Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δεύτερη προσπάθεια της Green Cola στη Σαουδική Αραβία

Επτά χρόνια μετά την είσοδό της στο Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας, η Green Cola άλλαξε συνεργάτη και επιδιώκει να κερδίσει το χαμένο έδαφος. Ποιος ο λογαριασμός του 2023 και ποιος του 2024.

Δεύτερη προσπάθεια της Green Cola στη Σαουδική Αραβία

Από τον Οκτώβριο του 2017, όταν η Green Cola «κατέβηκε» στο Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας σε συνεργασία τότε με την Ocean Group του Σαουδάραβα επιχειρηματία Mansour Al Sudais (σ.σ. έχει παρουσία στον κατασκευαστικό κλάδο, στα εμπορικά κέντρα και στις πολυτελείς κατοικίες και στα τρόφιμα), έχουν αλλάξει πολλά.

Η Green Cola, που φορά το επίσημο χρώμα του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας, συγχωνεύθηκε με τη Χήτος και δημιούργησαν τον όμιλο Green Beverages Group. Το deal με τον Mansour Al Sudais δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα και ολοκληρώθηκε ενώ εδώ και έναν μήνα επιχειρεί τη δεύτερη προσπάθειά της στη συγκεκριμένη αγορά.

Αυτή τη φορά σε συνεργασία με την Al Rabie Saudi Foods, μια μικρομεσαία, για τα δεδομένα της χώρας, εταιρεία που πραγματοποιεί ετησίως τζίρο περί τα 400 εκατ. δολάρια και δραστηριοποιείται στους χυμούς.

Για τις απανταχού στον κόσμο εταιρείες αναψυκτικών, το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας είναι η Γη της Επαγγελίας. Η αγορά αναψυκτικών στη χώρα, σύμφωνα με μελέτη της Astute Analytica, αποτιμήθηκε πέρυσι στα 13,2 δισ. δολάρια και αναμένεται να φτάσει τα 18,1 δισ. δολάρια διάρκεια της περιόδου πρόβλεψης.

Με πολλαπλάσιο ρυθμό «τρέχουν» οι πωλήσεις αναψυκτικών χωρίς ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας, συγκαταλέγεται μεταξύ των 10 πρώτων χωρών όσον αφορά την παχυσαρκία και τον διαβήτη, με ποσοστά 33,7% και 23,7%, αντίστοιχα.

Σε αυτή την αγορά η Green Beverages Group ανακοίνωσε χθες πως προχώρησε σε μια στρατηγική κίνηση με την υπογραφή συμφωνίας με την Al Rabie Saudi Foods. Η συμφωνία αφορά στην αποκλειστική διανομή των αναψυκτικών «Green» (Green Cola, Green Αναψυκτικά, Green Mocktails). Η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών που ξεκίνησε πέρυσι υπεγράφη πριν από ένα μήνα.

Το επόμενο βήμα της συνεργασίας, που σε αυτή τη φάση είναι εμπορική, είναι να γίνει η παραγωγή των προϊόντων τοπικά, όταν οι όγκοι επιτρέψουν κάτι τέτοιο, αναφέρουν στο Euro2day.gr πηγές με γνώση του deal.

Σε ό,τι αφορά το αποτύπωμα της Green Beverages Group, πέρυσι οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα 102,8 εκατ. ευρώ από 78,6 εκατ. ευρώ το 2022, το EBITDA στα 1,9 εκατ. ευρώ από ζημιές 7,7 εκατ. ευρώ, οι καθαρές ζημιές περιορίστηκαν στα 5,3 εκατ. ευρώ από 12,6 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022 και το περιθώριο μεικτού κέρδους αυξήθηκε στο 42,2% έναντι 33,3%. Τη φετινή χρονιά οι πωλήσεις του ομίλου, σύμφωνα με στελέχη του, «τρέχουν» με αύξηση +25% και ο όγκος πωλήσεων σημειώνει ανάπτυξη +14-15%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v