Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κόντρα Χαρδαλιά-ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι της Ραφήνας

Η αρνητική γνωμοδότηση από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής και η απάντηση του Ταμείου. Οι βαριές κουβέντες του Νίκου Χαρδαλιά για τον σχεδιασμό. Τι υποστηρίζουν πηγές του Ταμείου.

Κόντρα Χαρδαλιά-ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι της Ραφήνας

Διαμάχη μεταξύ του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και της Περιφέρειας Αττικής έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ημέρες, με επίκεντρο την αξιοποίηση του λιμανιού της Ραφήνας.

Μόλις πριν από λίγες ημέρες, το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής γνωμοδότησε ομόφωνα αρνητικά επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του Αναπτυξιακού Προγράμματος και της Μελέτης Διαχείρισης (Masterplan) του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας, με τον περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά να χαρακτηρίζει «εκτρωματική» και «πλήρως παραπλανητική» τη σχετική μελέτη διαχείρισης.

Ο περιφερειάρχης Αττικής υποστήριξε, μεταξύ άλλων, πως το masterplan που προωθείται θα μεταθέσει προς τα πίσω χρονικά το έργο για το ρέμα της Ραφήνας και συνεπώς την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής, θέτοντας δυνητικά σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

Από την πλευρά του, το ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνει πως «η διαδικασία εκπόνησης του masterplan δεν συνδέεται με την οριοθέτηση του ρέματος, η οποία είναι αυτοτελής. Άλλωστε, εντός της χερσαίας ζώνης λιμένα υφίσταται μόνο ένα μικρό τμήμα του ρέματος, για το οποίο το masterplan λαμβάνει επαρκή μέριμνα», σημειώνοντας ότι  όποτε έχει απαιτηθεί να συνδράμει στη διαδικασία οριοθέτησης του ρέματος, ο Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας έχει ανταποκριθεί θετικά.

Κατά και ο τοπικός δήμος

Κατά του σχεδιασμού για την αξιοποίηση του λιμανιού τάχθηκε και ο Δήμος Ραφήνας - Πικερμίου, εστιάζοντας στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση της πόλης λόγω της επέκτασης του λιμένος.

Από την πλευρά τους, πηγές του ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζουν: «Ως προς τα προτεινόμενα έργα τα οποία αυξάνουν τις θέσεις ελλιμενισμού, όπως είναι η κατασκευή των κρηπιδωμάτων και των επιχώσεων, το ΤΑΙΠΕΔ σε συνεννόηση και με τον Δήμο Ραφήνας - Πικερμίου προκρίνει τη λύση της προηγούμενης ολοκλήρωσης των βασικών οδικών και σιδηροδρομικών έργων υποδομής (επέκταση Αττικής Οδού και προαστιακού σιδηροδρόμου), πριν από την έναρξη εκτέλεσης των έργων αυτών. Άλλωστε, η ένταξη των συγκεκριμένων λιμενικών έργων στο masterplan θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως μοχλός πίεσης για την υλοποίηση των οδικών και σιδηροδρομικών έργων».

Υποστηρίζει δε σε σχέση με τις βασικές κατασκευές του σχεδιασμού, την ανάπτυξη ενός σύγχρονου επιβατικού σταθμού του κυρίως λιμένα, ο οποίος θα αναπτύσσεται σε τέσσερις ορόφους και τη δημιουργία ενός τριώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων, πως «κανένα από τα δύο κτίρια δεν προκαλεί οπτική όχληση στην πόλη, δεδομένου ότι το μέγιστο ύψος που έχει δοθεί στους όρους δόμησης είναι μικρότερο από το πρανές που βρίσκεται όπισθέν τους και χωρίζει το λιμάνι από την πόλη».

Τέλος, σε σχέση με την καθαίρεση τοποσήμων της περιοχής, όπως αναφέρθηκε κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, το ΤΑΙΠΕΔ απαντά πως «το masterplan δεν προβλέπει την καθαίρεση τοπόσημων και διατηρεί την εκκλησία του Αγίου Νικολάου». Σημειώνεται, πάντως, πως η γνωμοδότηση της Περιφέρειας Αττικής επί της ΣΜΠΕ του masterplan δεν είναι δεσμευτική.

Τα επόμενα βήματα

Σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα, το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμά ότι μέσα στους επόμενους 9 μήνες θα έχει εκδοθεί και θα έχει εγκριθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.

Σημειώνεται ότι η δημόσια διαβούλευση επί της ΣΜΠΕ θα ολοκληρωθεί με τη γνωμοδότηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προσεχώς. Στη συνέχεια, η Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις γνωμοδοτήσεις, θα προχωρήσει στη σύνταξη της εισήγησής της προκειμένου το ΤΑΙΠΕΔ, ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων, να εκπονήσει τη σύνταξη του Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ).

Πριν από την έγκριση του ΠΔ από το ΣτΕ, αναμένεται να πραγματοποιηθεί ο έλεγχος και να δοθεί η τελική γνωμοδότηση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Τέλος, το ΠΔ θα συνυπογραφεί από τους αρμόδιους υπουργούς (Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v