Σε νέες ανατιμήσεις σε σειρά προϊόντων της προχώρησε από την 1η Νοεμβρίου η Coca Cοla 3E. Οι ανατιμήσεις δεν αφορούν το βασικό της προϊόν, την Coca Cola, αλλά σε κωδικούς των αναψυκτικών Fanta, των χυμών Amita, αλλά και σε συγκεκριμένα προϊόντα αλκοολούχων ποτών.
Οι ανατιμήσεις στους κωδικούς που έχουν ως βάση το πορτοκάλι φθάνουν το 11,5% και 3,3% με βάση το λεμόνι. Ο λόγος που επικαλείται η εταιρεία για τις ανατιμήσεις στα αναψυκτικά Fanta και στους χυμούς Amita είναι, όπως αναφέρει στην επιστολή που έχει στείλει στους χονδρεμπόρους της «οι αυξήσεις κόστους πρώτων υλών και υλικών παραγωγής των προϊόντων και κυρίως των χυμών φρούτων».
Σε ό,τι αφορά την ανατίμηση σε ορισμένα προϊόντα αλκοολούχων ποτών αυτή αφορά προϊόντα της κατηγορίας τσίπουρου και η ανατίμηση φθάνει το 11%.
Συνολικά πρόκειται για 30 κωδικούς προϊόντων. Από αυτούς οι 10 αφορούν το τσίπουρο Δεκαράκι σε διάφορες συσκευασίες και ποικιλίες και οι υπόλοιποι 20 τα προϊόντα Amita και Fanta, σε συσκευασίες 250 ml, 330 ml, 500 ml και 1,5 lt σε γεύσεις πορτοκάλι, λεμόνι, exotic zero κλπ. Ο νέος τιμοκατάλογος επηρεάζει και τους προωθητικούς κωδικούς.
Ο νέος τιμοκατάλογος της Coca Cοla 3E έρχεται σε μια περίοδο όπου η κυβέρνηση, δια του υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου, επιχειρεί να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα που υπάρχει στους καταναλωτές. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η συνάντηση που είχε ο υπουργός Ανάπτυξης την περασμένη Δευτέρα με τους εκπροσώπους της Ένωσης των σούπερ μάρκετ.
Ο υπουργός κάλεσε τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να συνεχίσουν την πρωτοβουλία για σοβαρές μειώσεις τιμών, να επεκτείνουν την πρωτοβουλία για τους 600 κωδικούς και πέρα από αυτόν τον στόχο, να παρατείνουν χρονικά το μέτρο και να το στηρίξουν τοποθετώντας ειδική σήμανση για τη διευκόλυνση των καταναλωτών.
«Πρέπει όλοι να συνεχίσουν την προσπάθεια μείωσης των τιμών με μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους σε όφελος των καταναλωτών. Οι μειώσεις πρέπει να επεκταθούν σε κωδικούς και σε χρονική διάρκεια και να είναι αναλογικές σε όλους τους εμπλεκόμενους παράγοντες της αγοράς», είπε χαρακτηριστικά.
Η έκκληση Θεοδωρικάκου για μείωση των τιμών συνδέεται άμεσα με την απαισιοδοξία των καταναλωτών όπως αυτή αποτυπώνεται σε έρευνα του ΙΟΒΕ. Με βάση τα ευρήματα της έρευνας 65 στους 100 Έλληνες καταναλωτές προβλέπει άνοδο τιμών με ταχύτερο ή με τον ίδιο ρυθμό το επόμενο δωδεκάμηνο. Το 14% των καταναλωτών αναμένει ανατιμήσεις με βαρύτερο ρυθμό, αντίστοιχο ποσοστό εκτιμά ότι οι τιμές θα παραμείνουν αμετάβλητες, ενώ μόλις 1 στους 100 καταναλωτές αναμένει μειώσεις τιμών.