Οι 4 πυλώνες τεχνολογικής ανάπτυξης της Piraeus Bank

«Η ανάπτυξη εργαλείων ΑΙ θα ενισχύσει την παραγωγικότητα και τον συμβουλευτικό χαρακτήρα της τράπεζας, προσφέροντας προσωποποιημένες, ασφαλείς και αποδοτικές λύσεις στους πελάτες μας», τονίζει στο Euro2day.gr ο Χάρης Μαργαρίτης, Executive General Manager και Group Chief Operating Officer της Piraeus.

Οι 4 πυλώνες τεχνολογικής ανάπτυξης της Piraeus Bank
O Χάρης Μαργαρίτης, COO του Ομίλου Πειραιώς

Με δύναμη «πυρός» επενδύσεις 450 εκατ. ευρώ εντός της επόμενης τριετίας, εκ των οποίων τα 200 εκατ. θα αξιοποιηθούν στην ανάπτυξη των εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), η Piraeus βάζει την τεχνολογική καινοτομία, συνδυαστικά με προϊόντα προσαρμοσμένα στις σύγχρονες ψηφιακές ανάγκες των πελατών, στον κεντρικό άξονα της φιλοσοφίας της, ο οποίος ενσωματώνεται στη νέα εταιρική ταυτότητα της Τράπεζας.

Τους βασικούς πυλώνας της τεχνολογικής στρατηγικής ανάπτυξης της τράπεζας σε πολλαπλά επίπεδα αναλύει στο Euro2day.gr ο Χάρης Μαργαρίτης, Executive General Manager και Group Chief Operating Officer της Piraeus, υπογραμμίζοντας ότι οι τεχνολογικές επενδύσεις της τράπεζας αποσκοπούν στη βελτίωση των υπηρεσιών και προϊόντων προς τους πελάτες, με σεβασμό στο περιβάλλον και στην κοινωνία.

«Παρότι η πολυπλοκότητα της τεχνολογίας συνεχώς αυξάνεται, οι πελάτες απαιτούν άμεση, διαφανή και συνεχή εξυπηρέτηση, απόλυτα προσαρμοσμένη στις ανάγκες τους. Η νέα Πειραιώς έχει ψηφιακό και ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό και είναι ενδεικτικό ότι οι επενδύσεις σε τεχνολογία για την επόμενη τριετία ξεπερνούν τα 450 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων πάνω από 200 εκατ. ευρώ κατευθύνονται στην ενίσχυση των υποδομών αξιοποίησης δεδομένων και την ανάπτυξη εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) που θα ενισχύσουν την παραγωγικότητα και τον συμβουλευτικό χαρακτήρα της τράπεζας, προσφέροντας προσωποποιημένες, ασφαλείς και αποδοτικές λύσεις στους πελάτες μας», αναφέρει ο κ. Μαργαρίτης.

Ατού τα ψηφιακά κανάλια

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της επενδύσεων που υποστηρίζουν αυτές τις υπηρεσίες είναι η χρήση των ψηφιακών καναλιών της τράπεζας. «Όταν ένας πελάτης εκτελεί μέσω του mobile app ή του web banking μια φαινομενικά απλή συναλλαγή, όπως την έγκριση μιας πληρωμής ή την αγορά ενός επενδυτικού προϊόντος, ενεργοποιείται ένα δίκτυο συστημάτων που εκτείνονται πολύ πέρα από την επιφάνεια διεπαφής που βλέπει ο πελάτης», τονίζει.

Συστήματα εγκατεστημένα σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιρλανδία, η Ολλανδία και η Γερμανία, συνεργάζονται μέσω cloud για να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη λειτουργία και την ασφάλεια των συναλλαγών.

Σύμφωνα με τον κ. Μαργαρίτη, αλγόριθμοι Τεχνητής Νοημοσύνης ανιχνεύουν και αποτρέπουν προσπάθειες εξαπάτησης σε πραγματικό χρόνο ή προτείνουν το καταλληλότερο προϊόν για το επενδυτικό προφίλ του πελάτη και όπως εξηγεί, «όλα τα δεδομένα καταλήγουν να φυλάσσονται σε πολλαπλά υπολογιστικά κέντρα στην Ελλάδα, διασφαλίζοντας την ακεραιότητά τους και τη συμμόρφωση με τις κανονιστικές απαιτήσεις. Όλη αυτή η συντονισμένη προσπάθεια υποστηρίζει την παροχή προσωποποιημένων πληροφοριών και εξατομικευμένων προτάσεων με άμεσο και ασφαλή τρόπο, απλοποιώντας την καθημερινότητα των πελατών μας».

Οι τέσσερις πυλώνες

Ο ψηφιακός προσανατολισμός της Piraeus βασίζεται στους εξής πυλώνες: την καινοτομία και την πελατοκεντρικότητα, την ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας για την προστασία των πελατών αλλά και την ανάπτυξη συνεργασιών για τη δημιουργία οικοσυστημάτων σε περιοχές εκτός της παραδοσιακής τραπεζικής.

Ειδικότερα, όσον αφορά την καινοτομία και την πελατοκεντρικότητα, ο κ. Μαργαρίτης αναφέρει ότι «μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης, μπορούμε να αναλύσουμε δεδομένα πελατών και να προσφέρουμε προσωποποιημένες λύσεις που ικανοποιούν τις μοναδικές ανάγκες του κάθε ατόμου. Η τεχνολογία αυτή μάς επιτρέπει επίσης να προβλέπουμε τάσεις και να αντιδρούμε προληπτικά στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της αγοράς».

