Διατηρεί τη συντηρητική πρόβλεψη για τα μεγέθη του 2024 ο όμιλος Jumbo, με τον επικεφαλής Απόστολο Βακάκη, να σημειώνει πάντως πως στο γ' τρίμηνο της χρονιάς οι πωλήσεις κινούνται χαμηλότερα μεν από το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, αλλά σταθεροποιημένες.
Ο ίδιος στο περιθώριο της έκτακτης Γ.Σ της εταιρείας αναφέρθηκε στον βασικό κίνδυνο που απειλεί την κατανάλωση και δεν είναι άλλος από τα «έμμεσα κόστη», που εν πολλοίς αφορούν τα μεταφορικά κόστη που επωμίζονται οι εισαγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις.
Επανέλαβε πως ο όμιλος σε επίπεδο αγορών δεν αποδέχθηκε ανατιμήσεις, αλλά υποχρεούται να ενσωματώσει τις υπόλοιπες επιβαρύνσεις. Εκτίμησε δε πως η υπέρμετρη πίεση στα εισοδήματα (εγχωρίως αλλά και παγκοσμίως) αποτελεί παράμετρο που το σύστημα λαμβάνει υπόψη και θα πρέπει να αντιμετωπίσει.
Σε ότι αφορά την κερδοφορία στο α’ εξάμηνο του 2024, μετά τα έκτακτα έσοδα αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρείες για καταστήματα εντός των περιοχών καταστροφικών γεγονότων, ο όμιλος δεν αναμένει σημαντικές εισροές στο β’ εξάμηνο του έτους από τις υποσχόμενες κρατικές αποζημιώσεις.
Ο όμιλος δεδομένης της υψηλής ρευστότητάς του συνεχίζει την επενδυτική του δραστηριότητα και αποκτά ακίνητα εμπορικής εκμετάλλευσης με το πρόγραμμα έως το τέλος του έτους να αφορά σε δύο νέα σημεία σε Κύπρο και Ρουμανία.
Σε ερώτηση του Euro2day.gr ο μάνατζερ του ομίλου επανέλαβε πως οι τοποθετήσεις στην αγορά ακινήτων (με αγορά υποδομής) εντάσσονται στην ευρύτερη στρατηγική δημιουργίας αξίας, ως αμυντική κίνηση «που η αγορά αντιλαμβάνεται». Σε επίπεδο ωστόσο ισολογισμού η εταιρεία εξακολουθεί να αποτιμά όλα τα ακίνητα της στο κόστος κτήσης, γεγονός που υποδεικνύει πως η στρατηγική της παραμένει επιχειρησιακή.
Στο σκέλος επέκτασης της εταιρείας μέσω συμβάσεων franchise, ο κ. Βακάκης ανάφερε το case study του Ισραήλ, όπου ο τοπικός συνεργάτης λειτουργεί μόλις δύο καταστήματα και σχεδιάζει ακόμη έξι, διαμορφώνοντας μια υποδομή που μπορεί να παράγει τζίρο εφάμιλλο της Ελλάδας.
Σημειώνεται ότι ακόμη και σήμερα εν μέσω πολέμου, το μέσο καλάθι αγορών των καταστημάτων Jumbo στο Ισραήλ είναι τριπλάσιο του ελληνικού μέσου καλαθιού.