Τι ταμείο έκανε φέτος το καλοκαίρι η TUI στην Ελλάδα

Θετική χρονιά χαρακτήρισε το 2024 για τη χώρα μας ο Τόμας Έλερμπεκ, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του TUI Care Foundation. Η εικόνα για το 2025 και το στοίχημα της επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν.

Τι ταμείο έκανε φέτος το καλοκαίρι η TUI στην Ελλάδα

Τον πήχη των 3 εκατομμυρίων επισκεπτών στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει φέτος η TUI, ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός οργανισμός στην Ευρώπη, επιβεβαιώνοντας στο έπακρο τις εκτιμήσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Σεμπάστιαν Έμπελ, ο οποίος τον περασμένο Μάρτιο είχε προβλέψει αύξηση 10% για τη χώρα μας.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, λίγο πριν πέσει η αυλαία για τη θερινή σεζόν του 2024, μέσω του ομίλου θα επισκεφθούν φέτος τη χώρα μας πάνω από 3 εκατομμύρια ταξιδιώτες, αριθμός αυξημένος σε σχέση με πέρυσι.

Και μπορεί οι αφίξεις να αναμένεται να είναι φέτος ενισχυμένες, «κατοχυρώνοντας» τα προ πανδημίας νούμερα, ωστόσο, τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ περιορισμένα.

«Η Ελλάδα ανέλαβε μία από τις καλύτερες πρωτοβουλίες για την επαναφορά του τουρισμού στην κανονικότητα μετά την πανδημία», επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο Τόμας Έλερμπεκ, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του TUI Care Foundation, κατά την παρουσίαση του νέου προγράμματος «TUI FutureShapers Greece», το οποίο αποτελεί συνεργασία της Wise Greece με το TUI Care Foundation.

Στο περιθώριο της παρουσίασης, ο επικεφαλής του TUI Care Foundation τόνισε πως το 2024 ήταν μία καλή χρονιά για την Ελλάδα. «Ήταν μία πολύ θετική σεζόν η φετινή για την Ελλάδα. Η χώρα είναι ένας προορισμός αυθεντικός, που προσφέρει πολλές εναλλακτικές στους ταξιδιώτες που την επιλέγουν», είπε χαρακτηριστικά.

Έδωσε, μάλιστα, ένα στίγμα για το 2025, επισημαίνοντας πως υπάρχουν προκλήσεις στο πολιτικο-οικονομικό περιβάλλον της Ευρώπης, οι οποίες επηρεάζουν τις επιμέρους αγορές.

O T. Έλερμπεκ αναφέρθηκε επίσης στην επιμήκυνση της σεζόν, ένα θέμα που απασχολεί τον ελληνικό τουρισμό τα τελευταία χρόνια, τονίζοντας πως η παράταση της τουριστικής περιόδου εξαρτάται σε έναν μεγάλο βαθμό από τις τοπικές κοινωνίες.

Επεσήμανε, δε, πως για να επιτευχθεί η πολυπόθητη επιμήκυνση, θα πρέπει οι προορισμοί να διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές, με απευθείας πτήσεις και ανοιχτά καταστήματα και εστιατόρια, ώστε να εξυπηρετήσουν τους ταξιδιώτες που επιλέγουν να κάνουν διακοπές στα άκρα της σεζόν (shoulder months).

Σημειώνεται πως η TUI τον Αύγουστο είχε διαπιστώσει «πρωτοφανή» ζήτηση για διακοπές το φθινόπωρο από τη Γερμανία, την κύρια από τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται, εντάσσοντας στους κορυφαίους προορισμούς για τον Σεπτέμβριο την Κρήτη και την Κω. Μάλιστα, λόγω της ισχυρής ζήτησης, ο οργανισμός είχε αποφασίσει να επεκτείνει τη σεζόν με επιπλέον «πακέτα» σε κάποιος μεσογειακούς προορισμούς, μεταξύ των οποίων η Κρήτη, η Ρόδος και η Κως.

Το τέλος στην κρουαζιέρα

Ερωτηθείς για το νέο τέλος που επιβάλλεται στην κρουαζιέρα από το 2025, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του TUI Care Foundation τόνισε πως πρέπει σε γενικές γραμμές να υπάρχει ένα ξεκάθαρο πλαίσιο μακροχρόνιου ορίζοντα και επεσήμανε πως ο προγραμματισμός από τις εταιρείες κρουαζιέρας πραγματοποιείται δύο χρόνια πριν, οπότε είναι δύσκολα διαχειρίσιμη κάποια αλλαγή στο ισχύον πλαίσιο.

«Το καλύτερο είναι οποιαδήποτε αλλαγή να συζητείται με όλους τους εμπλεκόμενους», τόνισε, προσθέτοντας πως οι ταξιδιώτες έχουν έναν συγκεκριμένο προϋπολογισμό και χρήματα να δαπανήσουν, είτε αυτά αποδοθούν σε φόρους είτε αυτά κατευθυνθούν στην τοπική κοινωνία με αγορές προϊόντων.

