Στην ίδρυση της εταιρείας ειδικού σκοπού η οποία θα αναλάβει τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού προχώρησε ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καλύπτοντας τις απαραίτητες ενέργειες εκ μέρους του όσον αφορά τη διαδικασία ολοκλήρωσης της μεταβίβασης του asset.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε τη σύμβαση της νέας Παραχώρησης, της οποίας ως γνωστόν οριστικό ανάδοχος είναι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, γεγονός που επιτρέπει την εκτίμηση για οικονομικό κλείσιμο του διαγωνισμού πριν το τέλος του 2024.
Προηγουμένως αναμένεται, ασφαλώς, να κυρωθεί η σύμβαση από τη Βουλή, ωστόσο εκτιμάται πως το ΤΑΙΠΕΔ (ως φορέας δημοπράτησης) θα εισπράξει πριν το τέλος της χρήσης 2024, τα 3,27 δισ. ευρώ της προσφοράς της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η τελική μεταβίβαση στον Παραχωρησιούχο ενδεχομένως να πάρει χώρο από το 2025, ωστόσο οι προγραμματισμένες διαδικασίες προοιωνίζονται μικρό διάστημα «γέφυρας» στη διαχείριση από τη λήγουσα σύμβαση παραχώρησης (των Ακτωρ- Άβαξ που λήγει τον Οκτώβριο του 2024) στη νέα παραχώρηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Το μοντέλο λειτουργίας στο μεσοδιάστημα αναζητείται από το ΥΠΟΜΕ, καθώς από τη λήξη της προηγούμενης σύμβασης έως την έναρξη της επόμενης, ο αυτοκινητόδρομος θα επιστραφεί στο δημόσιο.
Υπενθυμίζεται δε ότι ανεξάρτητα με την πορεία και τη διάρκεια της διαδικασίας από την 1η Ιανουαρίου 2025, το κόμιστρο διέλευσης της Αττικής Οδού θα μειωθεί σε 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα (μετά από απόφαση του τέως υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλή) και θα διατηρηθεί σ’αυτό το επίπεδο για τα πρώτα χρόνια της Παραχώρησης, όπως εξάλλου προβλέπεται και στη σχετική σύμβαση.
Σε κάθε περίπτωση η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ίδρυσε την «Νέα Αττική Οδό Παραχώρηση» (θα έχει την ευθύνη χρηματοδότησης, συντήρησης, εκμετάλλευσης και λειτουργίας) αλλά και τη συγγενή «Νέα Αττική Οδό Λειτουργία», η οποία θα συμβληθεί με την Παραχωρησιούχο ώστε να αναλάβει το έργο της λειτουργίας.
Και οι δύο οντότητες έχουν διάρκεια 30 ετών (σ.σ. η Παραχώρηση είναι 25ετής). Το ιδρυτικό κεφάλαιο της μεν Παραχωρησιούχου ανέρχεται σε 3 εκατ. ευρώ, ωστόσο πρόκειται να αυξηθεί στα 494.065.400 ευρώ, λίγο πριν τη μεταβίβαση του αυτοκινητοδρόμου.
Σύμφωνα με τη συμβολαιογραφική πράξη ίδρυσης της εταιρείας (που απορρέει ασφαλώς από τη Σύμβαση Παραχώρησης), ο βασικός μέτοχος (ήτοι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) δύναται να μεταβιβάσει εντός των πρώτων 5 ετών της διάρκειας της Παραχώρησης, ποσοστό έως 49% σε τρίτους, χωρίς ωστόσο να απολέσει την πλειοψηφία του 51%.
Υπενθυμίζεται πως ως asset με υψηλό IRR είχε προσελκύσει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον κατά την περίοδο κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών, το οποίο κατά πληροφορίες δεν «κόπασε», ούτε μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας Παραχώρησης απαρτίζεται από τον κ. Εμμ. Μουστάκα (πρόεδρος), και τους Χ. Ζαρίμπα, Π. Λαζαρίδου, Β. Χουχουρέλου (μέλη). Αντιστοίχως στη Νέα Αττική Οδό Λειτουργία, το τριμελές διοικητικό συμβούλιο απαρτίζεται από τον Π. Σουρέτη (πρόεδρο) και τους Ρ. Αντωνακόπουλο και Ν. Καταπόδη (μέλη), ενώ καταβεβλημένο ιδρυτικό κεφάλαιο ανέρχεται στο 1 εκατ. ευρώ.