Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η στροφή στα φυτικά προϊόντα και το αναπτυξιακό άλμα της Numil Hellas

Στροφή 180 μοιρών για τη εν Ελλάδι θυγατρική του ομίλου Danone που «επενδύει» πλέον στα φυτικά προϊόντα. Οι πωλήσεις βρεφικών προϊόντων Nutricia και η δημογραφική κρίση. Ρεκόρ πωλήσεων στο εξωτερικό.

Η στροφή στα φυτικά προϊόντα και το αναπτυξιακό άλμα της Numil Hellas

Η Numil Hellas, γνωστή κυρίως μέσω των βρεφικών και παιδικών προϊόντων Nutricia, κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο στις οικονομικές της επιδόσεις για το 2023. Η αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 46%, που άγγιξε πέρυσι τα 43,1 εκατ. ευρώ, σε μια εποχή δημογραφικής κρίσης για την Ελλάδα, «κρύβει» την ευελιξία της εταιρείας να προσαρμοστεί στις ραγδαίες αλλαγές των καταναλωτικών συνηθειών.

Από τη μία πλευρά, το δημογραφικό πρόβλημα της Ελλάδας είναι ξεκάθαρο και ανησυχητικό. Με τον πληθυσμό της χώρας να μειώνεται και τις γεννήσεις να σημειώνουν σταθερή πτώση τα τελευταία χρόνια, η αγορά των βρεφικών προϊόντων βρίσκεται αντιμέτωπη με μια αδυσώπητη πραγματικότητα.

Η ζήτηση για βρεφικές τροφές, τομέας στον οποίο κυριαρχεί η Numil με προϊόντα όπως το Almiron, κινδυνεύει να πληγεί από τις χαμηλές γεννήσεις και τη συρρίκνωση των νέων οικογενειών. Παρότι η εταιρεία συνεχίζει να αποτελεί βασικό παίκτη της κατηγορίας, η συρρίκνωση του πληθυσμού αποτελεί μακροπρόθεσμο εμπόδιο που δεν μπορεί να αγνοηθεί.

Για να ξεπεράσει αυτό τον σκόπελο η Numil Hellas επενδύει στην κατηγορία των φυτικών προϊόντων. Με την αυξανόμενη στροφή των καταναλωτών σε φυτικά υποκατάστατα γαλακτοκομικών, η Numil ενσωμάτωσε πλήρως τις κατηγορίες των γαλακτοκομικών και φυτικών προϊόντων της μητρικής στο χαρτοφυλάκιό της. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα Alpro, ενώ η εταιρεία επέκτεινε την γκάμα των προϊόντων διατροφής ενηλίκων με το Fortimel.

Επιπλέον, η στρατηγική επέκτασης της εταιρείας μέσω της διάθεσης προϊόντων της σε πάνω από 13.000 σημεία πώλησης – από super markets μέχρι φαρμακεία, νοσοκομεία και eshop – της δίνει την πρόσβαση προς τον τελικό καταναλωτή. Όμως παρά την εντυπωσιακή της ανάπτυξη, η εταιρεία θα χρειαστεί να επιδείξει περαιτέρω ευελιξία και προσαρμοστικότητα, λόγω αφενός του δημογραφικού προβλήματος της χώρας και της αυξανόμενης προτίμησης σε φυτικά προϊόντα.

Πέρυσι πάντως τα καθαρά της κέρδη υπερτριπλασιάστηκαν στις 595.005 ευρώ (το 2022 ήταν 147.353 ευρώ), ενώ σημαντική ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεών της τόσο στην εσωτερική αγορά όσο και προς το εξωτερικό. Οι πωλήσεις εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 38,9% στα 38,5 εκατ. ευρώ ενώ σημαντικά υψηλότερη ήταν η αύξηση των πωλήσεων εξωτερικού οι οποίες ξεπέρασαν τα 4,635 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 142,1%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v