Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γιατί η Spar επιμένει να ρίξει άγκυρα στην Ελλάδα

Τι προβλέπει η συμφωνία με τον όμιλο Βερούκα για την ανάπτυξη του ολλανδικού brand στην Ελλάδα. Το πλάνο, οι παροχές και οι αγορές-στόχοι.

Γιατί η Spar επιμένει να ρίξει άγκυρα στην Ελλάδα

Αν εξαιρέσει κανείς τη μακροχρόνια συνεργασία που είχε με τον όμιλο Βερόπουλο -σ.σ. ξεκίνησε το 1969 και έληξε το 2016-, οι προσπάθειες των Ολλανδών της Spar International στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια ήταν αποτυχημένες.

Από το 2018 που επιχειρήθηκε το rebranding του διεθνούς σήματος στη χώρα, αρχικά με το σχήμα που «έτρεχαν» πρώην στελέχη του ομίλου Μαρινόπουλου, μεταξύ αυτών και ο Γιώργος Βογιατζάκης, μαζί με τον Φοίβο Καρακίτσο και τον Γιώργο Παπαντώνη, και ύστερα υπό τον τελευταίο, που είναι πρόεδρος του ομίλου αγορών Αστέρας, τα νούμερα δεν βγήκαν.

βάση τα επίσημα στοιχεία, το δίκτυο που φέρει την ομπρέλα Spar στην Ελλάδα, στο τέλος του 2023 είχε περιοριστεί στα 22 καταστήματα συνολικής επιφάνειας άνω των 10.000 τ.μ. και ο τζίρος τους ήταν 45,8 εκατ. ευρώ.

Σήμερα πάνω από πέντε δεκαετίες μετά την επίσημη πρώτη της Spar στην Ελλάδα και επτά χρόνια από το πρώτο rebranding, οι Ολλανδοί επιστρέφουν στην ελληνική αγορά με πιο ρεαλιστική στρατηγική και, κυρίως, με έναν νέο συνεργάτη.

Η συμφωνία, που υπογράφηκε την περασμένη Πέμπτη, με τον όμιλο Βερούκα, που διαχειρίζεται την αλυσίδα Bazaar, σηματοδοτεί μια νέα αρχή για τη Spar στη χώρα. Στην κατεύθυνση αυτή, ο Παναγιώτης Τσαγκάρης, εμπορικός διευθυντής του ομίλου Βερούκα, εξηγεί ότι η στρατηγική της ανάπτυξης δεν επικεντρώνεται σε αριθμητικούς στόχους, αλλά σε ποιοτική εξειδίκευση και σωστή στόχευση των περιοχών.

«Η προτεραιότητά μας είναι να αναπτύξουμε 4-5 ιδιόκτητα καταστήματα το 2025, προτού ξεκινήσουμε την επέκταση μέσω franchise», αναφέρει. Και σημειώνει: «ο στόχος είναι η ανάπτυξη να γίνει με σταθερά βήματα, προκειμένου να εδραιωθεί το brand στη χώρα, παράλληλα και ανεξάρτητα με το υπάρχον δίκτυο της Bazaar, χωρίς το ένα να κανιβαλίσει το άλλο».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ανάπτυξη θα εστιάσει κυρίως σε τουριστικές περιοχές, όπως Κρήτη, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα και το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, περιοχές που είναι ήδη γνωστές για την έντονη τουριστική κίνηση. «Η Spar είναι ένα γνωστό όνομα στους ξένους καταναλωτές, παραδείγματος χάριν στην Αυστρία είναι νούμερο ένα αλυσίδα, και αυτή η αναγνωρισιμότητα θα μας βοηθήσει να χτίσουμε τη νέα στρατηγική στην Ελλάδα», αναφέρει ο κ. Τσαγκάρης.

Η επιλογή αυτών των περιοχών δεν είναι τυχαία: αφενός η κατανάλωση στις τουριστικές περιοχές καταγράφει πολλαπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης από το σύνολο της χώρας και αφετέρου οι ξένοι επισκέπτες αναζητούν διεθνή καταστήματα και γνωστά brands, σημειώνει.

Η Spar International το 2023 (τελευταία διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία) κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 8,3% στα 47 δισ. ευρώ. Διαθέτει περισσότερα από 13.984 καταστήματα παγκοσμίως και 7,6 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα, ενώ καθημερινά τα καταστήματά της τα επισκέπτονται πάνω από 14,7 εκατομμύρια πελάτες.

Ένα από τα βασικά σημεία της νέας στρατηγικής, αναφέρει ο κ. Τσαγκάρης, είναι η δυνατότητα των Ελλήνων παραγωγών που θα συνεργαστούν μαζί μας να συμμετάσχουν σε μια αμφίδρομη εμπορική σχέση με τις άλλες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η Spar, όπως η Αυστρία. Η εισαγωγή ελληνικών προϊόντων στα διεθνή καταστήματα της Spar μπορεί να προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες για τους τοπικούς παραγωγούς, σημειώνει.

Όμως τι θα γίνει με τους υπάρχοντες franchisees που έχουν ήδη την ταμπέλα της Spar; «Ο στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ότι οι υπάρχοντες συνεργάτες μας θα συνεχίσουν να έχουν την υποστήριξη που χρειάζονται. Και αυτό που θέλουμε είναι να συνεχίσουμε τη συνεργασία μαζί τους», λέει.

Και τι θα προσφέρει στους εν δυνάμει νέους franchisees ο όμιλος Βερούκα για να ανεβάσουν την ταμπέλα της Spar; «Ποικιλία προϊόντων, τόσο επωνύμων, όσο και private label. Μια διεθνώς αναγνωρίσιμη επωνυμία και τις παροχές που απολαμβάνει σήμερα ο όμιλος Βερούκα από τους προμηθευτές του, εθνικούς και πολυεθνικούς», αναφέρει.

Σε ότι αφορά το υπάρχον δίκτυο της Bazaar, ο στόχος είναι η δημιουργία 5 νέων σημείων εντός του 2025. Σήμερα ο όμιλος αριθμεί 120 εταιρικά καταστήματα Bazaar και 70 franchise καταγράφοντας ανάπτυξη 1,4% (στοιχεία ενδεκαμήνου) έναντι 3,4% που παρουσιάζει το σύνολο της αγοράς.

Αυτή η συγκρατημένη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο κ. Τσαγκάρης, «οφείλεται στις μεγάλες επενδύσεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα σε τομείς όπως το ERP, το WMS και η νέα ιδιόκτητη αποθήκη στο Ρέντη, γεγονός που θα επιτρέψει στον όμιλο να αυξήσει τη λειτουργική του απόδοση τα επόμενα χρόνια».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v