Μαρίνα Αλίμου: Ξεμπλοκάρει η επένδυση των Άκτωρ Παραχωρήσεις-Reds

Η έκδοση ΚΥΑ επιτρέπει να προχωρήσουν οι οικοδομικές άδειες με βάση την εγκεκριμένη χωροθέτηση. Το πλάνο της επένδυσης των 100 εκατ. ευρώ και τα έσοδα του δημοσίου από την παραχώρηση για 40 έτη.

Μαρίνα Αλίμου: Ξεμπλοκάρει η επένδυση των Άκτωρ Παραχωρήσεις-Reds

Τον δρόμο για την ουσιαστική έναρξη της ανάπλασης της Μαρίνας Αλίμου και της επένδυσης της Άκτωρ Παραχωρήσεις και της REDS ανοίγει η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης από τα υπουργεία Περιβάλλοντος - Ενέργειας και Τουρισμού.

Η έγκριση της χωροθέτησης και των περιβαλλοντικών όρων της Μαρίνας Αλίμου είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Ιούλιο του 2023 και με την έκδοση της παραπάνω ΚΥΑ, η οποία δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 13 Ιουνίου, επιτρέπει πλέον στον επενδυτή τη διαδικασία έκδοσης οικοδομικών αδειών.

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για έργο Παραχώρησης που έχει αναλάβει μετά από σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, η θυγατρική του ομίλου Eλλάκτωρ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, η οποία διαθέτει επίσης σχετική σύμβαση με την επίσης θυγατρική του ομίλου, Reds, η οποία είναι κύριος επενδυτής του έργου.

Συμβατικά η παραχώρηση είχε συμβασιοποιηθεί τον Ιανουάριο του 2021, με εφάπαξ τίμημα 27,3 εκατ. ευρώ, έχοντας ωστόσο ως εκκρεμότητα τόσο τις εγκρίσεις χωροθέτησης όσο και την έκδοση ΚΥΑ, που θα επέτρεπε στον επενδυτή την έκδοση οικοδομικών αδειών.

Σημειώνεται πως η συνολική αξία της σύμβασης με το ΤΑΙΠΕΔ υπερέβαινε τα 177 εκατ. ευρώ και περιελάμβανε το εφάπαξ καταβλητέο ποσό κατά την έναρξη της παραχώρησης, την ετήσια αμοιβή παραχώρησης και ποσοστό επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων της μαρίνας.

Ο κατά προσέγγιση προϋπολογισμός κατασκευής των έργων της Μαρίνας Αλίμου (συμπεριλαμβανομένων λιμενικών έργων, έργων χερσαίας ζώνης και Η/Μ εγκαταστάσεων και δικτύων) ανερχόταν σε 60 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τα αναφερόμενα στη ΜΠΕ. Ο προϋπολογισμός αυτός είχε υπολογισθεί λαμβάνοντας υπόψη «τιμές αγοράς» και συμπεριλαμβάνει Γενικά Έξοδα και Όφελος Εργολάβου, απρόβλεπτα και ΦΠΑ (24%). Σύμφωνα ωστόσο με πληροφορίες από τον επενδυτή, η συνολική επένδυση ενδέχεται να ανέλθει πλέον στα 100 εκατ. ευρώ.

Το asset και το έργο ανάπλασης

Η Μαρίνα Αλίμου βρίσκεται στην καρδιά της αθηναϊκής ριβιέρας, με χερσαίο χώρο έκτασης 210.000 τ.μ., θαλάσσιο χώρο 428.000 τ.μ. και λιμενοβραχίονες μήκους 1.170 μ., και ως εκ τούτου αποτελεί τη μεγαλύτερη μαρίνα της χώρας και των Βαλκανίων. Διαθέτει 1.100 μόνιμες θέσεις σκαφών, εκ των οποίων 50 θέσεις για super yachts άνω των 25 μέτρων. Λειτουργεί σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές και διαθέτει χώρο διαχείμασης για περίπου 350 σκάφη. Το μέγιστο βάθος της είναι τα 6,5 μέτρα.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στα 210 στρέμματα χερσαίας έκτασης επιτρέπει κτιριακή ανάπτυξη με 18.500 τ.μ. ανωδομής, που θα φιλοξενήσει χρήσεις τουριστικές, εμπορικές και ψυχαγωγικές. Επιπλέον, η αναβάθμιση του θαλάσσιου τμήματος και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και των υπηρεσιών φιλοξενίας σκαφών θα καταστήσουν τη Μαρίνα Αλίμου σε μία από τις πιο σύγχρονες μαρίνες της Μεσογείου.

Στο έργο υπάρχει πρόβλεψη για εκτεταμένους χώρους ιδανικούς για περίπατο και ποδήλατο. Ο περιβάλλων χώρος θα έχει δόμηση κάθετη στη Λεωφόρο Ποσειδώνος και φυτεμένα δώματα που θα «ενώνουν» την πόλη με τη μαρίνα.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί σε μια σύγχρονη, «πράσινη» ανάπτυξη, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν θα επηρεαστεί η χρήση του κολυμβητηρίου, το οποίο παραμένει ενταγμένο στην περιοχή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v