Μετά από μία δεκαετία έρχεται και πάλι το internet στο μετρό καθώς παραδίδονται ένας -ένας οι σταθμοί που οι επιβάτες μπορούν να σερφάρουν δωρεάν.
Το έργο πατάει … γκάζι μετά από πολυετείς παλινωδίες, με τον σχεδιασμό του υπουργείου να περιλαμβάνει πλέον και τα λεωφορεία, επαναφέροντας και πάλι την πιλοτική λειτουργία που είχε ξεκινήσει πριν από χρόνια αλλά σήμερα δεν λειτουργεί. Το δωρεάν internet στους σταθμούς του μετρό έρχεται στο πλαίσιο του έργου «WiFi4GR – Ανάπτυξη δημοσίων σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης στο Διαδίκτυο».
Παράλληλα μέσα στον μήνα το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα έχει συνάντηση με τους παρόχους ώστε να σχεδιαστεί και η ολοκλήρωση του έργου για κεραίες κινητής τηλεφωνίας στις σήραγγες του μετρό.
Τα δύο έργα, που βαλτώνουν εδώ και χρόνια, φαίνεται να βρίσκουν τον δρόμο τους. Μέσα στο αμέσως προσεχές διάστημα θα γίνουν και οι ανακοινώσεις από τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δ. Παπαστεργίου για την επίσημη έναρξη της λειτουργίας του συστήματος internet στους κεντρικούς σταθμούς του μετρό που συγκεντρώνουν και τον μεγαλύτερο όγκο επισκεπτών καθημερινά.
Ήδη οι επιβάτες στους σταθμούς Ακρόπολης και Συντάγματος έχουν πρόσβαση σε δωρεάν internet ενώ σταδιακά θα αρχίσουν να παραδίδονται και οι υπόλοιποι σταθμοί και αποβάθρες του μετρό που θα διαθέτουν Wi-Fi.
Θα ακολουθήσει η εγκατάσταση κεραιών σε διάφορα σημεία του δικτύου και τις σήραγγες που σήμερα είναι «τυφλά», έργο που είχε εξαγγείλει και ο πρώην υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κ. Πιερρακάκης.
Στόχος του υπουργείου είναι να ακολουθήσει με γοργά βήματα και η ολοκλήρωση του έργου για κεραίες κινητής τηλεφωνίας στις σήραγγες του μετρό. Υπενθυμίζουμε πως απρόσκοπτη πρόσβαση στο διαδίκτυο έχουν οι επιβάτες από Ελληνικό μέχρι Άγ. Δημήτριο, καθώς είχε συμπεριληφθεί η δυνατότητα αυτή από την αρχή της κατασκευής της επέκτασης, οπότε το σύστημα είχε δημιουργηθεί παράλληλα.
Τα προβλήματα που είχαν προκαλέσει τις μεγάλες καθυστερήσεις στην πρόοδο του έργου δείχνουν να ξεπερνιούνται σύμφωνα και με τα όσα ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δ. Παπαστεργίου στο περιθώριο της παρουσίασης του βοηθού Τεχνητής Νοημοσύνης στον Νομικό Έλεγχο του Κτηματολογίου.
Ο κ. Παπαστεργίου ανέφερε πως υπάρχουν συζητήσεις με τη ΣΤΑΣΥ ώστε να υπάρξει ένα χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του. «Οι εργαζόμενοι δούλευαν όλο το καλοκαίρι εντατικά για να προχωρήσει το έργο. Κατασκευάζεται πλέον και ένα δεύτερο βαγόνι για τις εργασίες μέσα στο επόμενο διάστημα και θα ενισχύσει τις προσπάθειες των εργασιών. Ωστόσο είναι λίγες οι ώρες που μπορούν να δουλεύουν, μόλις δύο με τρεις ώρες κάθε βράδυ», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όπως είχε αναφέρει σε παλιότερες δηλώσεις του ο κ. Παπαστεργίου η καθυστέρηση στο σερφάρισμα μέσα στους συρμούς είχε δύο σημαντικές παραμέτρους:
- Πρώτον το μετρό και οι χώροι του ανήκουν στη ΣΤΑΣΥ, η οποία είχε συμφωνήσει και είχε υπογράψει σύμβαση με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας για να στήσουν και στους σταθμούς αλλά και στους συρμούς ίντερνετ.
- Δεύτερον το αντικειμενικό πρόβλημα που υπάρχει είναι πως δυστυχώς οι εταιρείες μπορεί να δουλεύουν μόνο δύο ώρες τη μέρα τα ξημερώματα, γιατί σε όλο το υπόλοιπο διάστημα και για λόγους ασφάλειας δεν επιτρέπεται.
Από το 2014
Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη εγκατάσταση εξοπλισμού WiFi σε σταθμούς του μετρό έγινε τον Ιούνιο του 2014 σε συνεργασία με εταιρεία τηλεπικοινωνιών και με μηδενικό κόστος για τη ΣΤΑ.ΣΥ.
Δωρεάν WiFi μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι επιβάτες σε 7 σταθμούς και συγκεκριμένα σε Σύνταγμα, Πανεπιστήμιο, Ακρόπολη, Ομόνοια, Πειραιάς, Νερατζιώτισσα και Δουκίσσης Πλακεντίας. Μάλιστα τότε είχε ανακοινωθεί ότι στα μέσα Ιουλίου προγραμματιζόταν η σταδιακή επέκτασή του σε όλους τους σταθμούς του μετρό (γραμμές 2 και 3), του ΗΣΑΠ καθώς και σε στάσεις του τραμ, ωστόσο το έργο δεν προχώρησε. Η τότε προσπάθεια είχε γίνει σε συνεργασία με την Ηellas οnline.
Από τότε όμως το σύστημα ουδέποτε συντηρήθηκε (ούτε και επεκτάθηκε σε άλλους σταθμούς) και τελικά σταμάτησε να λειτουργεί.
Το 2014 σχετικός εξοπλισμός τοποθετήθηκε πιλοτικά και σε 15 λεωφορεία, αλλά ο διαγωνισμός για τοποθέτησή του στο σύνολο του στόλου δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Το 2017 πραγματοποιήθηκε μελέτη ευρυζωνικότητας στο δίκτυο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ενώ ένα χρόνο αργότερα υπήρξε και νέα εξαγγελία για εγκατάσταση WiFi στο σύνολο των λεωφορείων με την τότε διοίκηση του ΟΑΣΑ να προωθεί σχετικό έργο προϋπολογισμού 900.000 ευρώ.