Βελτιωμένα περιθώρια κέρδους στο α' εξάμηνο του 2024 εμφάνισαν οι τομείς κατασκευής και παραχωρήσεων για τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, γεγονός που αποτελεί «βάση» για το μέλλον, καθώς τόσο το υψηλό ανεκτέλεστο έργων όσο και η πρόσοδος του τομέα Παραχωρήσεων θα κλιμακώνουν τις αποδόσεις.
Αναλυτικότερα, στο α' εξάμηνο του 2024 -και παρά τη μικρή κάμψη του κύκλου εργασιών- το περιθώριο κέρδους EBITDA του κατασκευαστικού τομέα διαμορφώθηκε στο 10,4% από 8,3% το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο. Το περιθώριο κέρδους EBIT διαμορφώθηκε επίσης στο 8,3% από 7% πέρυσι.
Υπενθυμίζεται πως το ανεκτέλεστο υπόλοιπο κατασκευαστικών εργασιών διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, ανερχόμενο την 30.06.2024 σε 3,2 δισ. ευρώ. Στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο της 30.06.2024 προς τρίτους, δεν έχει συμπεριληφθεί το διατομεακό ανεκτέλεστο αντικείμενο 0,6 δισ. ευρώ, που αφορά κατασκευαστικές εργασίες για την υλοποίηση του έργου της Αντλησιοταμίευσης Αμφιλοχίας.
Περαιτέρω ο όμιλος αναμένει προς υπογραφή συμβάσεις νέων έργων για τα οποία έχει προκριθεί, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, από τις οποίες 0,2 δισ. ευρώ αφορούν εκτελέσεις δημοσίων έργων και 1 δισ. ευρώ έργα τα οποία αφορούν επενδύσεις του ομίλου (IRC Ελληνικού, κ.λπ.).
Στον τομέα των Παραχωρήσεων, το περιθώριο κέρδους EBITDA υποχώρησε μεν στο 60,1% από 71,1% (κυρίως λόγω του ότι η εταιρεία έλαβε χαμηλότερες αποζημιώσεις για χαμένα έσοδα από νέους σταθμούς διοδίων), ωστόσο σε επίπεδο περιθωρίου EBIT αυτό βελτιώθηκε οριακά στο 35,4% από 34,1% το αντίστοιχο εξάμηνο του 2024.
Σημειώνεται πως στους αυτοκινητοδρόμους της Νέας και Κεντρικής Οδού αυξήθηκε η διέλευση (κατά 7,4% λόγω και της παράδοσης τμήματος του Ε65) αλλά και το κόμιστρο (μετά τη διελκυστίνδα των νόμιμων αυξήσεων που ζητούσαν οι Παραχωρησιούχοι σε όλη τη χώρα).
Η πρόβλεψη πάντως για τα έσοδα του τομέα στο β’ εξάμηνο του 2024 αναμένεται να αναβαθμιστεί καθώς μετά την κυβερνητική πρόθεση μεταβίβασης της Αττικής Οδού στο νέο Παραχωρησιούχο, ο όμιλος θα αποκτήσει νέο έσοδο, το οποίο αναμενόταν να φανεί κατά τη χρήση του 2025.
Σημειώνεται πως ο όμιλος αναμένει από την Αττική Οδό σωρευτικές εκτιμώμενες διανομές, στην 25η σύμβαση, περίπου 3 δισ. ευρώ και αναμενόμενα EBITDA, κατά μέσο όρο, στα 300 εκατ. ευρώ και άνω τον χρόνο, για την περίοδο 2025-2049.