Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συνεχίζονται φέτος οι δράσεις χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού της Alpha Bank

Οι εκπαιδεύσεις για το «Αλφαβητάρι Οικονομικών» ξεκίνησαν στις 31 Οκτωβρίου με τις επόμενες να έχουν προγραμματιστεί για 18 και 21 Νοεμβρίου, καθώς και τις 2 και 9 Δεκεμβρίου. Τι ισχύει για το πρόγραμμα «Κυκλική Οικονομία στην Πράξη».

Συνεχίζονται φέτος οι δράσεις χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού της Alpha Bank

Οι αξίες της αποταμίευσης αλλά και η ανάπτυξη δεξιοτήτων για την καλύτερη οικονομική διαχείριση και τη βιωσιμότητα βρέθηκαν στο επίκεντρο των δράσεων της Alpha Bank «Αλφαβητάρι Οικονομικών» και «Κυκλική Οικονομία στην πράξη» την προηγούμενη σχολική χρονιά και σημείωσαν μεγάλη επιτυχία. Φέτος, τα δύο προγράμματα θα ταξιδέψουν σε πολλές περιοχές της χώρας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της Αlpha Bank, «IQonomy» για την ενίσχυση του χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού, σε συνεργασία με τις Οργανώσεις ActionΑid Hellas και Science Communication (SciCo) αντίστοιχα.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, για το πρόγραμμα «Αλφαβητάρι Οικονομικών» οι εκπαιδεύσεις ξεκίνησαν στις 31 Οκτωβρίου 2024. Οι επόμενες εκπαιδεύσεις έχουν προγραμματιστεί για τις 18 και 21 Νοεμβρίου και τις 2 και 9 Δεκεμβρίου. Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ.

Παράλληλα, ο πρώτος κύκλος του προγράμματος «Κυκλική Οικονομία στην Πράξη» ξεκίνησε στις 2-3 Νοεμβρίου 2024 με τη συμμετοχή σχολείων από την Καστοριά, την Πρέβεζα, τη Λέσβο, την Κρήτη, την Εύβοια, την Πέλλα, την Αττική, την Αμαλιάδα και την Ευρυτανία. Ο δεύτερος κύκλος προγραμματίζεται για τις 25-26 Ιανουαρίου 2025.

Συνολικά, στα δύο προγράμματα, από το 2022, έχουν συμμετάσχει περισσότεροι από 40.000 εκπαιδευτικοί και μαθητές/μαθήτριες από όλη την Ελλάδα. Οι δράσεις αναπτύχθηκαν δια ζώσης και ψηφιακά τόσο σε σχολεία της Αττικής, της Θεσσαλονίκης και μεγάλων αστικών κέντρων, όσο και σε απομακρυσμένες ηπειρωτικές και νησιωτικές περιοχές όλης της Ελλάδας όπως Κάσο, Κάρπαθο, Σάμο, Σίκινο, Ορεστιάδα, Κέρκυρα κ.ά. Στα προγράμματα έλαβαν μέρος Γενικά Σχολεία, Επαγγελματικά Λύκεια, Σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και Μουσικά/Καλλιτεχνικά Σχολεία.

Η Επικεφαλής Εταιρικής Υπευθυνότητας της Αlpha Bank, Ρούλη Χριστοπούλου ανέφερε σχετικά με τα αποτελέσματα των προγραμμάτων:

«Η αποταμίευση και η οικονομική διαχείριση είναι βασικά συστατικά οικονομικής και κοινωνικής ευημερίας. Στην Αlpha Bank είμαστε περήφανοι για την απήχηση, γενικά, της πρωτοβουλίας μας IQonomy, που δημιουργήθηκε με στόχο να εκπαιδεύσει τη νέα γενιά, αλλά και να μη μείνει κανείς πίσω σε ό,τι αφορά στη σύγχρονη κουλτούρα της διαχείρισης των οικονομικών. Ακόμη πιο περήφανοι και αισιόδοξοι είμαστε για τον θετικό αντίκτυπο που έχουν τα σχετικά προγράμματά μας για παιδιά και πολύ νέους. Ο χρηματοοικονομικός εγγραμματισμός είναι βασικό και πολύτιμο εφόδιο προκειμένου να έχουν την ελευθερία επιλογών για ένα μέλλον μεγαλύτερης ευημερίας και καταξίωσης».

Εξοικείωση με τα οικονομικά

Σύμφωνα με τον απολογισμό της ActionAid, το πρόγραμμα «Αλφαβητάρι Οικονομικών» είχε εξαιρετικό αντίκτυπο στους εκπαιδευτικούς, καθώς εμπλούτισε τις γνώσεις τους και συνέβαλε στη βελτίωση των δεξιοτήτων τους στη διδασκαλία της οικονομικής εκπαίδευσης, σε ποσοστά 93% & 94% αντίστοιχα. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στις δραστηριότητες σε ποσοστό 91%, ενώ οι εκπαιδευτικοί διαπίστωσαν βελτίωση στον βαθμό εξοικείωσης των μαθητών με οικονομικές έννοιες σε ποσοστό 88%. Αντίστοιχα θετικά ήταν και τα σχόλια των παιδιών.

Πράσινη επιχειρηματικότητα

Εξαιρετικός ήταν και ο αντίκτυπος του προγράμματος «Κυκλική Οικονομία στην Πράξη» τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στα παιδιά. Σύμφωνα με τις απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο αξιολόγησης της SciCo, τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με δραστηριότητες, όπως να δημιουργήσουν δική τους επιχείρηση και να καταρτίσουν ένα βιώσιμο business plan. Οι εκπαιδευτικοί από την πλευρά τους είπαν ότι τα παιδιά έμαθαν να δίνουν ζωή σε αντικείμενα που δεν χρησιμοποιούν πια, ενώ εμπέδωσαν, μεταξύ άλλων, βασικές οικονομικές έννοιες, την έννοια της κυκλικής οικονομίας, την κατανομή αρμοδιοτήτων, τον σχεδιασμό, την οργάνωση κ.λπ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v