Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επενδύσεις χωρίς budget από την Attica DPS για το Ελληνικό

Ανακαινίσεις, τεχνολογικές λύσεις και νέες μάρκες στο επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας, που ανήκει στην Ideal Holdings. Οι επιδόσεις 10μηνου και η πρόβλεψη για το 2024. Η έκπληξη στην κατανομή πωλήσεων.

Επενδύσεις χωρίς budget από την Attica DPS για το Ελληνικό

Επενδύσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ στην προσεχή τριετία έως το 2027 για ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων, την εισαγωγή νέων κατ’ αποκλειστικότητα μαρκών, αλλά και για την τεχνολογική αναβάθμιση των συστημάτων της προωθεί η Αττικά Πολυκαταστήματα, η οποία τον ερχόμενο Απρίλιο συμπληρώνει 20 χρόνια λειτουργίας.

Μέσα στην 20ετία η εταιρεία έχει αυξήσει το εμπορικό της αποτύπωμα, με 4 πολυκαταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (από τα 22.600 τ.μ. του 2005 σήμερα λειτουργεί 69.000 τ.μ. εμπορικών χώρων) στην παρούσα φάση, όμως, η εταιρεία δεν ενσωματώνει προβλέψεις για νέες επεκτάσεις.

Παρά το γεγονός του ότι ο βασικός μέτοχος της εταιρείας, Ideal Holdings ήδη από τον περυσινό Δεκέμβριο έχει επιβεβαιώσει την ύπαρξη προσυμφώνων μίσθωσης για χώρους στα νέα εμπορικά κέντρα της Lamda Development στο Ελληνικό, εν τούτοις η διοίκηση της εταιρείας δεν έκανε λόγο για προγραμματισμό επεκτάσεων του δικτύου Attica.

Συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημοσθένης Μπούμης στο πλαίσιο χθεσινής δημοσιογραφικής ενημέρωσης και σε σχετική ερώτηση για νέα πολυκαταστήματα και ειδικότερα για τις εμπορικές αναπτύξεις στο Ελληνικό, δήλωσε πως δεν υπάρχει κάποια ειλημμένη απόφαση και πολύ περισσότερο προβολή budget για νέες αναπτύξεις.

Η αγορά, από την άλλη πλευρά, θεωρεί σχεδόν δεδομένη την παρουσία των Attica Department Stores στα σχεδιαζόμενα malls της Lamda, αφενός λόγω της στρατηγικής συνεργασίας των δύο εταίρων (τα Attica DPS έχουν παρουσία στο Golden Hall και το Mediterranean Cosmos), αλλά και λόγω του ότι η Αττικά Πολυκαταστήματα εν πολλοίς αποτελεί μια από τις πιο δυναμικές εμπορικές προτάσεις στην ελληνική αγορά, χτίζοντας και αποκλειστικές συνεργασίες.

Πέραν των παραπάνω, η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει 30 εκατ. ευρώ σε υποδομές, αλλά και στην εισαγωγή νέων μαρκών στην ελληνική αγορά από το 2021 έως σήμερα και συνεχίζει να επενδύει στην «εμπειρία» του καταναλωτή, ασκώντας διαρκώς ενεργή διαχείριση τετραγωνικών αλλά και προτάσεων τόσο φιρμών όσο και συμπληρωματικών υπηρεσιών (από εστιατόρια έως beauty salons).

Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις μετά από μια θετική χρονιά όπως το 2023 στο δεκάμηνο του 2024 η εταιρεία εμφανίζει πωλήσεις 179,6 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 10% σε σχέση με το 2023 και λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) της τάξης των 19,2 εκατ .ευρώ αυξημένα κατά 15,7%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Κατά τον κ.Μπούμη, δεδομένου ότι το δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου αποτελεί το δυνατό εμπορικό διάστημα (το 2023 πραγματοποιήθηκε το 25% του τζίρου της χρονιάς), είναι ασφαλής η πρόβλεψη πως οι ρυθμοί ανάπτυξης μεγεθών θα διατηρηθούν έως το τέλος της χρονιάς.

Η εταιρεία λόγω και των τοποθεσιών όπου εδράζεται (Σύνταγμα στο City Link αλλά και στο Mediterranean Cosmos) έχει σημαντική διείσδυση στο τουριστικό spending. Επί του συνολικού τζίρου της το 2024 οι Tax Free πωλήσεις ανέρχονται στο 10,5% και αυξήθηκαν κατά 22% έναντι του 2023, ενώ ασφαλώς από το τζίρο δεν ξεχωρίζουν οι πωλήσεις σε αγοραστές εντός Ε.Ε..

Η εταιρεία μέσω των πολυκαταστημάτων της αλλά και του ηλεκτρονικού της καταστήματος έχει μεγάλη διείσδυση στην αγορά καλλυντικών επιλεκτικής διανομής που αντιπροσωπεύουν το 20% των ενοποιημένων πωλήσεων της, ενώ το e-shop της εταιρείας αποτελεί μακράν το πρώτο στον τομέα των καλλυντικών με μερίδιο 16% στην εγχώρια αγορά. (σ.σ. εξαιρούνται ασφαλώς τα διεθνή e-shops που δεν μπορούν να αποτυπωθούν στις σχετικές μετρήσεις).

Εντυπωσιακό είναι πάντως πως στο υπόλοιπο τζίρο των Αττικών Πολυκαταστημάτων – σε αντίθεση με τα διεθνή και εγχώρια στοιχεία λιανικής- η κορυφαία κατηγορία είναι η ανδρική ένδυση με 22% συμμετοχή στον ενοποιημένο τζίρο. Ακολουθεί με 18% η γυναικεία ένδυση, με 11% η κατηγορία των αξεσουάρ, με 10% τα παπούτσια και με 5% τα αθλητικά που φαίνεται να αποτελούν μια πολύ δυναμικά αναπτυσσόμενη αγορά.

Ετησίως η εταιρεία έχει επισκεψιμότητα 5 εκατ. καταναλωτών και 11,4 εκατ. καταναλωτών στο eshop της, αλλά με τις νέες προσθήκες στο διοικητικό της συμβούλιο (Paolo de Cesare και Florence Rollet) σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο brand experience.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v