Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Απορρίφθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα της Viva κατά των SoftOne-EnterSoft

Ποια είναι η αιτία της κόντρας που ξέσπασε για τη διασύνδεση των συστημάτων επιχειρηματικού λογισμικού (ERP) με τερματικά αποδοχής POS.

Απορρίφθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα της Viva κατά των SoftOne-EnterSoft

Τέλος στην προδικαστική διαμάχη Viva και SoftOne - EnterSoft έβαλε το δικαστήριο καθώς με απόφασή του απέρριψε τα ασφαλιστικά μέτρα της πρώτης για αθέμιτο ανταγωνισμό.

Η απόφαση που βγήκε πριν από λίγο απέρριπτε τα ασφαλιστικά μέτρα Viva εναντίον των SoftOne - EnterSoft και των συνεργατών τους Worldline και Epay σχετικά με τη διασύνδεση των συστημάτων επιχειρηματικού λογισμικού (ERP) με τερματικά αποδοχής POS.

Το «σίριαλ» είχε ξεκινήσει πριν από δύο εβδομάδες με βροχή εξωδίκων ενώ ακολούθησαν τα προδικαστικά μέτρα.

Κατά τη διάρκεια της εκδίκασης, η Viva ανέπτυξε τη θέση της για αθέμιτο ανταγωνισμό ενώ SoftOne - EnterSoft επανέλαβαν ότι ακολούθησαν τη συνήθη πρακτική με όλους τους παρόχους χωρίς διακρίσεις, παραπέμποντας στις συνδέσεις της ΑΑΔΕ.

Υπενθυμίζεται ότι με αφορμή τη διασύνδεση των συστημάτων επιχειρηματικού λογισμικού (ERP) με τερματικά αποδοχής POS, η Viva κατήγγειλε σε εξώδικό της SoftOne και Entersoft σχετικά με την επιβολή χρεώσεων διασύνδεσης, εκτός και αν χρησιμοποιηθεί συγκεκριμένο δίκτυο POS δικών τους συνεργατών (της Worldline και της Epay, με τις οποίες υπάρχουν εμπορικές συμφωνίες), οπότε η διασύνδεση γίνεται δωρεάν.

Παράλληλα υποστήριζε πως «αυτή η πρακτική δημιουργεί μεγάλη πίεση στους πελάτες μας και δυσανάλογα οικονομικά κόστη, οι οποίοι, δεδομένης της αυστηρής προθεσμίας για σύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα τερματικά POS, ουσιαστικά εξαναγκάζονται να συμβληθούν με τους δικούς σας 2 παρόχους που εσείς συμπράττετε. Κατά συνέπεια, καθίσταται σαφές ότι δράτε σε εναρμονισμένη πρακτική με τους παρόχους epay και wordline και με τον τρόπο αυτό αποσπάτε εκβιαστικά και αθέμιτα την πελατεία των λοιπών παρόχων, ενεργώντας καταχρηστικά και κατά παράβαση των αρχών του υγειούς ανταγωνισμού».

Μετά το εξώδικο αυτό ήρθαν τα εξώδικα SoftOne - EnterSoft, οι οποίες ανέφεραν χαρακτηριστικά: «Αρνούμαστε συνολικά ως προδήλως αόριστο, αναληθές, ανακριβές, ουσία και νόμω αβάσιμο και παραπλανητικό, για τους λόγους που εκθέτουμε αμέσως παρακάτω. Εκ προοιμίου μάλιστα, και πέραν του γεγονότος ότι δεν διατηρούμε καμία συνεργασία ή σχέση με τη Worldline παρά μόνον με την Euronet/Epay, επιθυμούμε να σημειώσουμε την έκδηλη απορία μας με ποια σκοπιμότητα η εν λόγω εξώδικη δήλωσή σας απευθύνεται στην Εταιρεία μας, η οποία δεν ασκεί ανταγωνιστική προς εσάς δραστηριότητα».

«Περαιτέρω, η δημιουργία, ανάπτυξη και διάθεση στην αγορά ενός προϊόντος λογισμικού που απευθύνεται σε επαγγελματίες και που οφείλει να τηρεί συγκεκριμένες προδιαγραφές και να παρέχει τη δέουσα αξιοπιστία για την καθημερινή λειτουργία μιας επιχείρησης και τη φορολογική της συμμόρφωση, αυτονόητα συνοδεύεται από το αντίστοιχο κόστος».

Κατέληγαν ότι τα συστήματά τους είναι συμβατά με όλα τα POS και πως δεν έκαναν καμία διάκριση αλλά η μετακύλιση ή όχι του κόστους, που ήταν 25-50 ευρώ, ήταν απόφαση της κάθε εταιρείας που αγόραζε το λογισμικό.

Ακολούθησε και νέο εξώδικο της Viva, με αποτέλεσμα τα ασφαλιστικά μέτρα και την απόφαση του δικαστηρίου που προαναφέρθηκε.

Viva: Θα εντατικοποιήσουμε τις νομικές ενέργειες

«Σήμερα απορρίφθηκε το αίτημα για τη διαταγή προσωρινών μέτρων στα δύο μέρη. Σε καμία περίπτωση στο πλαίσιο της προσωρινής διαταγής δεν εξετάζεται η ουσία της υπόθεσης», υποστηρίζει η Viva.

«Η Viva.com έχει προσφύγει με ασφαλιστικά μέτρα κατά του σχήματος SoftOne-Entersoft που καταχρηστικά επιβάλλει επιλεκτικές χρεώσεις με σκοπό τη χειραγώγηση της αγοράς σε βάρος των εμπόρων. H συζήτηση και η έκδοση απόφασης επί των ασφαλιστικών μέτρων της Viva.com θα πραγματοποιηθεί εντός των επόμενων μηνών.

Παράλληλα, η Viva.com θα εντατικοποιήσει τις νομικές ενέργειές της κατά του σχήματος SoftOne-Entersoft και των συνεργατών τους, δηλώνοντας ότι δεν θα επιτρέψει την αθέμιτη απόσπαση της πελατείας της».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v