Για την Metro της οικογένειας Παντελιάδη, που αναπτύσσει το ομώνυμο δίκτυο χονδρικής και τα σούπερ μάρκετ My Market, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αντιπροσωπεύουν το 3,5% του συνόλου, με το μεγαλύτερο μέρος αυτών να προέρχεται από το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Μάλιστα το eshop του My Market σημειώνει αύξηση 62% στις επισκέψεις χρηστών, με το μέσο καλάθι να διαμορφώνεται στα 82,91 ευρώ.
Σε αυτό το κανάλι η αλυσίδα του Αριστοτέλη Παντελιάδη σχεδιάζει να διευρύνει περαιτέρω την παρουσία της. Όπως αποκάλυψε χθες ο ίδιος κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου βρίσκεται σε συζητήσεις για συνεργασία με την πλατφόρμα efood, στην οποία εντάχθηκε πρόσφατα και η ΑΒ Βασιλόπουλος.
Όμως οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αποτελούν μικρό μέρος του συνόλου. Πέρυσι η Metro ΑΕΒΕ πέτυχε αύξηση τόσο του τζίρου όσο και της κερδοφορίας της.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε στα 1,59 δισ. ευρώ, από 1,5 δισ. ευρώ το 2022, τα EBITDA αυξήθηκαν στα 77,5 εκατ. ευρώ από 61,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων άγγιξαν τα 31 εκατ. ευρώ από 28,3 εκατ. ευρώ το 2022. Για την τρέχουσα οικονομική χρήση ο κ. Παντελιάδης εκτίμησε ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν περαιτέρω στα 1,65 δισ. ευρώ, σημειώνοντας πως η αύξηση αυτή θα προέλθει κυρίως από την άνοδο του όγκου πωλήσεων και όχι από την αύξηση των τιμών.
Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Παντελιάδης στο επενδυτικό προγραμματισμό προϋπολογισμού 280 εκατ. ευρώ για την τετραετία 2023-2026. Εφέτος η εταιρεία του θα επενδύσει 64 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέου κέντρου διανομής στον Ασπρόπυργο, 40.000 τ.μ., την κατασκευή εφοδιαστικού κέντρου στην Αθήνα, 10.500 τ.μ., το άνοιγμα 24 νέων καταστημάτων My Market Local, ενός καταστήματος cash & carry στη Δράμα, έκτασης 1.200 τ.μ. και ενός dark store στην Πάτρα.
Παράλληλα ο στόχος της Metro είναι η προσθήκη 100 και 120 νέων καταστημάτων έως το 2026, με έμφαση στο franchise, όπου πλέον αριθμεί 22 καταστήματα με το σήμα My market Local. Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, τα My market Local κερδίζουν σταθερά έδαφος και αποκάλυψε ότι λαμβάνει περίπου 100 αιτήσεις τον μήνα από επαγγελματίες για συνεργασία.
Παράλληλα, η εταιρεία υλοποιεί πρόγραμμα ανακαίνισης 9 καταστημάτων My Market, ενώ βρίσκεται στη φάση της τελικής αδειοδότησης για το δεύτερο κατάστημα cash & carry στην Κύπρο, με στόχο να λειτουργήσει εντός του 2025.
Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Παντελιάδης στο κόστος ενέργειας και… γης. Στην πενταετία έχει επιτευχθεί 38% εξοικονόμηση ή 192.000 μεγαβατώρες είπε ο κ. Παντελιάδης σημειώνοντας πως μόνο το 2023 η εταιρεία εξοικονόμησε περί τα 7,4 εκατ. ευρώ λόγω των φωτοβολταϊκων και της κατανάλωσης χάρη στις επενδύσεις που έχουν γίνει για αντικατάσταση εξοπλισμού.
Σε ό,τι αφορά το κόστος των ενοικίων, είπε πως το 96% των κέντρων διανομής και το 58,3% του δικτύου καταστημάτων στεγάζονται σε ιδιόκτητους χώρους, ενώ η εταιρεία διαθέτει και 60.000 τ.μ. προς αξιοποίηση. «Σε μια περίοδο που τα ενοίκια έχουν πάρει την ανηφόρα και δεν λένε να αποκλιμακωθούν αυτό μας δίνει ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα» σημείωσε.