Πτώση 30% στις πωλήσεις ελαιολάδου, η περίπτωση της ΚΟΡΕ

Με τις τιμές στο ελαιόλαδο να σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, μερίδα καταναλωτών στράφηκε στα σπορέλαια. Τι αποκαλύπτουν οι οικονομικές καταστάσεις της ΚΟΡΕ.

Πτώση 30% στις πωλήσεις ελαιολάδου, η περίπτωση της ΚΟΡΕ

Από τους βασικούς παίκτες της εγχώριας αγοράς ελαιολάδου, σπορελαίων και διανομής τροφίμων η εταιρεία ΚΟΡΕ από το Κορωπί, με παραγωγική δραστηριότητα στα Ψαχνά Ευβοίας, που διαθέτει τα προϊόντα της στα σούπερ μάρκετ και στο HORECA, αντιμετώπισε πέρυσι μια διπλή πρόκληση.

Οι τιμές των σπορελαίων μειώθηκαν 35% και κατ’ επέκταση υποχώρησε αναλογικά ο τζίρος αυτής της κατηγορίας, ενώ εξαιτίας της μεγάλης αύξησης πάνω από 58% της τιμής του ελαιολάδου, ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε 30%, αν και η αξία των πωλήσεων παρέμεινε στα ίδια επίπεδα.

Αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών της εταιρείας να μειωθεί κατά 17% στα 87,408 εκατ. ευρώ, το περιθώριο μικτού κέρδους να υποχωρήσει στο 13,58% επί των πωλήσεων από 15,79%, τα καθαρά κέρδη να μειωθούν στο 1,279 εκατ. ευρώ (στη χρήση του 2022 ήταν 4,382 εκατ. ευρώ) και τα EBITDA να περιορισθούν στα 3,284 εκατ. ευρώ (στη χρήση του 2022 ήταν 7,789 εκατ. ευρώ). 

Την τρέχουσα χρήση, όπου με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, η τιμή του ελαιολάδου συνεχίζει την κούρσα ανόδου (σ.σ. τον Ιούλιο η αύξηση ήταν 56,7%) ενώ υποχωρούν οι τιμές των άλλων βρώσιμων ελαίων (σ.σ. πτώση 8,5% τον Ιούλιο), η εταιρεία δίνει έμφαση στον τομέα του Food Service.

Παράλληλα έχει ξεκινήσει τον εκσυγχρονισμό των μέσων παραγωγής του εργοστασίου της για την τυποποίηση των ελαιολάδων και των σπορελαίων, ενώ σχεδιάζει να δημιουργήσει αποθηκευτικό κέντρο και κέντρο logistics στη Ριτσώνα Ευβοίας. Για τον σκοπό αυτό προχώρησε πέρυσι στην αγορά δύο αγροτεμαχίων συνολικής έκτασης 69.301 τ.μ. στην περιοχή αυτή. Επίσης εντός της φετινής χρονιάς ολοκληρώθηκε και υλοποιήθηκε η συμφωνία συνεργασίας της με τη γαλλική Musline για την αποκλειστική διανομή των προϊόντων πουρέ πατάτας σε όλη την ελληνική αγορά. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v