Αύξηση πωλήσεων κατά 14% στα 57,9 εκατ. ευρώ εμφάνισε το 2023 η εταιρεία φυσικών καλλυντικών Apivita, μέλος του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Puig, η οποία μάλιστα υποδέχθηκε μέσα στο 2023 μέρος της παραγωγής άλλων επώνυμων προϊόντων του ομίλου στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της στο Μαρκόπουλο.
Ο κύριος όγκος των πωλήσεων αφορούσε την εγχώρια αγορά, όπου η Apivita έχει διακριτή θέση τόσο στο κανάλι του φαρμακείου όσο και στα δίκτυα επιλεκτικής διανομής καλλυντικών. Σύμφωνα με το δημοσιευμένο ισολογισμό της εταιρείας κατά την περυσινή χρονιά τα έξοδα διάθεσης αυξήθηκαν κατά 11% και τα έξοδα διοίκησης κατά 14% και μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης αποδίδεται στην απόφαση της διοίκησης της εταιρείας να αλλάξει τον τρόπο διανομής των προϊόντων της στο εσωτερικό της χώρας, στοχεύοντας σε μακροπρόθεσμα μελλοντικά οφέλη από την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αποθεμάτων και την βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας των υπηρεσιών.
Η αλλαγή αυτή οδήγησε προσωρινά σε αυξημένα έξοδα αποθήκευσης και διανομής για την χρήση του 2023. Επίσης, η εταιρεία στην προσπάθειά της για ανάπτυξη στο εξωτερικό αύξησε τα έξοδα προβολής και διαφήμισης από 4,1 εκατ. ευρώ σε 4,5 εκατ. ευρώ περίπου.
Σημειώνεται πως από το συνολικό κύκλο εργασιών η Ελλάδα αντιπροσωπεύει πωλήσεις της τάξης των 38,3 εκατ. ευρώ το 2023 από 33,7 εκατ. ευρώ το 2022. Στις βασικές αγορές εξαγωγών η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει επίσης τις πωλήσεις με την Ισπανία να καταλαμβάνει την πρώτη θέση (3,7 εκατ. ευρώ από 3,3 εκατ. ευρώ), ενώ ακολουθούν η Κύπρος και η Ιταλία, ενώ σημαντική επίδοση καταγράφηκε στην Τσεχία (1,4 εκατ. ευρώ πωλήσεις από 870 χιλ. ευρώ το 2022) αλλά και στο Βέλγιο (1 εκατ. ευρώ από 776 χιλ. ευρώ το 2023).
Σημειώνεται ότι η εταιρεία διατηρεί παρουσία σε Ρουμανία, Ουγγαρία, Σερβία, Πορτογαλία και άλλες αγορές της Ευρώπης.
Στο μέτωπο των εξαγωγών ωστόσο η διοίκηση της εταιρείας πέρα από την περαιτέρω διείσδυση στις παραπάνω αγορές στοχεύει στο άνοιγμα σε νέες διεθνείς αγορές, όπως Βραζιλία, Κίνα, Χιλή. Σημειώνεται δε ότι έχει εξαγοράσει δικαιώματα χρήσης εμπορικού σήματος στην Γαλλία και στην Κίνα με σκοπό την αποκλειστική χρήση του σήματος αυτού, γεγονός που υποδεικνύει πως η Apivita θα αποτελέσει κάποιου είδους hub για την ανάπτυξη και νέων σημάτων.
Σε ότι αφορά την καθαρή κερδοφορία στη χρήση του 2023, αυτή διαμορφώθηκε σε 2,428 εκατ. ευρώ έναντι 1,890 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 28%.
Σημειώνεται τέλος ότι από τον Ιούλιο του 2023, η εταιρεία έχει νέο διευθύνοντα σύμβουλο, τον Marc Toulemonde.