Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γιατί ανοίγονται στο εξωτερικό οι Ελληνες εργολάβοι

Σε νέα φάση διεθνοποίησης εισέρχονται οι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι μετά από έναν απογοητευτικό κύκλο. Τα νέα έργα κατασκευής και παραχώρησης στην ευρύτερη περιοχή.

Γιατί ανοίγονται στο εξωτερικό οι Ελληνες εργολάβοι

Μετά από μια μακρά περίοδο αποεπένδυσης και επανεξέτασης των μεγάλων έργων στο εξωτερικό, οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας αναθεωρούν τη στρατηγική τους όσον αφορά τις πιθανές ευκαιρίες σε όμορες χώρες.

Παρά το γεγονός του ότι σχηματισμένο ανεκτέλεστο έργων στην εγχώρια αγορά είναι ήδη πολύ μεγάλο (άνω των 18 δισ. ευρώ) και ενώ τρέχουν επίσης σημαντικοί νέοι διαγωνισμοί έργων (κάποιοι αδήριτης ανάγκης), οι κατασκευαστικοί εγχώριοι όμιλοι αισθάνονται ασφαλείς να διεκδικήσουν σημαντικά έργα και στο εξωτερικό.

Αρκετοί ελληνικοί όμιλοι εκφράζουν «αυτοπεποίθηση» διεκδίκησης νέων έργων εκτός συνόρων, επεκτείνοντας τις φιλοδοξίες τους και στα έργα που αφορούν κατασκευή και παραχώρηση.

Ο όμιλος Ιντρακάτ-Άκτωρ πολύ νωρίς ενημέρωσε πως οι αγορές ενδιαφέροντός του είναι η Ελλάδα και η Ρουμανία (παρότι έχει και ένα μεγάλο συμβόλαιο κατασκευής ενεργειακής μονάδας στη Μέση Ανατολή), με τη διοίκησή του να αναφέρεται στα μέσα του 2024 για προσδοκίες συμμετοχής σε δημοπρατήσεις έργων ύψους 26 δισ. τα επόμενα δύο χρόνια στη Ρουμανία.

Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος εκτελεί έργα και έχει σχηματίσει ήδη ανεκτέλεστο ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο διαγωνισμών Παραχώρησης υποδομών, που αποτελούν στρατηγικό στόχο της εταιρείας.

Σύμφωνα δε με τον κ. Εξάρχου, ο όμιλος Iντρακάτ-Άκτωρ διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη διεκδίκηση έργων στη συγκεκριμένη αγορά, αφενός γιατί διαθέτει «ευρωπαϊκό» διαβατήριο (ο βασικός ανταγωνισμός στην κατασκευαστική αγορά της χώρας προέρχεται από τουρκικές και κινεζικές κατασκευαστικές εταιρείες) και αφετέρου γιατί διαθέτει τεχνική υπεροπλία.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία κατέχει εγκαταστημένα στη Ρουμανία 4 μηχανήματα διάτρησης σηράγγων (ΤΒΜ) ενώ στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της εξετάζει τη δημιουργία θυγατρικής στην τοπική αγορά, την οποία θα στελεχώσει με ντόπια στελέχη, αναστέλλοντας παλαιότερες σκέψεις για εξαγορές τοπικών εταιρειών.

Το ενδιαφέρον του για μεγάλα έργα υποδομών και παραχωρήσεων έχει εκφράσει και ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος επίσης διατήρησε «άγκυρες» σε Ρουμανία και Βουλγαρία. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, αναπτύσσεται το ενδιαφέρον της εισηγμένης για συμμετοχή σε διαγωνιστικές διαδικασίες σε Ρουμανία και Βουλγαρία που έχουν καθυστερήσει για πολιτικούς λόγους.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι η ΑΒΑΞ είχε από πέρυσι προχωρήσει στην υπογραφή σύμβασης με τον Όμιλο Mass Group Holding (MGH) για τη μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία σταθμού παραγωγής ενέργειας συνδυασμένου κύκλου ισχύος 1.750 ΜW, συνολικού προϋπολογισμού 673,5 εκατ. ευρώ, ο οποίος συμβατικά θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2026.

Η εισηγμένη παλιότερα είχε «ενεργειακή» παρουσία και στη Βουλγαρία με τον διασυνδετήριο αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v