Ενισχυμένο πακέτο κινήτρων του «Ελευθέριος Βενιζέλος» στις αεροπορικές εταιρείες

Η στρατηγική στόχευση των επικεφαλής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών για την τόνωση της ζήτησης την περίοδο εκτός αιχμής και προσέλκυση τουριστών από υπερπόντιες αγορές.

Ενισχυμένο πακέτο κινήτρων του «Ελευθέριος Βενιζέλος» στις αεροπορικές εταιρείες

Ενισχυμένα κίνητρα με στόχο αφενός την τόνωση της αεροπορικής κίνησης κατά την περίοδο εκτός αιχμής και αφετέρου την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού ταξιδιωτών από υπερπόντιες αγορές προσφέρει η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» (ΔΑΑ) στις αεροπορικές εταιρείες.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η διοίκηση του ΔΑΑ επικοινώνησε τις προηγούμενες ημέρες στους αερομεταφορείς τα ενισχυμένα κίνητρα, η παροχή των οποίων εδράζεται σε τρεις άξονες. Βάσει της στρατηγικής που έχει χαράξει η διοίκηση του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας σκοπός της κινητροδότησης των αεροπορικών εταιρειών μέσω της ενίσχυσης των υφιστάμενων εκπτώσεων είναι πρώτον η αύξηση της ζήτησης την περίοδο εκτός αιχμής, δεύτερον το άνοιγμα νέων long haul προορισμών και τρίτον η ενίσχυση του μεριδίου του «Ελευθέριος Βενιζέλος» στις υφιστάμενες μακρινές αγορές, με αιχμή τις ΗΠΑ και τις χώρες της Ασίας.

Στην κατεύθυνση διεύρυνσης της συνδεσιμότητας της Αθήνας και της Ελλάδας εν γένει με το εξωτερικό και της άμβλυνσης της εποχικότητας του προορισμού, η βεντάλια των βελτιωμένων κινήτρων του ΔΑΑ περιλαμβάνει την ενίσχυση των υφιστάμενων στις αεροπορικές εταιρείες που θα προσθέσουν τρία ή περισσότερα νέα διεθνή δρομολόγια, εποχικά ή year-round, σε μία ημερολογιακή χρονιά από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» είτε κατά τη χειμερινή, είτε κατά την καλοκαιρινή περίοδο.

Οι εκπτώσεις που προσφέρει φέτος η διοίκηση του ΔΑΑ είναι πιο στοχευμένες, μεγαλύτερες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και οι όροι τους οποίους οφείλει να πληροί μία αεροπορική εταιρεία έτσι ώστε να αξιοποιήσει τα παρεχόμενα κίνητρα είναι πιο ευνοϊκοί. Η διάρκεια των εκπτώσεων ποικίλει, με τα κίνητρα να έχουν ισχύ από 8 μήνες (Οκτώβριο - Μάιο) έως 5 χρόνια.

Ενδεικτική της στρατηγικής του ΔΑΑ για περαιτέρω ενίσχυση των υπερπόντιων συνδέσεων είναι η έκπτωση που παρέχεται στους αερομεταφορείς που εκτελούν πτήσεις προς μακρινές αγορές. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη συγκεκριμένη κατηγορία κινήτρων για ένα χρονικό διάστημα οι αεροπορικές εταιρείες απολαμβάνουν πλήρη απαλλαγή των τελών προσγείωσης και στάθμευσης στην περίπτωση που θα προσθέσουν ένα νέο δρομολόγιο. 

Οι υπερπόντιες αγορές

Σε ό,τι αφορά, πάντως, τη στρατηγική στόχευση του ΔΑΑ για ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από τις λεγόμενες μακρινές αγορές, φέτος μόνο από τις έξι αεροπορικές που προσγειώθηκαν για πρώτη φορά στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», οι τέσσερις προέρχονται από υπερπόντιες αγορές.

Έτσι, η Air Arabia, η μεγαλύτερη αεροπορική χαμηλού κόστους της Μέσης Αναστολής, συνέδεσε την Αθήνα με το Διεθνές Αεροδρόμιο Σάρτζα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, η νοτιοκορεάτικη Asiana Airlines ξεκίνησε δρομολόγια μεταξύ Σεούλ και Αθήνας, η κινεζική Juneyao Air συνέδεσε τη Σαγκάη με την ελληνική πρωτεύουσα και, τέλος, η νορβηγική αεροπορική Norse επένδυσε στη σύνδεση Αθήνα - Νέα Υόρκη, ενισχύοντας τις τουριστικές ροές από την άλλη άκρη του Ατλαντικού.

Η επέκταση του αεροδρομίου

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται την ίδια στιγμή οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την εύρεση των αναδόχων που θα επιφορτιστούν με την υλοποίηση της α’ φάσης επέκτασης του αεροδρομίου της Αθήνας. Το α’ τρίμηνο 2025 θα ξεκινήσουν οι προκαταρκτικές εργασίες και η υλοποίηση έργων μικρότερου μεγέθους, με τον μεγαλύτερο όγκο των σχετικών εργασιών να τοποθετείται χρονικά στο τέλος του 2026.

Υπενθυμίζεται ότι η α’ φάση, που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως το 2028, περιλαμβάνει την επέκταση του κτιρίου του κύριου αεροσταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, την ανάπτυξη νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών για 32 θέσεις στάθμευσης με συνδεδεμένους τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες εξυπηρέτησης και ένα σταθμό εξυπηρέτησης της περιοχής στάθμευσης αεροσκαφών, την επέκταση του χερσαίου και κυκλοφοριακού οδικού δικτύου, καθώς και την κατασκευή νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v