Η πτώση στα κέρδη της Η&M και το μπλέξιμο με τις αποδείξεις

Παρά την ισχυρή οικονομική της θέση σε επίπεδο ενεργητικού, διαθεσίμων αλλά και δημοφιλίας, η ελληνική θυγατρική της σουηδικής πολυεθνικής εμφάνισε κάμψη κερδών στην τελευταία χρήση. Εκδόθηκαν όλες οι αποδείξεις και πληρώθηκε ο ΦΠΑ.

Η πτώση στα κέρδη της Η&M και το μπλέξιμο με τις αποδείξεις

Οριακή αύξηση κύκλου εργασιών στην Ελλάδα και μείωση κερδοφορίας παρά τη μεγάλη διείσδυση του brand εμφάνισε στη χρήση του 2023 η θυγατρική του σουηδικού κολοσσού fast fashion Η&Μ, η οποία προσφάτως βρέθηκε στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ για φορολογική παράβαση μη μεταβίβασης αποδείξεων από έξι καταστήματα του δικτύου της.

Η ελληνική θυγατρική ασφαλώς περιλαμβάνει στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε ως «μεταγενέστερο γεγονός» το απότοκο των παραπάνω ελέγχων, επιβεβαιώνοντας το προσωρινό πρόστιμο ύψους 361.433,45 ευρώ, διευκρινίζοντας ωστόσο πως «όλες οι αποδείξεις είχαν εκδοθεί και τα έσοδα εγγράφηκαν κανονικά στα λογιστικά βιβλία της εταιρείας και αποδόθηκε και ο σχετικός ΦΠΑ».

Ως εκ τούτου αντιμετωπίζει το γεγονός ως τυπική φορολογική παράβαση και εργάζεται για την τεχνική επίλυση του ζητήματος μη διαβίβασης αποδείξεων.

Σε ό,τι αφορά το οικονομικό της αποτύπωμα στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου 2023, οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 184.640.233 ευρώ σημειώνοντας οριακή αύξηση κατά 0,96% σε σύγκριση με την προηγούμενη διαχειριστική χρήση, όπου σημειώνεται ότι είχε πετύχει αύξηση πωλήσεων κατά 50% περίπου (μεταπανδημικό έτος).

Το κόστος πωλήσεων ανήλθε σε 75.160.182 ευρώ σημειώνοντας μείωση κατά 22,83% (ή € 22.238.299) ενώ τα μικτά κέρδη εκμετάλλευσης ανήλθαν σε 109.480.052 ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 28,06% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Τα έξοδα διοίκησης και διαθέσεως ανήλθαν σε 102.115.748 ευρώ εμφανίζοντας αύξηση κατά 28,20%. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων διαμορφώθηκαν σε 6.198.487 ευρώ έναντι 7.016.926 ευρώ κατά τη χρήση του 2022, παρουσιάζοντας μείωση κατά 11,66%. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 5.442.554 ευρώ έναντι 6.296.667 ευρώ σημειώνοντας μείωση κατά 13,56%. Τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε κέρδη 2.391.249 ευρώ έναντι 3.750.939 ευρώ το 2022, μειωμένα κατά 36,25%.

Το περιθώριο μικτού κέρδους βελτιώθηκε -όπως προκύπτει και από τα παραπάνω μεγέθη- στο 59,29% από 46,74% το 2022, το οποίο αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας στην αλλαγή της μεθόδου μερισμού συγκεκριμένων δαπανών από το Κόστος Πωλήσεων (που ήταν μέχρι την προηγούμενη χρήση) στα οργανικά έξοδα, με αποτέλεσμα και τα οργανικά έξοδα της τρέχουσας χρήσης να είναι αυξημένα.

Σημειώνεται πάντως πως το περιθώριο καθαρού κέρδους μειώθηκε ελαφρώς στο 3,36% από 3,84% το 2022.

Σε ενοποιημένη βάση, ο σουηδικός εισηγμένος όμιλος έχει θέσει τον πολύ φιλόδοξο στόχο να αυξήσει το καθαρό περιθώριο κέρδους του από 5,9% το 2023 σε 10% το 2024 υπό τη νέα διοίκηση του Daniel Erver.

Τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας κατά την 30/11/2023 ήταν 35.988.298 ευρώ έναντι 30.328.555 ευρώ στο τέλος του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 18,66%. Σημειώνεται δε πως δεν διένειμε μέρισμα για τη χρήση του 2022 και εισηγήθηκε επίσης τη μη διανομή μερίσματος για τη χρήση του 2023. Σημειώνεται πως ο όμιλος στην Ελλάδα απασχόλησε προσωπικό 1.014 εργαζομένων το 2023 έναντι 1.034 το 2022.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία διατηρεί φυσικό δίκτυο 35 καταστημάτων στην Ελλάδα (34 H&M και ένα κατάστημα της συνδεδεμένης φίρμας COS στο Golden Hall) αλλά και ηλεκτρονικά καταστήματα που εξυπηρετούν την ελληνική επικράτεια για όλες τις φίρμες της (Η&Μ, Monki, Weekday, COS, Arket, &OtherStories).

Όσον αφορά την online δραστηριότητα του ομίλου στην Ελλάδα, από τον ισολογισμό χρήσης του 2022 προκύπτει πως μόλις 3,5 εκατ. ευρώ αφορούν σε ψηφιακές πωλήσεις (δεν υπάρχει αναφορά στις οικονομικές καταστάσεις του 2023).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v