Letter of support από Carlsberg στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Τι κέρδισε και τι έχασε πέρυσι η ελληνική θυγατρική του δανέζικου ομίλου. Πώς από πτώση πάνω από 17% του όγκου πωλήσεων κατάφερε και πέτυχε εντυπωσιακή αύξηση κερδών.

Letter of support από Carlsberg στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Επιστολή υποστήριξης (Letter of Support) από τη μητρική της Carlsberg Breweries A/S, η οποία είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σε επίπεδο ομίλου, έλαβε στις 17 Σεπτεμβρίου η Ολυμπιακή Ζυθοποιία.

Με βάση την επιστολή αυτή, η μητρική δεσμεύεται ότι θα υποστηρίξει οικονομικά την εταιρεία όσον αφορά τις υποχρεώσεις της, τις ενδεχόμενες υποχρεώσεις της καθώς και τις δεσμεύσεις της για περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών.

Στη χρήση που έληξε στις 31/12/2023, το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων υπερέβαινε το σύνολο των βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων κατά 48,3 εκατ. ευρώ. Με την ελληνική θυγατρική να αναφέρει στις οικονομικές καταστάσεις που αναρτήθηκαν χθες Πέμπτη στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο: «Η εταιρεία συνεχίζει να έχει χρηματοδοτική υποστήριξη από τον όμιλο της μητρικής εταιρείας Carlsberg AS, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει οποιεσδήποτε ανάγκες πιθανό να προκύψουν στους επόμενους 12 μήνες από τη δημοσιοποίηση των χρηματοοικονομικών καταστάσεων».

Παρά τις προκλήσεις αυτές, η εταιρεία κατάφερε να επιτύχει σημαντική αύξηση της πάνω και της κάτω γραμμής. Μάλιστα τα αποτελέσματά της είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά, αν αναλογιστεί κανείς ότι ήρθαν σε μια χρονιά όπου ο όγκος πωλήσεών της υποχώρησε πάνω από 17%. Δηλαδή από 1,5 εκατ. εκατόλιτρα μπύρας που πούλησε το 2022, πέρυσι οι αντίστοιχες κατ’ όγκο πωλήσεις της περιορίστηκαν στα 1,241 εκατ. εκατόλιτρα μπύρας. Η δυναμικότητα των δύο εργοστασίων της στη Σίνδο και τη Ριτσώνα είναι τα 2,1 εκατ. εκατόλιτρα, όπου παράγονται 11, από τα συνολικά 17, προϊόντα που διαθέτει στην αγορά, μεταξύ των οποίων τη FIX και τον Mythos.

Οι καθαρές πωλήσεις της, εξαιρουμένου του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), αυξήθηκαν 8,1% στα 129,654 εκατ. ευρώ, χάρη στις εγχώριες πωλήσεις, διότι οι ενδοομιλικές πωλήσεις 58,64% στα 7,451 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν 45,19% στα 10,245 εκατ. ευρώ. Όμως τα ταμειακά της διαθέσιμα μειώθηκαν στα 2,099 εκατ. ευρώ από 5,575 εκατ. ευρώ, η μέση πιστωτική περίοδος μειώθηκε στις 64 μέρες (2022: 68 μέρες), ενώ αυξήθηκε η αντίστοιχη μέση περίοδος πληρωμών των υποχρεώσεων σε 100 μέρες (2022: 92 μέρες).

Σε επίπεδο απασχόλησης, ο αριθμός προσωπικού αυξήθηκε στα 408 από 399 άτομα, με την αύξηση να εντοπίζεται στο διοικητικό προσωπικό, εν αντιθέσει με τον αριθμό του εργατοτεχνικού προσωπικού που μειώθηκε στα 116 από 119 άτομα.

Κατά τη διάρκεια της περασμένης χρήσης, η ελληνική θυγατρική της Carlsberg υλοποίησε επενδύσεις 9,3 εκατ. ευρώ και εξαγόρασε, όπως αναφέρεται στις οικονομικές της καταστάσεις, το σήμα της Kaiser και της Henninger στις 8 Μαρτίου έναντι 4 εκατ. ευρώ. Επίσης με την ενεργοποίηση της «Συμφωνίας Άδειας Χρήσης», την 1η Ιανουαρίου, η εταιρεία απέκτησε έλεγχο, όπως αυτός ορίζεται σύμφωνα με τα ΔΛΠ, πάνω στη συμμετοχή της στη Μικροζυθοποιία Κυκλάδων στην Τήνο, γνωστή με το brand Νήσος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v