Ντεμπούτο για το νέο boutique ξενοδοχείο με σουίτες της Λάμψα

Ανοίγει τις πύλες η μονάδα στη Ζαλοκώστα. Το επενδυτικό πλάνο του ομίλου περιλαμβάνει και την αναβάθμιση του Elatos Resort στον Παρνασσό. Υψηλές επιδόσεις περιμένει και φέτος η εισηγμένη.

Ντεμπούτο για το νέο boutique ξενοδοχείο με σουίτες της Λάμψα

Πρεμιέρα στο τέλος του 2024 θα κάνει το νέο boutique ξενοδοχείο με σουίτες του ομίλου Λάμψα επί της οδού Ζαλοκώστα, στον αριθμό 7, το οποίο βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το έτερο υψηλών προδιαγραφών ξενοδοχείο της εταιρείας, το Athens Capital Center Hotel - MGallery Collection.

Το νέο ξενοδοχείο του ομίλου, το οποίο θα έχει δυναμικότητα 18 σουιτών και αντιστοιχεί σε μία επένδυση που υπερβαίνει τα 3,5 εκατ. ευρώ, θα λειτουργεί συμπληρωματικά στο Athens Capital Center Hotel - MGallery Collection της οδού Κριεζώτου.

Η καινούργια μονάδα αναμένεται να καλύψει την ισχυρή ζήτηση που καταγράφεται για σουίτες και υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, με δεδομένο ότι το Athens Capital Center Hotel - MGallery Collection διαθέτει μόνο 15 σουίτες. Υπενθυμίζεται ότι το κτίριο, ιδιοκτησίας του e-ΕΦΚΑ, που έχει χαρακτηριστεί ως νεότερο μνημείο, μισθώθηκε για 30+10 χρόνια από τον όμιλο Λάμψα στο πλαίσιο σχετικού διαγωνισμού.

Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό πλάνο του ομίλου, στα σκαριά βρίσκεται και η πλήρης αναβάθμιση του Elatos Resort στον Παρνασσό. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο όμιλος θα προχωρήσει στην αντικατάσταση των ξύλινων σπιτιών που συγκροτούν το resort με νέας τεχνολογίας bungalows, με τα οποία θα προμηθεύσει τη Λάμψα η φινλανδική εταιρεία Kondio.

Πρόκειται για μία «σχετικά ακριβή» επένδυση, όπως επισήμαναν στελέχη της εταιρείας στο πλαίσιο της χθεσινής γενικής συνέλευσης, δεδομένου ότι θα περιλαμβάνει συνολικά 63 bungalows και δωμάτια. Αυτή την περίοδο, ο όμιλος βρίσκεται στη φάση ολοκλήρωσης των σχεδίων του έργου προκειμένου αυτά να κατατεθούν άμεσα στις αρμόδιες υπηρεσίες και να εκδοθεί η σχετική οικοδομική άδεια. Στόχος είναι η δημιουργία ενός πολυτελούς χειμερινού resort υψηλών προδιαγραφών, το οποίο βάσει χρονοδιαγράμματος θα κάνει το ντεμπούτο του στα τέλη του 2025 με αρχές του 2026.

Οι επιδόσεις

Ως προς τις επιδόσεις του ομίλου, ο τζίρος της Λάμψα για το 2024 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε περίπου 124 εκατ. ευρώ. «To 2019 θεωρείτο μια πολύ πετυχημένη χρονιά. Τότε ο όμιλος έκανε τζίρο 80 εκατ. ευρώ. Τώρα η “Μεγάλη Βρετανία” κάνει τζίρο 86 εκατ. ευρώ μόνη της. Το 2023 ο τζίρος του ομίλου ενισχύθηκε στα 112 εκατ. ευρώ. Η άνοδος είναι διαρκής, της τάξης του 30%, και φέτος προβλέπεται να “πιάσει” τα 124 εκατ. ευρώ», τόνισαν στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης, κατά την οποία αποφασίστηκε η μη διανομή μερίσματος για τη χρήση του 2023.

Η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας κυμαίνεται πέριξ του 70%, σε οριακά χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα του 2023, με τα έσοδα να καταγράφουν άνοδο λόγω των αυξημένων τιμών.

