Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για τη νέα Παραχώρηση

Προχωρούν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ. Οι εκτιμήσεις κυβέρνησης και της νέας παραχωρησιούχου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης στο α’ τρίμηνο του 2025. Τα σενάρια για το μεσοδιάστημα.

Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για τη νέα Παραχώρηση

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο έχει μεταβιβασθεί σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η σύμβαση της νέας Παραχώρησης για την Αττική Οδό, καλύπτοντας ένα ακόμη βήμα για την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού και τη μετάβαση της συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. 

Αν και αμφότερες οι πλευρές, δηλαδή η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αλλά και η Παραχωρησιούχος, εκτιμούν πως η ολοκλήρωση της μετάβασης από τον υφιστάμενο Παραχωρησιούχο, την κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ, δεν θα έχει ολοκληρωθεί εντός του συμβατικού χρόνου λήξης της προηγούμενης σύμβασης (Οκτώβριος 2024), εν τούτοις η παραπάνω εξέλιξη αποτελεί πρόοδο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ. 

Υπενθυμίζεται ότι ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Ν. Ταχιάος είχε τοποθετήσει την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την υπογραφή της νέας σύμβασης για την Αττική Οδό στο α’ τρίμηνο του 2025, απαντώντας στο πλαίσιο της τελευταίας συνέντευξης Τύπου των διαπιστευμένων συντακτών, ενώ νωρίτερα αντίστοιχη εκτίμηση είχε διατυπώσει και ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γ. Περιστέρης. 

Υπό αυτό το πρίσμα, η Αττική Οδός αναμένεται τον Οκτώβριο του 2024 να περάσει στη δικαιοδοσία του ελληνικού Δημοσίου (καθώς δεν υπάρχει περιθώριο επέκτασης της σύμβασης με την υφιστάμενη κοινοπραξία),  το οποίο θα αποτελέσει το θεματοφύλακα του asset έως τη μεταβίβαση του στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το ζήτημα που ανακύπτει αφορά στη δικαιοδοσία λειτουργίας του δρόμου έως την τελική μεταβίβαση, θέμα για το οποίο υπουργείο, υφιστάμενη κοινοπραξία και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκονται σε διαβούλευση. 

Υπενθυμίζεται πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επικράτησε στο σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα σύμβαση με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ και ανακηρύχθηκε οριστικός ανάδοχος μετά την απόρριψη σχετικών προσφυγών για την συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου για την προσεχή 25ετία.  

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Στο α’ τρίμηνο του 2024, η κυκλοφορία στην Αττική Οδό ήταν ενισχυμένη κατά περίπου 5% έναντι του α’ τριμήνου 2023, ενώ τα έσοδα εμφανίζονται αυξημένα κατά σχεδόν 7,5% στο α’ τρίμηνο του 2024, έναντι του ίδιου χρονικού διαστήματος πέρυσι.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v