Παρά την αυξανόμενη πίεση που αντιμετωπίζει ο κλάδος του HoReCa (Hotel, Restaurant, Cafe), στον οποίο επικεντρώνονται οι πωλήσεις της, τις μεταβαλλόμενες τάσεις στον τουριστικό κλάδο και τις προκλήσεις που θέτει το αυξανόμενο κόστος λόγω πληθωρισμού, η Milestone Products σημείωσε ανάπτυξη.
Η εταιρεία που ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2017 από τους κ.κ. Αριστοτέλη Παντελιάδη (φωτ.), Στέφανο Παντελιάδη και Γεώργιο Σαλάχα με αντικείμενο το εμπόριο ειδών οικιακού και επαγγελματικού εξοπλισμού, (λευκά είδη, σχολικά, ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, κ.ά.), πέτυχε αύξηση 8,47% στις καθαρές πωλήσεις για το 2023, οι οποίες ξεπέρασαν τα 17,37 εκατ. ευρώ.
Σημαντικό σημείο στα περσινά αποτελέσματα ήταν η βελτίωση του δείκτη ταχύτητας είσπραξης απαιτήσεων, ο οποίος μειώθηκε δραστικά από τις 98,75 ημέρες που ήταν το 2022 στις 32,67 ημέρες το 2023. Αυτή η αλλαγή αντικατοπτρίζει τη στρατηγική της εταιρείας να εξασφαλίσει ταχύτερες εισπράξεις, βελτιώνοντας τη ρευστότητά της σε μια περίοδο αυξημένης αστάθειας.
Ωστόσο, οι οικονομικές και καταναλωτικές τάσεις δεν είναι ευνοϊκές. Ο κλάδος HoReCa, στον οποίο η Milestone δραστηριοποιείται έντονα μέσω του επαγγελματικού εξοπλισμού, βρίσκεται υπό πίεση. Η μείωση της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων τουριστών λόγω του πληθωρισμού, αλλά και η αυξανόμενη προτίμηση των ξένων επισκεπτών για all-inclusive πακέτα, δημιουργούν έντονες πιέσεις στις παραδοσιακές επιχειρήσεις φιλοξενίας και εστίασης.
Οι επιχειρήσεις του κλάδου του οικιακού εξοπλισμού, όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας στις οικονομικές καταστάσεις για το 2023, αναγκάζονται να μειώσουν τις τιμές για να παραμείνουν ανταγωνιστικές, να προχωρήσουν σε αύξηση των προσφορών και, εν τέλει, να αντιμετωπίσουν μείωση περιθωρίων κέρδους.
Ο συνδυασμός αυτών των παραγόντων ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις της Milestone στον συγκεκριμένο τομέα, καθώς οι πελάτες της επιλέγουν να μειώσουν τις επενδύσεις τους σε εξοπλισμό και να δώσουν προτεραιότητα στις προσφορές.
Η διοίκηση της εταιρείας αναγνωρίζει αυτές τις προκλήσεις και αναζητά τρόπους να αντισταθμίσει την επιβράδυνση στον κλάδο του HoReCa μέσω μιας στοχευμένης στρατηγικής ανάπτυξης στον τομέα των super markets, όπου η οικογένεια Παντελιάδη έχει παρουσία με το δίκτυο My Market.
Ακόμη μια πρόκληση που δεν μπορεί να αγνοηθεί είναι η διαρκής πίεση των λειτουργικών εξόδων λόγω του πληθωρισμού και της εκτόξευσης του κόστους μεταφορών. Οι συνεχείς καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευμάτων και το υψηλό κόστος μεταφοράς, κυρίως εξαιτίας των γεωπολιτικών συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή, έχουν αυξήσει το κόστος κτήσης των προϊόντων.
«Η εταιρεία, σε πολλές περιπτώσεις, απορρόφησε μέρος αυτών των αυξήσεων για να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της στην αγορά, κάτι που επηρεάζει άμεσα τα περιθώρια κέρδους της», επισημαίνει η διοίκησή της στις οικονομικές της καταστάσεις.
Παρά τις δυσκολίες, η Milestone παραμένει κερδοφόρα. Στη χρήση τού 2023 τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν στα 1,269 εκατ. ευρώ από 1,189 εκατ. ευρώ το 2022. Παράλληλα, η εταιρεία κατόρθωσε να εξοφλήσει πλήρως τις τραπεζικές της υποχρεώσεις ενώ το EBITDA της αυξήθηκε κατά 9,12%. Επίσης πέρυσι διένειμε μέρισμα 1 εκατ. ευρώ στους μετόχους της, ενώ εφέτος το μέρισμα για τη χρήση του 2022, αγγίζει το 1,2 εκατ. ευρώ.
Η στρατηγική της Milestone για το 2024 επικεντρώνεται στη διατήρηση των πωλήσεών της στα επίπεδα του 2023, ενώ εξετάζει τρόπους για να απορροφήσει το αυξανόμενο κόστος μεταφοράς και να παραμείνει ανταγωνιστική.