Αναφορικά με τις τιμές, παρατηρείται άνοδος, με το κόστος ανά διανυκτέρευση στη ναυαρχίδα του ομίλου, τη «Μεγάλη Βρετανία», να διαμορφώνεται στα 525 ευρώ από 505 ευρώ το 2023. Σημειώνεται ότι το 2019 η αντίστοιχη μέση τιμή διαμορφωνόταν πέριξ των 350 ευρώ. Πάντως, όπως επισήμαναν στελέχη του ομίλου, η κερδοφορία έχει μεγάλη απόκλιση σε σχέση με τα έσοδα, λόγω του υψηλού λειτουργικού και μισθολογικού κόστους. «Η κερδοφορία δεν είναι ανάλογη με τις αυξήσεις των τιμών γιατί έχει αυξηθεί δυσανάλογα το κόστος, ειδικά το κόστος στον επισιτισμό και το μισθολογικό», τόνισαν.

Σε ό,τι αφορά την ευρύτερη εικόνα του τουρισμού στην Αθήνα, τα υψηλής κατηγορίας ξενοδοχεία της ελληνικής πρωτεύουσας σημειώνουν καλές επιδόσεις έναντι των χαμηλότερης κατηγορίας μονάδων, με τις σουίτες να γίνονται ανάρπαστες από ταξιδιώτες με γερά πορτοφόλια.

Τα αποτελέσματα του 2023

Με βάση την ετήσια Οικονομική Έκθεση του ομίλου, ο κύκλος εργασιών το 2023 ανήλθε σε ενοποιημένο επίπεδο στο ποσό των 112 εκατ. ευρώ έναντι 94 εκατ. ευρώ τo 2022, παρουσιάζοντας αύξηση σε ποσοστό 19,38%. Ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας, κάτω από την οποία λειτουργούν τα ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρετανία» και «King George», ανήλθε σε 77 εκατ. ευρώ από 66 εκατ. ευρώ τo 2022, αυξημένος κατά 16,90%. Ο όμιλος κατέγραψε κέρδη 15 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 10 εκατ. ευρώ το 2022.

Με βάση τις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 16,91% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ το «King George» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 14,03%. Αντίστοιχα, το ξενοδοχείο «Athens Capital» κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 26,29%.
Όσον αφορά τα ξενοδοχεία του ομίλου στη Σερβία, το μεν «Hyatt Regency Belgrade» κατέγραψε αύξηση κατά 22,79%, το δε «Mercure Excelsior» άνοδο σε ποσοστό 17,37%.

Σε επίπεδο πληρότητας, την υψηλότερη εντός των ελληνικών συνόρων, στο 75,49%, κατέγραψε το «Athens Capital», με τη «Μεγάλη Βρετανία» να ακολουθεί στο 70,3% και το «King George» να έπεται στο 67,56%.

Σε γενικές γραμμές, η πληρότητα δωματίων στην αγορά ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας αυξήθηκε κατά 10,3% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2022, διαμορφώνοντας τον δείκτη στο 72,7% έναντι 65,9% το 2022.

Η μέση τιμή δωματίου στα ξενοδοχεία αυξήθηκε κατά 12,6% έναντι του 2022, φτάνοντας τα 232,25 ευρώ έναντι 206,17 ευρώ το 2022. Κατά συνέπεια το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο αυξήθηκε στα ξενοδοχεία πολυτελείας της ελληνικής πρωτεύουσας κατά 24,3% (168,92 ευρώ έναντι 135,91 ευρώ του 2022) και ομοίως αυξήθηκαν τα συνολικά έσοδα δωματίων.

«Κατά τη διάρκεια του 2023, παρατηρήθηκε σημαντική ανάκαμψη του τουριστικού προϊόντος σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο τους προηγούμενου έτους, με αποτέλεσμα ήδη ο όμιλος να βελτιώσει τα συνολικά του έσοδα σε επίπεδα κατά πολύ υψηλότερα από την τελευταία αντίστοιχη περίοδο, πριν την κρίση της πανδημίας (2019). Οι προοπτικές για το 2024 είναι εξίσου θετικές και αναμένεται η χρήση να κλείσει με παρεμφερή και πιθανώς ελαφρά αύξηση των εσόδων», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ετήσια Οικονομική Έκθεση του ομίλου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v