Το ελληνικό παπούτσι του Αλ. Λάτση που είναι για.. μαραθώνιο

Η niche αγορά των runner’s shoes δεν είναι πια τόσο μικρή. Η start up ΕΝΑ Athletics φαίνεται να έλαβε υπόψη της την παγκόσμια τάση, λανσάροντας για αυτό το κοινό το πρώτο της προϊόν.

Το ελληνικό παπούτσι του Αλ. Λάτση που είναι για.. μαραθώνιο

Από τους περίπου 4.000 δρομείς που έτρεξαν το 2006 στον "Αυθεντικό Μαραθώνιο" της Αθήνας – χρονιά που ο ΣΕΓΑΣ πήρε στα σοβαρά την ανάδειξή του- έως το 2024 όπου συνολικά 70.000 δρομείς έλαβαν μέρος, τόσο στην κλασσική διαδρομή των 42.195 μέτρων όσο και στους επιμέρους αγώνες των μικρότερων διαδρομών, το εγχώριο δρομικό κίνημα έχει πληθύνει. Ενώ η Αθήνα έχει πλέον πλασαριστεί ανάμεσα στους 25 πιο δημοφιλείς Μαραθωνίους του πλανήτη.

Ασφαλώς, η Αθήνα δεν μπορεί να συναγωνιστεί την αίγλη και κυρίως τα υψηλά οικονομικά κίνητρα που δίνουν σε ξένους αθλητές, διοργανώσεις όπως ο μαραθώνιος της Νέας Υόρκης (με πριμ για το νικητή πέριξ των 100.000 δολαρίων), αποτελεί ωστόσο τα τελευταία χρόνια μια σταθερή επιλογή για χιλιάδες ερασιτέχνες δρομείς, τόσο Έλληνες όσο και ξένους.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο η πόλη ξαναέζησε την εμπειρία με τη συμμετοχή 70.000 δρομέων από 152 χώρες, εκ των οποίων περίπου 17.000 έτρεξαν τη μεγάλη διαδρομή (και κατά τους ειδικούς μια από τις πλέον δύσκολες  λόγω κλίσης αλλά και θερμοκρασιών), γεγονός που πιστοποιεί πως το ενδιαφέρον των ερασιτεχνών παραμένει αμείωτο.

Η παγκόσμια τάση στην Ελλάδα ήρθε κάπως όψιμα, σε αντίθεση με την παράδοση της Νότιας Ευρώπης και τους φοβερούς δρομείς μεγάλων αποστάσεων από Ιταλία (ολυμπιονίκης το 2004 ο Ιταλός Μπαλντίνι), Πορτογαλία και Ισπανία, ωστόσο φαίνεται πως έχει ανθεκτική διείσδυση στον ερασιτεχνικό αθλητισμό.
Μάλιστα παράγοντες του εμπορίου αθλητικών ειδών εκτιμούν πως την τελευταία εικοσαετία δύο παράγοντες έσπρωξαν τους ανθρώπους στις δρομικές προπονήσεις: Ο ένας ήταν η οικονομική κρίση (!), που οδήγησε σε απλούστερες και φθηνές μορφές άθλησης αλλά και ικανοποίησε την ανάγκη για εκτόνωση του στρες, και ο δεύτερος ήταν η πανδημία…

Σε κάθε περίπτωση κάθε μεγάλη φίρμα αθλητικής υπόδησης και ένδυσης έχει δημιουργήσει ειδικές σειρές αθλητικών παπουτσιών για την απαιτητική προπόνηση αλλά και για το performance σε δρόμους μεγάλων αποστάσεων ενώ έχουν δημιουργηθεί και φίρμες που ταυτίζονται με τα δρομικά αθλήματα.

Στο πλαίσιο αυτό η είσοδος της start up ΕΝΑ Athletics με το πρώτο runner shoe ελληνικής προέλευσης δείχνει να στοχεύει σε ένα πλατύ κοινό, με πρώτη στάση ασφαλώς την Ελλάδα αλλά στόχο για περαιτέρω εξάπλωση και διείσδυση στο κοινό των δρομέων διεθνώς.

H ΕΝΑ Athletics έχει ως βασικούς μετόχους τον κ. Αλέξανδρο Λάτση, τον Peter Ruppe, στέλεχος με μακρά εμπειρία στον αμερικανικό κολοσσό της Nike, και τον Εμανουέλε Μπιάνκι, σχεδιαστή υποδημάτων με 20 χρόνια εμπειρία σε μεγάλες φίρμες της μόδας, όπως οι Trussardi, Jean Paul Gaultier, Ungaro, Donna Karan μεταξύ άλλων.


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v