρκή αναγνώριση, η πορεία της Σ. & H. & A. ΜΕΤΑΞΑ ΑΒΕ τα τελευταία χρόνια δεν είναι χωρίς προκλήσεις. Η οικονομική χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου του 2024 αποδείχθηκε ιδιαίτερα αντιφατική για την εταιρεία που ανήκει στον γαλλικό οίκο Remy Cointreau. Ο συνολικός όγκος πωλήσεων παρουσίασε μείωση 9,42%. Ο κύκλος εργασιών υποχώρησε κατά 10,4%, φτάνοντας τα 26,649 εκατ. ευρώ, ενώ το μικτό αποτέλεσμα μειώθηκε κατά 6,24%. Τα καθαρά κέρδη περιορίστηκαν στα 2,075 εκατ. ευρώ, έναντι 2,173 εκατ. ευρώ.

Η πρόκληση για την εταιρεία δεν σταματά στις οικονομικές επιδόσεις της χρήσης που ολοκληρώθηκαν στις 31 Μαρτίου του 2024. Η ένταση της ρωσο-ουκρανικής κρίσης, οι διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες και η αλλαγή του καταναλωτικού μοντέλου, είχε άμεσο αντίκτυπο σε πολλές επιχειρήσεις -και η ΜΕΤΑΧΑ δεν αποτελεί εξαίρεση.

Η προσπάθεια για διεθνή επέκταση, όμως, συνεχίζεται, με νέα σχέδια να αναπτύσσονται για την ενίσχυση της παρουσίας της σε άλλες αγορές. «Όποιος όγκος πωλήσεων χάνεται (σ.σ. λόγω του πολέμου μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας) αντικαθίσταται από ανάπτυξη νέων αγορών ή περαιτέρω εδραίωση στις υπάρχουσες μέσω αύξησης μεριδίων αγοράς, ενώ όσον αφορά στον εξαγωγικό όγκο αυτός αναμένεται σταθερός», αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας στις οικονομικές καταστάσεις.

Η διοίκηση της εταιρείας αναμένει σταθερό όγκο πωλήσεων για την περίοδο 2024/2025, με ταυτόχρονη αύξηση των καθαρών πωλήσεων και κερδοφόρο αποτέλεσμα.

Παρ’ όλα αυτά, η ΜΕΤΑΧΑ αντιμετωπίζει και άλλες οικονομικές πιέσεις. Σύμφωνα με τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις, η εταιρεία παρουσίασε αρνητικό κεφάλαιο κίνησης ύψους 1,4 εκατ. ευρώ στις 31 Μαρτίου 2024. Λόγω του ότι το 86,83% των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεών της σχετίζεται με ενδοομιλικό δάνειο από τη μητρική εταιρεία Financiere Remy Cointreau SA., η εταιρεία έλαβε κατόπιν αιτήματός της γραπτή διαβεβαίωση από τη μητρική της, με την οποία δηλώνεται η πρόθεσή της για λήψη όλων των απαραίτητων ενεργειών ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η χρηματοδότηση της εταιρείας για περίοδο τουλάχιστον 12 μήνες μετά το τέλος της χρήσης.

Επιπρόσθετα η εταιρεία διεκδικεί από το Ελληνικό Δημόσιο 1.417.684,71 ευρώ (31.03.2023: 1.590.979,45 ευρώ). Οι διεκδικήσεις αφορούν επίδικη επιστροφή παρακρατούμενου φόρου μερισμάτων (1.417.684,71 ευρώ). Ωστόσο η διοίκησή της σε συνεργασία με τους νομικούς συμβούλους της θεωρεί ότι αυτές οι διεκδικήσεις θα έχουν αρνητική εξέλιξη.

Η ΜΕΤΑΧΑ παραμένει σε μακροχρόνια συνεργασία με την «ΟΠΤΙΜΑΛ ΣΑΠΛΑΪ ΤΣΕΪΝ Α.Ε.» για την παραγωγή των προϊόντων της, ενώ στην Ελλάδα τα προϊόντα διανέμονται αποκλειστικά μέσω της εταιρείας «Β. Σ. ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ ΑΒΕΕ».

Η εταιρεία συνεχίζει να εξάγει τα προϊόντα της σε παγκόσμιο επίπεδο, τιμολογώντας τη μητρική της εταιρεία Remy Cointreau μέσω τριγωνικών συναλλαγών. Αν και οι οικονομικές προκλήσεις παραμένουν, η ΜΕΤΑΧΑ φαίνεται να διατηρεί τη στρατηγική της για ενίσχυση της παγκόσμιας παρουσίας και των οικονομικών μεγεθών της.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v