Με την τιμή να έχει αυξηθεί 36,09% από τις αρχές του 2024, τους αναλυτές να εκτιμούν ότι μέχρι το τέλος του τριμήνου θα διαπραγματεύεται στα 253,89 δολάρια/Lbs και στα 277,26 σε 12 μήνες, ο καφές δεν αποτελεί πλέον μια φθηνή απόλαυση.
Αντιθέτως, η αύξηση των τιμών, όπως αυτή αποτυπώνεται στο Χρηματιστήριο, έχει περάσει και με το παρά πάνω στην κατανάλωση, παρότι οι εξαγωγές σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Καφέ αυξήθηκαν 12,2% τον Ιούλιο και καταγράφεται και υψηλό ενάμισι έτους στα αποθέματα Arabica.
Οι υψηλές τιμές όμως δεν έχουν αναχαιτίσει την κατανάλωση, καθώς ο καφές παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή ροφήματα στον κόσμο και δη στην Ελλάδα, που καταλαμβάνει την 9η θέση παγκοσμίως στην κατά κεφαλή κατανάλωση με 1,71 κούπες ημερησίως, ποσότητα που μεταφράζεται σε 37.449 κούπες καθ’ όλη τη διάρκεια του βίου μας.
Σε αυτή την αγορά, όπου η κατά κεφαλή κατανάλωση προσεγγίζει τα επίπεδα της Ελβετίας (είναι 1,87 κούπες ημερησίως), η εν Ελλάδι θυγατρική του ελβετικού ομίλου Nestle, η Nespresso Hellas, εμφάνισε πολλαπλάσια ανάπτυξη σε σχέση με τις επιδόσεις της Nespresso σε επίπεδο ομίλου.
Ενώ η Nespresso εμφάνισε οργανική ανάπτυξη 5,3% και πωλήσεις 6,372 δισ. CHF (μείωση 1,2% έναντι του 2022 λόγω της επίδρασης των συναλλαγματικών διαφορών), η ελληνική θυγατρική της Nestle πέτυχε αύξηση 16,28% στις πωλήσεις της, οι οποίες ξεπέρασαν τα 44,396 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 975.003 ευρώ (το 2022 ήταν 768.578 ευρώ).
Πρόκειται για την τρίτη καλύτερη επίδοση, σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας, που έχει παρουσιάσει η εταιρεία από την ίδρυσή της το 2010. Η καλύτερη επίδοση σε επίπεδο κερδών καταγράφηκε τη χρονιά της πανδημίας, το 2020, όπου τα κέρδη της είχαν ξεπεράσει το 1,159 εκατ. ευρώ με πωλήσεις τότε 29,408 εκατ. ευρώ ενώ το 2021 ο τζίρος της είχε αυξηθεί στα 34,086 εκατ. ευρώ και τα κέρδη της είχαν διαμορφωθεί στα 1,143 εκατ. ευρώ.
Η περσινή αύξηση των καθαρών κερδών είχε θετική επίπτωση και στο μέρισμα που διανέμει η ελληνική εταιρεία στη Nestle. Από 793.000 ευρώ που ήταν το μέρισμα το 2022, το προς διανομή μέρισμα για τη χρήση του 2023 αυξήθηκε στα 970.000 ευρώ.
Για την τρέχουσα χρήση, η εταιρεία εστιάζει στην αύξηση της πελατειακής της βάσης, στην αύξηση των πωλήσεων των μηχανών νέας τεχνολογίας, των νέων σειρών προϊόντων (καφέ και λοιπών προϊόντων), στην αύξηση των πωλήσεων ροφημάτων και λοιπών προϊόντων αναψυκτήριου και στην αύξηση του τζίρου μέσω όλων των καναλιών πωλήσεων (boutiques, e-commerce, CRC), τόσο στις πωλήσεις καφέ όσο και στα λοιπά προϊόντα όπως μηχανές, accessories, food and bites κ.λπ.