Το όπλο της  Τεχνητής Νοημοσύνης 

H Piraeus είναι η πρώτη ελληνική τράπεζα που δημοσιοποίησε τη στρατηγική της για την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης, στο πλαίσιο των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2023. Η τράπεζα έχει καταρτίσει έναν ενδελεχή οδικό χάρτη που εκτείνεται σε περίοδο 4 ετών και ανανεώνεται περιοδικά, ώστε να συμβαδίζει με τους στρατηγικούς στόχους της, τις ανάγκες των επιμέρους μονάδων και τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Ήδη, υλοποιούνται στο τρέχον έτος πάνω από 10 έργα που βασίζονται σε προηγμένες μορφές AI, όπως ενδεικτικά το GenAI Virtual Assistant (ψηφιακός βοηθός με την υποστήριξη παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης που προσφέρει τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης σε φυσική γλώσσα και αναβαθμισμένη εμπειρία πελάτη στα ψηφιακά κανάλια) και το GenAI Assistant for Contract Drafting (ψηφιακός βοηθός για τη δημιουργία συμβάσεων που επιτρέπει τη μείωση του αντίστοιχου χρόνου προετοιμασίας έως και κατά 80%). Επιπλέον, αξιοποιώντας παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη στην ανάπτυξη λογισμικού και στον έλεγχο των συστημάτων, επιταχύνεται σημαντικά η ανάπτυξη νέων προϊόντων και χαρακτηριστικών.

Οι συμμαχίες

Στο πλαίσιο αυτό, η Piraeus έχει αναπτύξει σημαντικές συνεργασίες με τεχνολογικούς κολοσσούς, που της επιτρέπουν να χρησιμοποιεί τα πιο σύγχρονα εργαλεία και τις βέλτιστες πρακτικές, ενώ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη διαχείριση της αλλαγής μέσω στοχευμένων προγραμμάτων εκπαίδευσης και αναβάθμισης των δεξιοτήτων του προσωπικού της.

Ο κ. Μαργαρίτης τονίζει ότι «στην Πειραιώς υλοποιούμε δράσεις που ενδυναμώνουν τους εργαζομένους μας, παρέχοντάς τους εκπαιδευτικά προγράμματα για την εξοικείωσή τους με τις συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις. Ένα παράδειγμα τέτοιας δράσης είναι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ‘Technology Quotient’, που απευθύνεται σε εργαζόμενους από όλους τους χώρους της τράπεζας και αποτελεί μια σειρά από απλουστευμένες παρουσιάσεις με πρακτικά παραδείγματα αξιοποίησης όλων των νέων τεχνολογιών, όπως το cloud, η Τεχνητή Νοημοσύνη, η κυβερνοασφάλεια, οι μεθοδολογίες agile και devops και πολλά άλλα».

Η κυβερνοασφάλεια

Όσον αφορά την ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας, ο Executive General Manager και Group Chief Operating Officer της Piraeus τονίζει: «Η προστασία των δεδομένων των πελατών μας είναι πρωταρχικής σημασίας. Έχουμε επενδύσει σε προηγμένες τεχνολογίες κυβερνοασφάλειας για να διασφαλίσουμε ότι οι πληροφορίες των πελατών μας είναι ασφαλείς από διαδικτυακές απάτες και απειλές. Η διαρκής παρακολούθηση και οι τακτικοί έλεγχοι ασφαλείας αποτελούν βασικά στοιχεία της στρατηγικής μας».

Προσθέτει δε ότι η προστασία των δεδομένων των πελατών έχει στεφθεί με επιτυχία. «Τη στιγμή που το 2024 καταγράφεται διπλασιασμός των προσπαθειών απατηλών συναλλαγών, η Πειραιώς αξιοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες καταφέρνει να αποτρέπει το 99,9% των προσπαθειών εξαπάτησης μέσω phishing», υπογραμμίζει.

Για τις συνεργασίες και τα οικοσυστήματα, ο κ. Μαργαρίτης αναφέρει ότι «αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες, όπως το cloud, επιδιώκουμε συνεργασίες για τη δημιουργία ψηφιακών οικοσυστημάτων σε περιοχές, εκτός της παραδοσιακής τραπεζικής, όπως τον αγροτικό τομέα όπου υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο marketplace, καθώς και τον τομέα των κατασκευαστικών βελτιώσεων ακινήτων με στόχο την ενεργειακή τους αναβάθμιση. Μέσω αυτών των συνεργασιών, προάγουμε τη βιωσιμότητα και συμβάλλουμε στην οικονομική ευημερία των τοπικών κοινωνιών».

Το περιβάλλον

Τέλος, ο κ. Μαργαρίτης επισημαίνει και τη συμβολή του cloud στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), επισημαίνοντας ότι «στην Πειραιώς, αναγνωρίζοντας τη σημασία της βιωσιμότητας και του ενεργειακού αποτυπώματος, παρακολουθούμε τις εκπομπές άνθρακα με την υιοθέτηση του cloud και πώς αυτό μειώνει της επιπτώσεις για το περιβάλλον. Ενδεικτικά αναφέρω ότι από τη χρήση cloud τεχνολογιών έχουν εξοικονομηθεί περίπου 332 τόνοι CO2, σε σχεδόν 6 μήνες, ποσότητα που ισοδυναμεί με οδηγική απόσταση της τάξεως των 1,3 εκατ. χιλιομέτρων».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v