Από το Τέξας, τη δεύτερη μεγαλύτερη σε έκταση και πληθυσμό Πολιτεία των ΗΠΑ, ξεκίνησε η είσοδος της ΚΡΙ ΚΡΙ στις ΗΠΑ. Αν και είναι πρόωρο να πει κανείς ότι η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία ζει το αμερικανικό της όνειρο, άλλωστε και η ίδια η διοίκησή της κρατά χαμηλά την «μπάλα» επ’ αυτού, δηλώντας «είναι πολύ νωρίς για να πούμε κάτι περισσότερο», η αγορά των ΗΠΑ αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία όπως ανέφερε χθες η διοίκησή της κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών. Το Greek frozen yogurt της, που εικαστικά και χρωματικά προσομοιάζει με το Haagen Dazs, έχει ήδη τοποθετηθεί σε ορισμένα σούπερ μάρκετ εκεί, με την εταιρεία να βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με κάποιους μεγάλους λιανοπωλητές των ΗΠΑ για την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για λογαριασμό τους. Με τη διοίκησή της να δηλώνει: «Δεν αναμένουμε να έχει ουσιαστικό αντίκτυπο εφέτος. Αναμένουμε το επόμενο έτος να δούμε κάποια στοιχεία, αλλά είναι ακόμη πολύ νωρίς για να πούμε κάτι περισσότερο».
Οι ΗΠΑ, όπου μπορεί να έχει υψηλότερα περιθώρια κέρδους και χαμηλό μεταφορικό κόστος σε σχέση με το γιαούρτι αφού η διάρκεια ζωής του είναι δύο χρόνια, δεν είναι η μόνη αγορά στην οποία ποντάρει η ΚΡΙ ΚΡΙ. «Αναμένουμε ότι ο βασικός μοχλός ανάπτυξης για εμάς θα είναι οι αγορές του εξωτερικού, τόσο στο γιαούρτι, με την επέκταση της γεωγραφικής μας εμβέλειας και την επέκταση της πελατειακής μας βάσης στις χώρες που είμαστε ήδη παρόντες, όσο και στο παγωτό», δήλωσε η διοίκησή της κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών.
Σήμερα οι κύριες αγορές τής ΚΡΙ ΚΡΙ είναι το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία που παρουσιάζουν πολύ υψηλή ανάπτυξη, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και στο μέλλον. Σε ό,τι αφορά τη Γαλλία, που είναι μια νέα αγορά για τη σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, οι πωλήσεις θα αγγίξουν εφέτος τα 4 εκατ. ευρώ. Το πρώτο εξάμηνο η ΚΡΙ ΚΡΙ πέτυχε αύξηση 15,8% στα 130,87 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 26,32 εκατ. ευρώ από 21,19 εκατ. ευρώ, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό παρουσίασαν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +27,8%, ξεπερνώντας τα 63 εκατ. ευρώ. Αποτέλεσμα οι διεθνείς πωλήσεις να αποτελούν το 62,6% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας.
Υψηλός ρυθμός ανάπτυξης για τον οποίο η διοίκηση τής ΚΡΙ ΚΡΙ αναμένει ότι θα διατηρηθεί και στο μέλλον. «Αναμένουμε διψήφια αύξηση των πωλήσεων για τα επόμενα τρία χρόνια. Αυτό είναι το σχέδιό μας». Μάλιστα η εταιρεία προχώρησε σε αναθεώρηση προς τα πάνω των εκτιμήσεών της για τη φετινή χρονιά. Βάσει της αναθεωρημένης πρόβλεψης, οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα 245 εκατ. ευρώ (έναντι των 233 εκατ. ευρώ ως αρχική εκτίμηση), ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων (EBIT) να διαμορφωθούν στα επίπεδα περιθωρίου πέριξ του 16% (έναντι του 15% ως αρχική εκτίμηση).
Η ανάπτυξη των πωλήσεων έχει φέρει στα όριά της την παραγωγική μηχανή της βιομηχανίας, για τον λόγο αυτό προχωρά σε νέες επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία, για την αύξηση της δυναμικότητας κυρίως της μονάδας παραγωγής γιαουρτιού και δευτερευόντως ορισμένων γραμμών παραγωγής παγωτού, προκειμένου να αντεπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση. Στην ερώτηση των αναλυτών αν υπάρχουν σχέδια διαδοχής, η διοίκηση της εταιρείας απάντησε θετικά, σημειώνοντας: «Δεν υπάρχει βιασύνη».