Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Christian Dior Hellas: Κράτησε το... imperium στα αρώματα και το 2023

Η ελληνική θυγατρική του γαλλικού πολυεθνικού κολοσσού LVMH κατάφερε την τελευταία διετία να επικρατήσει στην εξόχως ανταγωνιστική αγορά επιλεκτικής διανομής καλλυντικών. Ο ρόλος του τουρισμού και η πρόβλεψη για +7% το 2024.

Christian Dior Hellas: Κράτησε το... imperium στα αρώματα και το 2023

Σημαντική αύξηση πωλήσεων και θεαματική αύξηση κερδοφορίας εμφάνισε το 2023 η Christian Dior Hellas, η ελληνική θυγατρική καλλυντικών του γαλλικού ομίλου LVMH, που πέρα από τα ομώνυμα προϊόντα Dior διανέμει και τα υπόλοιπα αρωματικά και καλλυντικά του ομίλου στην Ελλάδα.

Η εταιρεία –όπως και οι ομοειδείς της – μετά την αναταραχή της πανδημίας και τις έντονες προωθητικές και εκπτωτικές ενέργειες το 2023 ακολούθησε πιο ισορροπημένη στρατηγική, γεγονός που αποτυπώθηκε στα αποτελέσματα της. Ειδικότερα, η εταιρεία εμφάνισε στην Ελλάδα τζίρο της τάξης των 22,64 εκατ. ευρώ έναντι κύκλου εργασιών ύψους 18,47 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένο κατά 22,57%.

Τα κέρδη προ φόρων ξεπέρασαν τα 2 εκατ. ευρώ από 918.774 ευρώ το 2022, καταγράφοντας αύξηση κατά 121,5%, ενώ τα μετά φόρων κέρδη σκαρφάλωσαν στα 1,55 εκατ. ευρώ το 2023, από 771.474 ευρώ το 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 101,2%.

Το μικτό περιθώριο κέρδους παρουσίασε μικρή πτώση και διαμορφώθηκε στο 58,20% το 2023 από 59,63% το 2022, λόγω του διαφορετικού μείγματος των πωληθέντων, όπως σημειώνει η διοίκηση της εταιρείας στην λογιστική της κατάσταση. Το περιθώριο κέρδους EBITDA ωστόσο αυξήθηκε σημαντικά στο 10,17% από 6,67% το 2022, και το περιθώριο κέρδους EBIT αυξήθηκε επίσης στο 8,91% από 5,02% το 2022, καθώς η εταιρεία κατάφερε – παρά τη μείωση της υποστήριξης από τη μητρική- να ισορροπήσει τα έξοδα της και να εξουδετερώσει την αύξηση (9,6%) με τον ισχυρότερα αναπτυσσόμενο τζίρος της.

Σημειώνεται πως η εταιρεία κατέκτησε την πρώτη θέση σε μερίδια στην ελληνική αγορά αρωμάτων το 2022, και κατά δήλωση της διοίκησης διατήρησε την ίδια θέση και το 2023.

Η εταιρεία για το 2024 προβλέπει πως «εάν δεν υπάρξουν απρόβλεπτα αρνητικά γεγονότα, ο ετήσιος κύκλος εργασιών αναμένεται να αυξηθεί κατά 7% σε σχέση με το 2023», και προχωρά σε επενδύσεις που επικεντρώνονται στην ανακαίνιση κεντρικών σημείων πώλησης μεγάλων πελατών της, καθώς στην εκτέλεση συγκεκριμένων λανσαρισμάτων με σκοπό να ενισχυθούν οι πωλήσεις της.

Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας, η διοίκηση εκτιμά πως η αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης και το ισχυρό τουριστικό ρεύμα προς την Ελλάδα επιτρέπουν συγκρατημένη αισιοδοξία ως προς την τελική εικόνα που θα λάβει η οικονομική δραστηριότητα σε ετήσιο εθνικό επίπεδο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v