Καθώς η «Κλιάφας» πλησιάζει το ορόσημο της εκατονταετηρίδας της το 2026, η εταιρεία φέρει το βάρος της ιστορίας. Με την υποστήριξη του ισχυρού ομίλου γαλακτοκομικών προϊόντων της οικογένειας Σαράντη, την Ελληνικά Γαλακτοκομεία, η μάρκα φαίνεται να έχει ισχυρά θεμέλια.
Ωστόσο, τα πλεονεκτήματα αυτά δεν έχουν φανεί στην πράξη και δεν έχουν επηρεάσει ακόμη την τελική γραμμή. Μπορεί οι πωλήσεις της κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς να σημείωσαν άνοδο 28% -τάση που συνεχίζεται και τη φετινή χρονιά, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της Στέλιο Σαράντη-, ωστόσο η βάση παραμένει χαμηλή.
Πέρυσι οι πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου -σ.σ. στον όμιλο περιλαμβάνεται και η «Δουμπιά»- ανήλθαν στα 4,377 εκατ. ευρώ από 3,419 εκατ. ευρώ το 2022. Τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε ζημίες 3,360 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 2,232 εκατ. ευρώ ενώ οι καθαρές ζημιές διευρύνθηκαν στα 5,777 εκατ. ευρώ από ζημιές 4,204 εκατ. ευρώ το 2022. Με τα έξοδα διάθεσης να έχουν αυξηθεί κατά 78,33% στα 2,857 εκατ. ευρώ.
Την ίδια περίοδο, οι μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις διαμορφώθηκαν στα 8,507 εκατ. ευρώ (το 2022 ήταν 10,249 εκατ. ευρώ) και οι βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις στα 1,039 εκατ. ευρώ (από 509.646 ευρώ το 2022).
Ωστόσο αντίθετη είναι η γνώμη του Ορκωτού Ελεγκτή, ο οποίος εκφράζει μάλιστα επιφύλαξη για το θέμα των υποχρεώσεων. Από τον έλεγχό του, όπως αναφέρει στην έκθεσή του, προέκυψε ότι η εταιρεία κατέταξε δανειακές υποχρεώσεις ύψους 8,507 εκατ. ευρώ στις μακροπρόθεσμες ενώ θα έπρεπε να καταχωρηθούν στις βραχυπρόθεσμες. Κατά συνέπεια, αναφέρει ο Ορκωτός, οι μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις εμφανίζονται ισόποσα αυξημένες και οι βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις ισόποσα μειωμένες.
Η Κλιάφας εξέδωσε, τον Δεκέμβριο του 2020, Κοινό Εμπράγματο Εξασφαλισμένο Ομολογιακό Δάνειο ύψους 11,54 εκατ. ευρώ, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την επένδυση της εταιρείας σε νέες γραμμές παραγωγής pet, αλουμινίου, επεξεργασίας νερού και παρασκευαστηρίου. Οι βασικοί όροι προβλέπουν επιτόκιο 2,2% πλέον Euribor με δόσεις μέχρι τον Γενάρη του 2028.
Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό για το μέλλον, η εταιρεία, η οποία θα συγχωνευθεί δια απορροφήσεως από τη μητρική της Ελληνικά Γαλακτοκομεία -σ.σ. σχετική απόφαση έλαβε το διοικητικό της συμβούλιο στις 28 Μαρτίου- στοχεύει σε αύξηση του μεριδίου αγοράς της.
Παράλληλα έμφαση θα δοθεί στον εξαγωγικό προσανατολισμό της κυρίως προς Γερμανία, Αυστραλία και Βαλκάνια, για να αντισταθμιστούν οι αυξημένοι, λόγω οικονομικών συνθηκών, επιχειρηματικοί κίνδυνοι, ενώ η μείωση του κόστους με αναδιοργάνωση των παραγωγικών διαδικασιών και των δικτύων διανομής αποτελεί βασική προτεραιότητα. Με τη διοίκηση της εταιρείας να εκτιμά ότι οι στόχοι αυτοί είναι εφικτοί παρά το γεγονός ότι υπάρχουν μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες όπως το ενεργειακό κόστος.