Ήταν τέτοιες ημέρες, πριν από 21 χρόνια, όταν η Coca Cοla 3E αποκτούσε από την Plias, έναντι τιμήματος 6,2 εκατ. ευρώ, την Τσακίρης.
Δύο δεκαετίες και 11 μήνες μετά την παρθενική είσοδο της Coca Cοla 3E στην κατηγορία των snacks και επτά δεκαετίες από τη στιγμή που ο Γιώργος Τσακίρης δημιούργησε ένα από τα πιο γνωστά εγχώρια snack, η Coca Cοla 3E συστήνει εκ νέου το γνωστό αλμυρό snack στο κοινό.
Η αλλαγή που έχει γίνει, και για την οποία η εταιρεία επένδυσε 400.000 ευρώ στο εργοστάσιο των Tsakiris Chips στην Αταλάντη, σχετίζεται με τη συσκευασία.
Η νέα συσκευασία Cup επιτρέπει στους καταναλωτές το πολλαπλό άνοιγμα και κλείσιμο, διατηρώντας το προϊόν σε ιδανικές συνθήκες κατανάλωσης, ανέφεραν στελέχη της κατά τη διάρκεια ενημέρωσης που πραγματοποιήθηκε χθες Τρίτη.
Σύμφωνα με τους ίδιους, η νέα συσκευασία μπορεί εύκολα να ανακυκλωθεί, διαχωρίζοντας το χάρτινο περίβλημα από το πλαστικό δοχείο. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στελέχη της Coca Cοla 3E, εκτός από τη νέα συσκευασία και το εργοστάσιο υιοθετεί τις αρχές της κυκλικής οικονομίας στην παραγωγική διαδικασία, ανακυκλώνοντας το 100% τα παραπροϊόντα της παραγωγικής του διαδικασίας.
Τα τελευταία πέντε χρόνια έχει μειώσει την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας ανά κιλό παραγόμενου προϊόντος κατά 25% μέσω της χρήσης λαμπτήρων LED και με τη χρήση ηλεκτροκινητήρων/αεροσυμπιεστών πράσινης κατηγορίας.
Πόσα όμως κιλά πατάτας χρειάζονται για να παραχθεί ένα κιλό Tsakiris Chips; Συνολικά 3,5-4 κιλά ωμής πατάτας, αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, τα οποία σημειώνουν ότι τα υπολείμματα, -όπως φλούδες και τα κομμάτια της ωμής πατάτας που δεν πληρούν τις προδιαγραφές για να γίνουν chips αλλά και το άμυλο-, χρησιμοποιούνται είτε για ζωοτροφές ή ως βασικό συστατικό σε βιομηχανίες που παράγουν ανακυκλωμένο χαρτί.
Σήμερα, τα Tsakiris Chips που διατίθενται σε 10 γεύσεις και παράγονται από εγχώριες πατάτες σε ποσοστό άνω του 70%, ελέγχουν μερίδιο 7% στην κατηγορία των snack πατάτας που αποτιμάται στα 200 εκατ. ευρώ. Πριν από δύο δεκαετίες το μερίδιο τους ήταν 10%.
Αυτή η χαμηλή, μέχρι στιγμής, εκπροσώπηση της Cοca Cola 3E και κατ’ επέκταση της Coca Cοla HBC σε μια κατηγορία που εμφανίζει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης -σ.σ. η CCHBC εκτός από την Tsakiris, ελέγχει από το 2019 και τη σερβική Bambi, που δραστηριοποιείται στα μπισκότα και στα γλυκά και αλμυρά προϊόντα- συνδέεται κυρίως με το γεγονός ότι το βάρος όλα αυτά τα χρόνια έχει πέσει στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου των ανθρακούχων προϊόντων, του καφέ, του νερού και των αλκοολούχων ποτών.
Σχετίζεται, πιθανότατα και με το γεγονός ότι ούτε η The Coca Cοla Company έχει επενδύσει στα snacks. Εν αντιθέσει με τον παγκόσμιο ανταγωνιστή της την Pepsico, που μέσω της Frito-Lay διεθνώς, και της Tasty (Pepsico - ΗΒΗ) στην εγχώρια αγορά δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτή την κατηγορία.