Η FrieslandCampina Hellas, γνωστή στην ελληνική αγορά κυρίως με το εμβληματικό brand ΝΟΥΝΟΥ, βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή.
Η εταιρεία, που δραστηριοποιείται σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τομέα, ανακοίνωσε για μία ακόμη χρονιά ζημιές, ενώ οι πωλήσεις εμβληματικών της προϊόντων συνέχισαν να δέχονται πιέσεις.
Παραδείγματος χάριν ο όγκος πωλήσεων του εβαπορέ, τρίτου πιο σημαντικού προϊόντος της, υποχώρησε 6%, ενώ η μέση τιμή του αυξήθηκε κατά 7,05%. Σημαντική είναι επίσης η πτώση στον όγκο πωλήσεων του τυριού ΝΟΥΝΟΥ, ο οποίος μειώθηκε κατά 20%, με τη μέση τιμή να αυξάνεται κατά 7,71%. Αντίστοιχα, το Milner παρουσίασε πτώση 20% στον όγκο πωλήσεων, ενώ η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 13,29%.
Οριακή μεν, σημαντική δε, είναι η πτώση των πωλήσεων γάλακτος RTD κατά 2%, με τη μέση τιμή να αυξάνεται κατά 0,23%. Παράλληλα, ο όγκος πωλήσεων των μη επώνυμων τυριών, δεύτερο πιο σημαντικό προϊόν της εταιρείας, αυξήθηκε κατά 9%, αν και η μέση τιμή του μειώθηκε κατά 26,56%.
Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις γιαουρτιών παρουσίασαν αύξηση 13% στον όγκο, με τη μέση τιμή να ανεβαίνει κατά 13,21%, ενώ οι πωλήσεις B2B Milks & Creams αυξήθηκαν εντυπωσιακά κατά 48%, φτάνοντας τα 26,1 εκατ. ευρώ.
Αποτέλεσμα οι πωλήσεις της να μειωθούν πέρυσι κατά 4,06% υποχωρώντας στα 326,8 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, ενώ η διοίκηση της εταιρείας αποδίδει τη μείωση στην πτώση της ζήτησης για κατηγορίες προϊόντων όπως τα τυριά και οι παιδικές τροφές, οι οικονομικές καταστάσεις δείχνουν ότι οι πωλήσεις παιδικών τροφών σε αξία αυξήθηκαν έστω και οριακά κατά 1,04%.
Παρά τη γενική μείωση των πωλήσεων, η εταιρεία κατάφερε να βελτιώσει το μικτό περιθώριο κέρδους της, το οποίο ανήλθε σε 19,30%, αυξημένο από 15,72% το 2022. Αυτή η βελτίωση αποδίδεται κυρίως στη μείωση του κόστους παραγωγής κατά 8%. Όμως για μια ακόμη χρονιά εμφάνισε αρνητικά αποτελέσματα προ φόρων και τόκων (EBIT) στα 2,8 εκατ. ευρώ από ζημιές 3,6 εκατ. ευρώ το 2022 και καθαρές ζημιές 2,8 εκατ. ευρώ από ζημιές 3,7 εκατ. ευρώ το 2022. Επιπλέον, τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε 0,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 91,55% σε σύγκριση με το 0,3 εκατ. ευρώ.
Η FrieslandCampina Hellas, στην οποία έχει επιβληθεί πρόστιμο 561.000 ευρώ λόγω παραβάσεων σχετικών με την αθέμιτη κερδοφορία για το οποίο έχει ασκήσει προσφυγή, αναμένει ότι η στρατηγική της για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και την ενίσχυση των υφιστάμενων θα βοηθήσει στην ανάκαμψη των οικονομικών της μεγεθών.
Στόχος της είναι η βελτίωση του τζίρου και η ενίσχυση της αποδοτικότητας το 2024, παρά τις πιέσεις από τις αυξήσεις κόστους.