Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Zara: Πωλήσεις πάνω από €700 εκατ. στην Ελλάδα, κέρδη 37,8 εκατ.

Κόντρα στη ευρύτερη λιανική και ιδίως στα αποτελέσματα της αγοράς ένδυσης, η ελληνική θυγατρική του ομίλου Inditex πέτυχε ξανά υψηλό διψήφιο ποσοστό αύξησης μεγεθών το 2023.

Zara: Πωλήσεις πάνω από €700 εκατ. στην Ελλάδα, κέρδη 37,8 εκατ.

Ισχυρή διψήφια αύξηση πωλήσεων και θεαματική αύξηση κερδοφορίας εμφάνισε στη χρήση του 2023, η οποία ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2024, η ελληνική θυγατρική του πανίσχυρου ομίλου ένδυσης Inditex, επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη χρονιά στην 30χρονη παρουσία της στην Ελλάδα την ηγετικής της θέση.

Σύμφωνα με τον ισολογισμό χρήσης, όπου ενοποιούνται οι πωλήσεις των εμπορικών σημάτων Zara, Zara Home, Massimo Dutti, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Bershka και Uterque (μόνο online παρουσία πλέον), οι πωλήσεις για το διάστημα Φεβρουάριος 2023-Ιανουάριος 2024 διαμορφώθηκαν στα 724,5 εκατ. ευρώ, από 615 εκατ. ευρώ περίπου πέρυσι σημειώνοντας ανάπτυξη κατά 18%.

Τα αποτελέσματα EBITDA αυξήθηκαν κατά 34,5% στα 101,6 εκατ. ευρώ έναντι 75,59 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ ακολούθως τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 49,6 από 27,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο κατά 81% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Η καθαρή κερδοφορία αντίστοιχα εμφάνισε αύξηση κατά 80%, στα 37,8 εκατ. ευρώ από 21 εκατ. ευρώ περίπου το 2022.

Το σύνολο των υποχρεώσεων ανήλθε σε 190,9 εκατ. ευρώ, έναντι 169,8 εκατ. ευρώ στη χρήση που ολοκληρώθηκε 31/1/2024 με τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις να αφορούν 113,1 εκατ. ευρώ. Το μικτό περιθώριο κέρδους σε ενοποιημένη βάση διαμορφώθηκε στο 40% από 39% το 2022, ενώ το καθαρό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 5% από 3% το 2022.

Στη χρήση 2023, η εταιρεία προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 16,8 εκατ. ευρώ, τόσο στα μισθωμένα, όσο και στα ιδιόκτητα καταστήματα του δικτύου της. Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε σε επανασχεδιασμό του τρόπου διανομής των ηλεκτρονικών πωλήσεων, δημιουργώντας αποθήκες με μεγαλύτερο απόθεμα. Αυτό οδήγησε στη μείωση των ημερών παράδοσης από 4-7 σε 1-3 ημέρες.

Σημειώνεται ότι ο τζίρος των ηλεκτρονικών πωλήσεων για το σύνολο των αλυσίδων έχει πλέον ανέλθει στο 15% (τιμολογούνται στη μητρική) από 8% προ πανδημίας, όπως προσφάτως είχε αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής θυγατρικής, Η. Μάλαμας. Ευνοημένες δε είναι οι πωλήσεις του ομίλου στην Ελλάδα και από το τουριστικό ρεύμα, όπου τουλάχιστον σε επίπεδο tax free (τρίτες χώρες) οι πωλήσεις αγγίζουν το 10%-15% σε έντονα τουριστικές αγορές (αθηναϊκό κέντρο, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Ρόδο κ.τλ.).

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο του 2024, η ITX Ελλάς προχώρησε σε οριζόντιες αυξήσεις 11% για όλους τους εργαζομένους (4.100 άτομα), με τον βασικό μισθό στα 1.050 μικτά, από 930 ευρώ.

Νέες επενδύσεις

Στη νέα χρήση 2024-2025 η εταιρεία εγκαινίασε ήδη το νέο flagship store της αλυσίδας Zara στον Πύργο Πειραιά, το οποίο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. 

Έχει δε ήδη προσύμφωνα μίσθωσης ακινήτων για ένα κεντρικό κατάστημα Zara μεγάλου εμβαδού στη Θεσσαλονίκη, 3.200 τ.μ. επί της οδού Τσιμισκή, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει το φθινόπωρο.

Στα τέλη του 2024 ή τις αρχές του 2025 αναμένεται να λειτουργήσει και το νέο κατάστημα της αλυσίδας στο ανακατασκευασμένο Μινιόν (επίσης επένδυση της Dimand), όπου θα μετακομίσει και η διοικητική έδρα της ελληνικής θυγατρικής (στους ορόφους που προορίζονται για γραφεία).

Τέλος, η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής έχει  επιβεβαιώσει τα  προσύμφωνα μίσθωσης για καταστήματα των αλυσίδων του γκρούπ στα malls της Lamda Development στο Ελληνικό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v