Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ετοιμάζει μεγάλες κινήσεις σε Ρουμανία-Βουλγαρία

Ασφαλής η υποκατάσταση κερδών από την πώληση της συμμετοχής στην Τέρνα Ενεργειακή. Το imperium σε έργα σταθερών εσόδων και υποδομών στην Ελλάδα και οι βλέψεις για νέα έργα υποδομών εντός κι εκτός συνόρων.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ετοιμάζει μεγάλες κινήσεις σε Ρουμανία-Βουλγαρία

Νέο κύκλο επενδύσεων σε ευρύ φάσμα έργων παραγωγής σταθερών ταμειακών ροών αλλά και έργων υποδομών προετοιμάζει ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πέραν των κατοχυρωμένων συμβάσεών του, μετά την κομβική συμφωνία αποεπένδυσης από την Τέρνα Ενεργειακή.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, κ. Γ. Περιστέρη, στο περιθώριο της χθεσινής τακτικής Γ.Σ. των μετόχων της, η εταιρεία, η οποία βελτιώνει το χρηματοοικονομικό της προφίλ και ενισχύει τη ρευστότητά της μετά το deal με τη Masdar, στοχεύει πέραν των οδικών και ενεργειακών υποδομών, στη διεκδίκηση έργων τόσο στον τομέα διαχείρισης απορριμμάτων και των τεχνολογικών υποδομών, όσο και στη διαχείριση υδάτινων πόρων, τομέας ο οποίος έως σήμερα έχει μικρής και πεπαλαιωμένης αντίληψης υποδομές.

Δεδομένου επίσης ότι οι μεγάλοι διαγωνισμοί για έργα Παραχωρήσεων έχουν εν πολλοίς ολοκληρωθεί στον ελληνικό χώρο (με τη ΓΕΚ να έχει επικρατήσει και στους τρεις τελευταίους για οδικές υποδομές στη χώρα), ο κ. Περιστέρης αναφέρθηκε στο ενεργό ενδιαφέρον του ομίλου για συμμετοχή σε διαγωνιστικές διαδικασίες σε Ρουμανία και Βουλγαρία. Κατά τον ίδιο, η προετοιμασία τέτοιων διαγωνισμών στη ΝΑ Ευρώπη και στα Βαλκάνια έχουν καθυστερήσει για εσωτερικούς πολιτικούς λόγους, ωστόσο εκτίμησε ότι έχουν ήδη μελετηθεί έργα παραχωρήσεων μεγάλων υποδομών αξίας 2-3 δισ. ευρώ, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να είναι έτοιμη να δηλώσει παρούσα, εφόσον δημοπρατηθούν.

Όσον αφορά την εξέλιξη των συμβάσεων για την απόκτηση ελέγχου της Αττικής Οδού και της Εγνατίας Οδού, ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτίμησε πως θα ολοκληρωθούν στα μέσα του 2025. Επισήμανε πως ο όμιλος είναι προετοιμασμένος για την υποδοχή των mega οδικών Παραχωρήσεων τόσο σε επίπεδο σύστασης φορέων όσο και εξασφάλισης των σχετικών χρηματοδοτικών γραμμών.

Ειδικότερα, ανάφερε πως «με βάση τις δυνατότητες της Πολιτείας εκτιμούμε ότι η παράδοση της Αττικής Οδού θα καταστεί εφικτή στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025. Η Εγνατία Οδός είναι ένας δύσκολος οδικός άξονας και έχει κατασκευαστεί πριν πολλά χρόνια. Για πρώτη φορά τη διαχείρισή του θα την αναλάβει ιδιωτικός φορέας και έχει πολλές διαδικασίες πιστοποίησης. Εκτιμούμε ότι η παράδοσή της θα λάβει χώρα το πρώτο εξάμηνο του 2025».

Σημειώνεται πως για την Εγνατία Οδό, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis Project έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής ήδη από τον Αύγουστο του 2021, ενώ για την Αττική Οδό η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής τον Σεπτέμβριο του 2023.

Όσον αφορά στην παραχώρηση του μεσαίου τμήματος του ΒΟΑΚ (έργο παραχώρησης), ο επικεφαλής του Ομίλου που επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό του ΥΠΟΜΕ ανάφερε πως προχωρούν οι σχετικές διαδικασίες για την ωρίμαση του διαγωνισμού.

Όσον αφορά το IRC στο Ελληνικό (συνεπένδυση 1,5 δισ. ευρώ με τη Hard Rock) εκτίμησε πως έως το α’ τρίμηνο του 2025 θα έχουν εκδοθεί οι οικοδομικές άδειες, ώστε να ξεκινήσει το έργο κατασκευής με ορίζοντα ολοκλήρωσης 3-4 χρόνια.

Οι παραπάνω συμβάσεις αθροίζονται σε 6 δισ. ευρώ που ο όμιλος θα αποδώσει στο ελληνικό δημόσιο και αντικατοπτρίζουν επενδύσεις 10 δισ. ευρώ που θα δημιουργήσουν 20.000 θέσεις εργασίας.

Στον τομέα των κατασκευών, το συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του ομίλου έχει διαμορφωθεί σε 5 δισ. ευρώ και περίπου το 75% αφορά σε ιδιωτικά έργα (ίδιες επενδύσεις και έργα για τρίτους), ενώ άνω του 55% αφορά σε έργα ιδίων επενδύσεων.

Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος διαθέτει ένα από τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους του κλάδου κατασκευής σύμφωνα με τα δεδομένα του 2023, καθώς και ικανοποιητικό ρυθμό εκτέλεσης επενδύσεων που ευνοούν της εξέλιξη του τζίρου του τομέα, παρά τις αντίξοες συνθήκες, όπως η καθυστέρηση πληρωμής απαιτήσεων από το δημόσιο αλλά και το ζήτημα εξεύρεσης ανθρώπινου δυναμικού για την εκτέλεση των έργων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v