Σε μια εποχή όπου οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ επενδύουν σε εξαγορές και στην ανάπτυξη του δικτύου τους, η αλυσίδα «Δ. Θανόπουλος» διηγείται μια διαφορετική ιστορία.
Με μια πιστή πελατεία κυρίως από τα βόρεια προάστια της Αττικής, όπου βρίσκονται και τα τρία καταστήματά της, η αλυσίδα που διαθέτει και online κατάστημα φαίνεται να έχει βρει τον τρόπο να αυξάνει τα οικονομικά της μεγέθη.
Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους: οι πωλήσεις της ξεπέρασαν πέρυσι τα 54,5 εκατ. ευρώ (+6,77% σε σχέση με το 2022), τα καθαρά κέρδη διπλασιάστηκαν στα 2,619 εκατ. ευρώ και το περιθώριο των προ φόρων κερδών ως ποσοστό επί των πωλήσεων αναρριχήθηκε στο 6,20% από 3,37% το 2022.
Την ίδια περίοδο, τα έσοδα από την παροχή υπηρεσιών -σ.σ. περιλαμβάνονται στις πωλήσεις- ανήλθαν στα 2.060.456 ευρώ από 1.861.531 ευρώ το 2022.
Τι κρύβεται όμως πίσω από αυτή την πορεία; Η δύναμη του brand, λένε στελέχη της αγοράς. Η «Δ. Θανόπουλος», από τις μακροβιότερες αλυσίδες της χώρας, έχει καταφέρει να κτίσει μια ισχυρή ταυτότητα, συνδέοντας το όνομά της με την ποιότητα, την εξυπηρέτηση και ένα συγκεκριμένο τρόπο ζωής. Η πελατεία της, που ανήκει κυρίως στην ανώτερη κοινωνικοοικονομική τάξη, αναζητά προϊόντα premium που δεν βρίσκει στον ανταγωνισμό.
Παρόλο που τα αποτελέσματα της «Δ. Θανόπουλος» είναι εντυπωσιακά, η εταιρεία δεν είναι απαλλαγμένη από προκλήσεις. Ο ανταγωνισμός από άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες αποτελούν μερικά από τα ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει.
Για τη φετινή χρονιά, η αλυσίδα αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά 1-2% σε σχέση με τα επίπεδα του 2023. Αυτή η εκτίμηση της διοίκησης λαμβάνει ως παραδοχή τη διατήρηση του μεριδίου αγοράς της αλυσίδας, την πλήρη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και τη διακοπή της συνεργασίας με την Instashop στο τέλος του 2023, μετά από απόφαση της τελευταίας να αποχωρήσει από την ελληνική αγορά.