Αύξηση πωλήσεων αλλά κάμψη κερδοφορίας εμφάνισε η δανέζικη αλυσίδα Flying Tiger με είδη δώρων, διακοσμητικά κλ.π., η οποία παρά το μικρό λιανικό αποτύπωμα στην Ελλάδα, διατηρεί υψηλά ποσοστά δημοφιλίας.
Συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών το 2023, διαμορφώθηκε στα 10,8 εκατ. ευρώ από 9,758 εκατ. ευρώ το 2022, αποδεικνύοντας πως η αλυσίδα διατήρησε τη δυναμική της μετά τη διαταραχή της πανδημίας. Σημειώνεται επίσης πως η αλυσίδα απέκτησε και οnline κανάλι πωλήσεων στην Ελλάδα στα τέλη του 2022, ωστόσο η εμπορική της δύναμη παραμένει το φυσικό δίκτυο και τις αυθόρμητες αγορές, όπως εξάλλου συμβαίνει με ομοειδείς εταιρείες του κλάδου.
Τα μικτά κέρδη της περασμένης χρήσης διαμορφώθηκαν σε 5,025 εκατ. ευρώ έναντι 5,185 εκατ. ευρώ του 2022 εξαιτίας της αύξησης του κόστους πωληθέντων κι έτσι το μικτό περιθώριο κέρδους για το 2023 διαμορφώθηκε σε 46,56% από 53,14% το 2022. Ακολούθως τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 396 χιλ. ευρώ έναντι 704 χιλ. ευρώ ενώ τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 254 χιλ. ευρώ από 535 χιλ. ευρώ το 2022.
Σημειώνεται ότι το 2021, η εταιρεία η οποία υπήρξε μικτή θυγατρική της δανέζικης μητρικής Zebra και του επιχειρηματία Π. Αμανατίδη πέρασε ολοσχερώς στον έλεγχο των Δανών. Κατά τη διάρκεια της χρήσης που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2023 καταβλήθηκαν σε μέλη της διοίκησης μικτές αποδοχές συνολικού ύψους 133.600 ευρώ, αυξημένες έναντι των 94.079 ευρώ το 2022.
Το σύνολο των υποχρεώσεων της αλυσίδας διαμορφώθηκε το 2023 στα 1,519 εκατ. ευρώ έναντι 1,279 εκατ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 18,75%. Η διοίκηση έχει προτείνει δε τη διανομή μερίσματος 600 χιλ. ευρώ (από κέρδη παρελθουσών χρήσεων) όπου θα τεθεί υπό την κρίση της Γ.Σ. των μετόχων.
Η αλυσίδα διατηρεί 13 καταστήματα στην ελληνική επικράτεια, ενώ διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους στον Βόλο, εντός του Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη και εντός του Εμπορικού Κέντρου Athens Mall στο Μαρούσι Αττικής.
Σε ό,τι αφορά το διεθνές της αποτύπωμα, η Flying Tiger Copenhagen το 2023 εμφάνισε αυξημένες πωλήσεις κατά 4,5% ενώ οι οργανικές πωλήσεις χωρίς την προσθήκη νέων αγορών αυξήθηκαν κατά 3,2%. Το 2023 επεκτάθηκε σε Κουβέιτ, Ινδονησία, Φιλιππίνες και Κατάρ, φθάνοντας πλέον να έχει παρουσία σε 31 χώρες σε Ευρώπη και Ασία. Το 2024 συνεχίζει την επέκταση της σε νέες αγορές όπως η Τουρκία, το Μπαχρέιν, το Ομάν, τη Μαλαισία, το Βιετνάμ, τη Σιγκαπούρη και την Ταϊλάνδη.
To top 5 των αγορών της ωστόσο βρίσκονται στην Ευρώπη με τις υψηλότερες πωλήσεις σε Ιταλία, Ισπανία. Βρετανία, Δανία και Πορτογαλία.