Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πόσο νερό «Ιόλη» πούλησαν σε 11 μήνες τα αδέλφια Γεωργιάδη

Τι «έγραψαν» οι πρώτοι μήνες διάθεσης του γνωστού εμφιαλωμένου νερού από την «Ιόλη Πηγή Μονοπρόσωπη ΑΕ». Τα ταμειακά διαθέσιμα και τι αποκαλύπτει ο ισολογισμός.

Πόσο νερό «Ιόλη» πούλησαν σε 11 μήνες τα αδέλφια Γεωργιάδη

Η ίδρυση της «Ιόλη Πηγή Μονοπρόσωπη ΑΕ» τον Φεβρουάριο του 2023 σηματοδότησε και επισήμως την είσοδο των αδελφών Γεωργιάδη και στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού πέραν του real estate, του κρασιού κ.λπ., που δραστηριοποιούνται. Όμως παρ’ ό,τι η εταιρεία εμφανίζεται με ισχυρές πλάτες —ως θυγατρική της Sterner Stenhus Greece και κληρονόμος του σήματος «ΙΟΛΗ»— η πραγματικότητα της πρώτης της χρήσης αναδεικνύει πιο σύνθετες προκλήσεις σε μια αγορά όπου το ανταγωνιστικό περιβάλλον δείχνει αμείλικτο.

Στην πρώτη οικονομική χρήση, που καλύπτει το διάστημα από τις 8 Φεβρουαρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 5,48 εκατ. ευρώ. Το μικτό κέρδος στις 116.901 ευρώ και το μικτό περιθώριο κέρδους στο 2,13%.

Αν και η εταιρεία κατέγραψε κέρδη προ φόρων ύψους 1,785 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 1,259 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος αυτών των κερδών προέρχεται από το κέρδος ύψους 3,098 εκατ. ευρώ από την αποτίμηση της επιχείρησης σε εύλογη αξία.

Για την ίδια χρονική περίοδο η εταιρεία εμφάνισε χαμηλά ταμειακά διαθέσιμα, τα οποία στο τέλος τού 2023 ήταν μόλις 6.753 ευρώ, ενώ αναγνώρισε σημαντικά δικαιώματα χρήσης ύψους 2,31 εκατ. ευρώ και αντίστοιχες υποχρεώσεις μίσθωσης ύψους 2,458 εκατ. ευρώ.

Η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων τής «ΙΟΛΗ» πραγματοποιήθηκε στις 15 Μαρτίου του 2023 από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία προς την Premia Properties και τη Sterner Stenhus Greece. Στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας, οι εγκαταστάσεις εμφιάλωσης στο Μοσχοχώρι Φθιώτιδας περιήλθαν στην Premia Properties, ενώ η εταιρεία και το σήμα στη νεοσύστατη «Ιόλη Πηγή Μονοπρόσωπη ΑΕ».

Το πρώτο διάστημα λειτουργίας της νέας εταιρείας μπορεί να χαρακτηριστεί επίσης και ως μια περίοδος προσαρμογής, καθώς μέχρι τις αρχές του 2024, η διανομή τού «Ιόλη» γινόταν ακόμα μέσω του δικτύου τής Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, βάσει της συμφωνίας μεταβίβασης. Αυτό επέτρεψε μια ομαλή μετάβαση και διασφάλιση της παρουσίας τού προϊόντος στην αγορά στην οποία οι ανταγωνιστές είναι ήδη πολλοί και αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.

Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός μεταξύ των υπαρχόντων παικτών ενώ οι νέοι παίκτες που έχουν μπει στο «παιχνίδι» διεκδικούν τη θέση τους στο ράφι. Οπότε, το μεγάλο ερώτημα παραμένει: μπορεί το νερό «Ιόλη», υπό τη νέα ιδιοκτησία, να κάνει το άλμα, να αντέξει τον έντονο ανταγωνισμό και να αποδείξει ότι είναι εδώ για να μείνει;

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v