Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αττική Οδός: Προμέρισμα 40 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2024

Συνεχίζει να επιστρέφει κέρδη και κεφάλαια στην κοινοπραξία της παλαιάς Παραχώρησης ο αστικός κλειστός αυτοκινητόδρομος. Αυξανόμενη βαίνει η κίνηση.

Αττική Οδός: Προμέρισμα 40 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2024

Τη διανομή προμερίσματος της τάξης των 40 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2024 αποφάσισαν οι μέτοχοι της Αττικής Οδού, δηλαδή της εταιρείας ειδικού σκοπού η οποία διαχειριζόταν την πρώτη παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, ήτοι η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις-Άβαξ-Egis Projects.

Η απόφαση ήρθε μετά τη δημοσίευση σχετικών επιδόσεων της σύμβασης παραχώρησης για το εννεάμηνο του 2024, που ήταν εξάλλου και το χρονικό ορόσημο λήξης της διάρκειας της σύμβασης, καθώς ως γνωστόν στις 6 Οκτωβρίου του 2024, ο αυτοκινητόδρομος πέρασε στην κυριότητα της Νέας Αττικής Οδού Παραχώρησης, με βασικό μέτοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και εσχάτως μέτοχο μειοψηφίας το family office Latsco. 

Σε ότι αφορά τα μεγέθη που δημοσίευσε η «παλαιά» Αττική Οδός, ο κύκλος εργασιών έως και το τέλος Σεπτεμβρίου 2024 αυξήθηκε στα 171,18 εκατ. ευρώ έναντι 158,84 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA ανήλθαν στα 129,82 εκατ. ευρώ έναντι 118,25 εκατ. ευρώ το 2023. Ακολούθως τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν 102,82 εκατ. ευρώ, έναντι 82,95 εκατ. ευρώ πέρυσι, και τα καθαρά μετά φόρων κέρδη σε 80,23 εκατ. ευρώ έναντι 64,73 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Υπενθυμίζεται ότι στη χρήση του 2023 η Αττική Οδός έκλεισε με κύκλο εργασιών στα 215 εκατ. ευρώ ενώ τα προ φόρων κέρδη είχαν διαμορφωθεί στα 107,7 εκατ. ευρώ και τα καθαρά στα 83,4 εκατ. ευρώ. Το δε προμέρισμα για την περυσινή χρήση ήταν 35,1 εκατ.ευρώ, ενώ το συνολικό μεικτό μέρισμα διαμορφώθηκε στα 82 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι οι μέτοχοι της Αττικής Οδού (Άκτωρ Παραχωρήσεις 65,8% και Άβαξ 34,2%, Egis Projects 0,04%) θα συνεχίσουν να εισπράττουν μερίσματα, αλλά και έσοδα από την επιστροφή επενδυτικών κεφαλαίων έως το 2027.

Η επίδοση στη νέα εποχή Παραχώρησης

Για τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού εκτιμάται ότι το IRR ανέρχεται σε διψήφιο ποσοστό, ενώ η ίδια η διοίκηση του ομίλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει εκτιμήσει ότι μπορεί να αποδώσει κέρδη EBITDA της τάξης των 300 εκατ. ευρώ σε ετησιοποιημένη βάση, μεσοσταθμικά καθ' όλη τη διάρκεια της 25ετούς Παραχώρησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες η δημοτικότητα του κλειστού αυτοκινητόδρομου συνεχίζει αυξανόμενη –τόσο λόγω των ασφυκτικών συνθηκών κυκλοφορίας στο ελεύθερο τμήμα του δικτύου, όσο και της μείωσης του κομίστρου στα 2,5 ευρώ από την 6η Οκτωβρίου- με τις διελεύσεις να αγγίζουν τα 9 εκατομμύρια, αυξημένες κατά 6,8% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2023.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v