Το πρόγραμμα

Το πρόγραμμα «TUI FutureShapers Greece» είναι επί της ουσίας μια πρωτοβουλία που προωθεί βιώσιμη ανάπτυξη και καινοτομία σε βασικούς τομείς της Ελλάδας, όπως ο τουρισμός, η φιλοξενία και η διατροφή, αντιμετωπίζοντας τις ανάγκες νέων επιχειρηματιών και μικρών επιχειρήσεων.

Η νέα αυτή πρωτοβουλία στοχεύει να παρέχει την απαραίτητη εκπαίδευση, καθοδήγηση και επιχειρηματικές συνδέσεις για να υποστηρίξει άτομα και μικρές επιχειρήσεις στην ανάπτυξη καινοτόμων επιχειρηματικών ευκαιριών που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις.

«Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες είναι σήμερα πιο συνειδητοποιημένοι από ποτέ. Αναζητούν αυθεντικές, εξατομικευμένες εμπειρίες που εμπλουτίζουν τη ζωή τους. Αναπτύσσουν μία εντεινόμενη ευαισθητοποίηση για το περιβαλλοντικό και κοινωνικό αποτύπωμα των επιλογών τους», τόνισε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, στο πλαίσιο παρουσίασης του προγράμματος «TUI FutureShapers Greece».

Όπως επεσήμανε, με το πρόγραμμα αυτό, το TUI Care Foundation επενδύει στο μέλλον του τουρισμού στην Ελλάδα με μια πρωτοβουλία που αναγνωρίζει τις μεγάλες δυνατότητες των νέων επιχειρηματιών και των μικρών επιχειρήσεων στον τουρισμό αλλά και σε δραστηριότητες που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με αυτόν. «Ο κλάδος του τουρισμού βρίσκεται σε διαρκή εξέλιξη, η οποία χαρακτηρίζεται από τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τα νέα προϊόντα αλλά και τις νέες ταξιδιωτικές προτιμήσεις», προσέθεσε.

IDEA και EMPOWER

Το «TUI Futureshapers Greece» απαρτίζεται από δύο σκέλη, το IDEA και το EMPOWER. Μέσα από το IDEA θα προσφερθεί δωρεάν ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιασμένο να εκπαιδεύσει μελλοντικούς επιχειρηματίες στην Ελλάδα, που ενδιαφέρονται να καινοτομήσουν στους κλάδους του τουρισμού, της γαστρονομίας, της τέχνης, των χειροτεχνιών κ.ά.

Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με ένα διήμερο Bootcamp στην Αθήνα, όπου θα διαγωνιστούν οι επικρατέστερες ιδέες και οι δύο καλύτερες θα κερδίσουν σημαντικά χρηματικά έπαθλα για να μπορέσουν να υλοποιηθούν.

Μέσα από το EMPOWER θα υποστηριχθούν τουλάχιστον 60 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, τοπικοί τεχνίτες, επιχειρηματίες και παραγωγοί σε δημοφιλείς τουριστικές περιοχές όπως η Ζάκυνθος, η Πελοπόννησος, η Κέρκυρα, η Ήπειρος, οι Κυκλάδες και η Ρόδος. Μέσω εκπαιδεύσεων ενίσχυσης ικανοτήτων και επιχειρηματικών ευκαιριών, η πρωτοβουλία στοχεύει να βελτιώσει τις γνώσεις των συμμετεχόντων στις πωλήσεις, στο μάρκετινγκ και τις ψηφιακές δεξιότητες, αλλά και να αναβαθμίσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

«Το πρόγραμμα που παρέχεται δωρεάν αντανακλά τις κοινές μας αξίες για την προώθηση της καινοτομίας, της βιωσιμότητας και της δημιουργικότητας στους πλέον νευραλγικούς τομείς του τουρισμού, της γαστρονομίας, του πολιτισμού κ.ά. Η πρωτοβουλία αυτή είναι σημαντική για την ανάπτυξη των μοναδικών παραδόσεων», επεσήμανε η πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Άντζελα Γκερέκου.

Από την πλευρά της, η Μελίνα Ταπραντζή, ιδρύτρια της Wise Greece, τόνισε πως η πρωτοβουλία αυτή θα υποστηρίξει βασικούς τομείς της Ελλάδας, καθώς και επιχειρηματίες που είτε θέλουν να ξεκινήσουν μια επιχείρηση είτε έχουν ήδη δημιουργήσει μια μικρή επιχείρηση και επιθυμούν να καινοτομήσουν με βιώσιμο τρόπο.

Υπενθυμίζεται ότι o tour operator υλοποιεί παράλληλα και το project «The Rhodes Co-Lab - Sustainable Tourism Destination», που σχεδίασαν από κοινού η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και ο όμιλος TUI, σε συνεργασία με τον δήμο Ρόδου, για τον μετασχηματισμό της Ρόδου στον πρώτο, διεθνώς, πρότυπο βιώσιμο τουριστικό προορισμό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v