Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

AVAX: Πού στοχεύει για βελτίωση της κερδοφορίας

Το μίγμα απόδοσης των εκτελούμενων έργων, η μείωση δανεισμού και τα διατηρήσιμα έσοδα από μερίσματα θα βελτιώσουν την κερδοφορία, εκτιμά η διοίκηση. Τα δεδομένα από την απεργία στη γραμμή 4 του Μετρό.

AVAX: Πού στοχεύει για βελτίωση της κερδοφορίας

Βελτίωση του περιθωρίου κέρδους από τον τομέα της κατασκευής αναμένεται να παρουσιάσει το 2024 ο όμιλος Άβαξ, σύμφωνα με την τοποθέτηση του προέδρου Χ. Ιωάννου στο περιθώριο της χθεσινής τακτικής Γ.Σ. των μετόχων.

Χωρίς να δώσει guidance, τόσο για το επίπεδο της κερδοφορίας όσο και για την εξέλιξη των άλλων βασικών μεγεθών, ο κ. Ιωάννου εκτίμησε πως είναι δυνατή η διανομή μερίσματος 0,07 ευρώ ανά μετοχή στη χρήση του 2024 (0,03 ευρώ ανά μετοχή που αποφασίστηκε για τη χρήση του 2023), γεγονός που αντανακλά την πεποίθηση της διοίκησης της εταιρείας για τις επιδόσεις της τρέχουσας χρήσης.

Τόσο ο κ. Ιωάννου όσο και ο διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος του ομίλου Α. Μιτζάλης επισήμαναν τη σημαντική μείωση του δανεισμού κατά 60% από το 2021, γεγονός που εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει στην κερδοφορία, αλλά και θα αφήσει περιθώρια νέας μόχλευσης για νέες επενδύσεις και ίδια συμμετοχή σε έργα.

Τονίστηκε δε η διαμόρφωση του ανεκτέλεστου έργων του τομέα κατασκευών στα 3,4 δισ. ευρώ (μαζί με τις προς υπογραφή συμβάσεις), με τον κ. Ιωάννου να υπογραμμίζει πως στόχος είναι η διατήρηση αυτού του επιπέδου με την προσθήκη νέων έργων όσο ωριμάζουν νέοι διαγωνισμοί. Σημειώνεται πως ο όμιλος συμμετέχει σε 25 διαγωνισμούς διαφόρων σταδίων και προϋπολογισμού 3,5-4 δισ. ευρώ.

Στο περιθώριο της Γ.Σ. η διοίκηση της Άβαξ παραδέχθηκε, πάντως, πως υπάρχει υστέρηση στην ολοκλήρωση διαγωνισμών δημόσιων και έργων ΣΔΙΤ, καθώς και καθυστέρηση στην πληρωμή οφειλών του δημοσίου προς τον ευρύτερο κατασκευαστικό κλάδο.

Όσον αφορά την εκτέλεση έργων, ο κ. Μιτζάλης επισήμανε πως ο κλάδος και ειδικότερα η εταιρεία επιθυμεί την ταχύτερη δυνατή εκτέλεση έργων, προκειμένου να εξασφαλίζει πόρους και τις προγραμματισμένες ταμειακές ροές, υπογραμμίζοντας ωστόσο πως σε αρκετές περιπτώσεις τα έργα υπόκεινται σε αστάθμητους παράγοντες. Ο ίδιος εμφανίστηκε βέβαιος δε πως σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις του ομίλου, αυτές θα ολοκληρωθούν στον συμβατικό χρόνο εκτέλεσης, παρά την αδυναμία εξεύρεσης προσωπικού.

Σε ό,τι αφορά τον τομέα των Παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ, παρά το γεγονός του ότι η Άβαξ (ως μέλος της κοινοπραξίας) θα απωλέσει τον έλεγχο της Αττικής Οδού τον προσεχή Οκτώβριο, οι εκτιμήσεις του ομίλου είναι πως τα ετήσια έσοδα του τομέα για την 5ετία 2024-2028 θα διαμορφωθούν στα 43 εκατ. ευρώ (από 48 εκατ. ευρώ έως και το 2023), συμπεριλαμβανομένων των υπολειπόμενων εισροών από την Αττική Οδό, και άρα δεν θα υποστεί δραστική μείωση εσόδων. Πηγές, δε, του ομίλου επιβεβαίωσαν πως η Άβαξ θα εξαγοράσει -κατ’ αναλογία- το ποσοστό της Hochtief στην Ολυμπία Οδό, αυξάνοντας κατά τι τη συμμετοχή του στην εν λόγω παραχώρηση.

Μετρό Γραμμή 4

Η διοίκηση του ομίλου επανέλαβε πως στο σκέλος της δικής της ευθύνης, οι εργασίες για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που εκτελείται στη χώρα είναι εντός συμβατικού χρονοδιαγράμματος. Σε ό,τι αφορά την πολυήμερη απεργία των εργαζομένων στο έργο, ο κ. Μιτζάλης ανάφερε πως υπάρχει υπόσχεση άρσης της από σήμερα, γεγονός που θα ανοίξει τη δυνατότητα έναρξης διαλόγου με τους εργαζομένους ως προς τις διεκδικήσεις τους.

Επανέλαβε ωστόσο ότι ο όμιλος παραμένει απολύτως συνεπής στις υποχρεώσεις του και στις αμοιβές που έχουν συμφωνηθεί στο πλαίσιο των συλλογικών συμβάσεων. Πηγές του ομίλου δε εκτίμησαν ότι η απεργία των εργαζομένων δεν συνιστά καθυστέρηση εκτέλεσης του έργου, καθώς οι όποιες απώλειες μπορούν να αναπληρωθούν. Παραμένει ωστόσο ανοιχτό το ζήτημα παράδοσης των εργοταξίων των σταθμών από την ΕΡΕΤΒΟ, καθώς απομένει η παράδοση ακόμη επτά σταθμών εκ του συνόλου των 14.

Σε ό,τι αφορά το έργο ΣΔΙΤ του flyover στη Θεσσαλονίκη (σε κοινοπραξία με τον όμιλο Μυτιληναίος), αναφέρθηκε πως οι εργασίες εκτελούνται κανονικά έως και την εκδίκαση των προσφυγών αναστολής του έργου τον προσεχή Οκτώβριο, χωρίς ως εκ τούτου να καταγράφεται καθυστέρηση στην εκτέλεσή του.

Ειδική αναφορά έγινε επίσης στα μεγάλα ιδιωτικά έργα που έχει αναλάβει ο όμιλος, όπως τα τρία περιφερειακά νοσοκομεία δωρεάς του Ιδρύματος Σ. Νιάρχος αλλά και τα έργα υποδομών στο Ελληνικό καθώς και την προμελέτη κατασκευής (Early Contractor Agreement) του mall στη Λ. Βουλιαγμένης (μαζί με το ιταλικό γκρουπ της Rizzani).

Η διοίκηση του ομίλου δε ανάφερε πως στο πλαίσιο διεκδίκησης ιδιωτικών έργων, ο όμιλος διεκδικεί και νέες συμβάσεις τόσο στο Ελληνικό όσο και στην ευρύτερη αγορά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v