Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αττική Οδός: «ΟΚ» στη νέα σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο

Έγκριση σε χρόνο dt για τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης με τελικό ανάδοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Τα επιμέρους βήματα έως τη μεταβίβαση σκυτάλης. Στο 1,5% του ΑΕΠ το ποσόν που θα καταβάλει ο παραχωρησιούχος μέχρι τέλος του 2024.

Αττική Οδός: «ΟΚ» στη νέα σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο

Πριν το τέλος του 2024 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης της νέας Παραχώρησης για την Αττική Οδό, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες δόθηκε το «πράσινο φως» και από το Ελεγκτικό Συνέδριο (σ.σ. σε χρόνο ρεκόρ καθώς παρέλαβε τα έγγραφα μόλις στις αρχές Ιουλίου).

Παρά το γεγονός του ότι –σύμφωνα με όλους τους συμβαλλόμενους- ο διαγωνισμός «βγήκε καθυστερημένος» οι διαδικασίες τρέχουν με ρυθμούς που επιτρέπουν το οικονομικό «κλείσιμο» της σύμβασης πριν το τέλος του 2024. Πρόκειται ασφαλώς να κυρωθεί η σύμβαση από τη Βουλή, ωστόσο εκτιμάται πως το ΤΑΙΠΕΔ (ως φορέας δημοπράτησης) αναμένεται να εισπράξει πριν το τέλος της χρήσης 2024, τα 3,27 δισ. ευρώ της προσφοράς του προσωρινού αναδόχου, ήτοι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το συγκεκριμένο ποσό, αν και κατευθύνεται στην απομείωση του κρατικού χρέους, αποτελεί μέγεθος που αντιστοιχεί στο 1,5% του εγχώριου ΑΕΠ.

Η τελική μεταβίβαση στον Παραχωρησιούχο ενδεχομένως να πάρει χώρο από το 2025, ωστόσο οι προγραμματισμένες διαδικασίες προοιωνίζονται μικρό διάστημα «γέφυρας» διαχείρισης από τη λήγουσα σύμβαση παραχώρησης (των Ακτωρ- Άβαξ που λήγει τον Οκτώβριο του 2024) στη νέα παραχώρηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Υπενθυμίζεται πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα σύμβαση με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ και ανακηρύχθηκε οριστικός ανάδοχος μετά την απόρριψη σχετικών προσφυγών για την συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου για την προσεχή 25ετία.

Οι επιδόσεις

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής.

Στο α’ 6μηνο του 2024, η μέση ημερήσια κυκλοφορία στην Αττική Οδό εμφανίζεται ενισχυμένη κατά 6% σε σχέση με το α’ εξάμηνο 2023, ενώ σε σχέση με το 2019, η μέση ημερήσια κυκλοφορία εμφανίζεται ενισχυμένη κατά σχεδόν 16% - 17%. Στο α’ 6μηνο του 2024 τα έσοδα ανήλθαν συνολικά σε περίπου 113 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 9% σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2023 (103 εκατ.).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v