Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» έβαλε στο στόχαστρο το... Μαϊάμι

Στόχος η αύξηση των τουριστικών ροών από τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Η σημασία των δύο αγορών και η συνεισφορά του αεροδρομίου της Αθήνας στην ελληνική οικονομία.

Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» έβαλε στο στόχαστρο το... Μαϊάμι

Στην ενίσχυση του μεριδίου του στην αμερικανική και την καναδική αγορά στοχεύει τα επόμενα χρόνια ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», με την απευθείας σύνδεση της Ελλάδας με τη Δυτική Ακτή και το Μαϊάμι να αποτελεί προτεραιότητα για τους επικεφαλής του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, για το οποίο έχει δρομολογηθεί πρόγραμμα επέκτασης άνω του 1 δισ. ευρώ.

Καταλυτικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση, διαδραματίζουν, αφενός, η ισχυρή ζήτηση από την άλλη άκρη του Ατλαντικού, που μεταφράζεται σε ολοένα και αυξανόμενη επιβατική κίνηση από τις ΗΠΑ και τον Καναδά και αφετέρου, ο σημαντικός αριθμός μετεπιβιβαζόμενων ταξιδιωτών.

Ενδεικτικά της σημασίας των δύο αγορών για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας είναι τα σχετικά στοιχεία, βάσει των οποίων το 14,8% των διακινούμενων επιβατών στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» προέρχεται από τις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Στη σημασία της αμερικανικής και της καναδικής αγοράς για το αεροδρόμιο της Αθήνας αναφέρθηκε, στο πλαίσιο του 28ου ετήσιου North America/Central Europe Airport Issues Conference (IAAE), ο διευθύνων σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», Γιάννης Παράσχης, ο οποίος εκτίμησε ότι φέτος η επιβατική κίνηση στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα υπερβεί τα 31,5 εκατομμύρια, αριθμός που παραπέμπει σε σημαντική ανάπτυξη σε σχέση με το 2019.

Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο Γ. Παράσχης, η αμερικανική αναδεικνύεται σε μία από τις πιο ισχυρά ακμάζουσες αγορές για τον ΔΑΑ, με πάνω από 1 εκατ. ταξιδιώτες από την άλλη άκρη του Ατλαντικού να διακινούνται στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.

Μάλιστα, όπως επεσήμανε, πρόκειται για μία αγορά με ισχυρές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, δεδομένου ότι το 70% των Αμερικανών δεν έρχεται στην Ελλάδα απευθείας, αλλά μέσω άλλων αεροδρομίων.

Σε κάθε περίπτωση, η απευθείας κίνηση από την αμερικανική αγορά έχει ενισχυθεί κατά 51% σε σχέση με το 2019. Ενδεικτικό της ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς είναι το γεγονός ότι στο peak της θερινής σεζόν το αεροδρόμιο της Αθήνας συνδεόταν με τις ΗΠΑ με 82 πτήσεις σε εβδομαδιαία βάση, έναντι 67 το 2023 και 46 πριν από την πανδημία.

Αντίστοιχη είναι και η δυναμική της καναδικής αγοράς, με πάνω από 200 χιλιάδες ταξιδιώτες να επισκέπτονται την Ελλάδα σε ετήσια βάση. Η αύξηση του αριθμού των Καναδών σε σχέση με το 2019 φτάνει το 32%, με το 40% να προσγειώνεται στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω κάποιου άλλου αεροδρομίου.

Στη στόχευση του ΔΑΑ για περαιτέρω άνοιγμα στις μακρινές αγορές (long haul) με αιχμή τις ΗΠΑ και τον Καναδά εστίασε και η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, επισημαίνοντας πως το 10,5% της κίνησης του αεροδρομίου προέρχεται από τις long haul αγορές και το 89,5% από αγορές μικρών και μεσαίων αποστάσεων.

Η συνεισφορά του ΔΑΑ

Σε γενικές γραμμές, πάντως, το 14,6% των επιβατών του «Ελευθέριος Βενιζέλος», που αποτελεί επί της ουσίας πύλη «εισόδου» της Ευρώπης και των ΗΠΑ προς την Ανατολή, ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους και το 85,4% για αναψυχή. Οι διεθνείς επιβάτες αντιπροσωπεύουν το 68,8% της κίνησης του αεροδρομίου και οι επιβάτες του εσωτερικού δικτύου αντιστοιχούν στο 31,2%.

Σε ό,τι αφορά τη συνεισφορά του αεροδρομίου στην ελληνική οικονομία, σύμφωνα με τα στοιχεία, κάθε ένα ευρώ που παράγεται στον ΔΑΑ αντιστοιχεί σε 3,4 ευρώ στο ΑΕΠ και κάθε μία θέση απασχόλησης στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας αντιστοιχεί 4,5 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης σε εθνικό επίπεδο.

Επενδύσεις 1 δισ. ευρώ

Ως προς το πρόγραμμα επέκτασης στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ο επικεφαλής του ΔΑΑ ανέφερε πως θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις άνω του 1 δισ. ευρώ μέσα στην επόμενη πενταετία με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας του αεροδρομίου κατά 30%.

«Πρόκειται για ένα σχετικά απλό έργο, δεδομένου ότι δεν χρειάζεται η ανάπτυξη νέων διαδρόμων προσγείωσης ή νέα απαλλοτρίωση οικοπέδων», προσέθεσε η Ιωάννα Παπαδοπούλου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v