Σε έναν κόσμο όπου οι διατροφικές προτιμήσεις αλλάζουν συνεχώς, ένα προϊόν συνεχίζει να κερδίζει τις διεθνείς αγορές: Το ελληνικό γιαούρτι.
Στην πρώτη γραμμή αυτής της παγκόσμιας τάσης βρίσκεται η ΦΑΓΕ. Με κέρδη-ρεκόρ 91,4 εκατ. δολαρίων και συνολικές πωλήσεις 564,3 εκατ. δολαρίων, η γαλακτοβιομηχανία της οικογένειας Φιλίππου με ρίζες από την Ελλάδα και έδρα στο Λουξεμβούργο, έχει καταφέρει να εδραιώσει τη θέση της σε μια παγκόσμια αγορά όπου παίζουν πολύ μεγάλα «παιδιά».
Πλέον το 89,8% των πωλήσεών της πραγματοποιείται εκτός Ελλάδας, και συνεχίζει να επεκτείνει το αποτύπωμά της σε βασικές αγορές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία.
Η πορεία ανάπτυξής της, όπως αποτυπώνεται στα οικονομικά μεγέθη εννεαμήνου που ανακοίνωσε πριν από λίγες ώρες, είναι σαφής: η εταιρεία πέτυχε αύξηση 18,2% των πωλήσεών της σε αξία και 18,3% σε όγκο.
Μεγάλο μέρος αυτής της ανάπτυξης οφείλεται στην εκτίναξη της ζήτησης στο Ηνωμένο Βασίλειο (αύξηση 44,1%), στις ΗΠΑ (20,2%) και στην Ιταλία (12,2%) ενώ στην Ελλάδα καταγράφηκε οριακή αύξηση κατά 0,3%. Την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν σε: Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες και Ιταλία κατά 46%, 20,5% και 9,6% αντίστοιχα, ενώ στην Ελλάδα υποχώρησαν κατά 0,8%.
Το μικτό κέρδος κατέγραψε νέα άνοδο 18,5% στα 265,5 εκατ. δολ., τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα υποχώρησαν στα 2,8 εκατ. δολ. από 8 εκατ. δολ., ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 91,4 εκατ. δολ. από 80,8 εκατ. δολ. (+13,11%).
Σε επίπεδο τρίτου τριμήνου, οι πωλήσεις αυξήθηκαν με ακόμη μεγαλύτερο ρυθμό σε σχέση με τα πρώτα δύο τρίμηνα του έτους κατά 23,1% σε αξία και 22% σε όγκο. Σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες, Ελλάδα και Ιταλία, οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 53,7%, 23,2%, 16,2% και 11,9% αντίστοιχα. Ενώ οι πωλήσεις σε όγκο σημείωσαν άνοδο σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες, Ιταλία και Ελλάδα κατά 51,4%, 26,5%, 9,3% και 1,5% αντίστοιχα. Κάτι που υποδηλώνει ότι στην Ελλάδα η εταιρεία προχώρησε σε ανατιμήσεις.
Πάντως παρά την άνοδο των τιμών του γάλακτος -αυξήθηκαν 19,6% στην Ελλάδα και 11,8% στις ΗΠΑ-, την αύξηση κατά 31,4% των γενικών διοικητικών εξόδων (έφτασαν στα 44,1 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο), τον υπερπενταπλασιασμό των καθαρών λοιπών εξόδων στα 12,5 εκατ. δολ., η εταιρεία συνέχισε να βελτιώνει την τελική της γραμμή.
Τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν στα 34,2 εκατ. δολάρια (το τρίτο τρίμηνο του 2023 ήταν 31,9 εκατ. δολάρια), λόγω μεταξύ άλλων των συναλλαγματικών διαφορών, της μείωσης των χρηματοοικονομικών εξόδων και της μείωσης του φόρου.
Σε ό,τι αφορά τη νέα μονάδα παραγωγής στην Ολλανδία -ο στόχος είναι η εξυπηρέτηση της ευρωπαϊκής αγοράς-, η εταιρεία τηρεί σιγή ασυρμάτου και δεν δίνει συγκεκριμένες πληροφορίες για την επένδυση. Ενώ αναφορικά με τις Ηνωμένες Πολιτείες, που αποτελεί μια κρίσιμη αγορά για την ίδια, η ΦΑΓΕ για να παραμείνει ανταγωνιστική, προβαίνει σε νέες αναβαθμίσεις στις εγκαταστάσεις της στο Johnstown της Νέας Υόρκης.